Vrijeme je da najpoznatija plaža u Hrvatskoj bude prepoznata i brendirana kao inovativna destinacija

Na prvoj konferenciji koja se bavi mladima kao važnoj turističkoj niši govorili su najvažniji akteri hrvatskog turizma, koji su zaključili da se Zrće kao party destinacija treba dalje brendirati inovativnim sadržajem

Sudionici panela

 /Bella Event
Na prvoj konferenciji koja se bavi mladima kao važnoj turističkoj niši govorili su najvažniji akteri hrvatskog turizma, koji su zaključili da se Zrće kao party destinacija treba dalje brendirati inovativnim sadržajem

Ove smo godine imali rekordnu sezonu sa šest posto više dolazaka i osam posto više noćenja u odnosu na 2019. godinu. Tako se Novalja ove sezone može pohvaliti brojkom od 280.000 dolazaka te generiranih 1.900.000 noćenja ostvarenih u komercijalnom smještaju, čime je 2022. postala referentna godina za buduće usporedbe ostvarenja turističkog prometa. Statistički podaci nam govore kako je turizam u Novalji prodisao punim plućima i vratio ga na stare staze slave kojima i pripada. Mi kao destinacija želimo unaprijediti party turizam i napraviti kvalitetnu nadogradnju istog na način da Zrće i party turizam brendiramo, očuvamo i zaštitimo i to uz podršku Hrvatske turističke zajednice, resornog ministarstva kao i tijela lokalne i županijske uprave.

Novalja kao destinacija mladih željnih zabave zaslužuje imati priznatu ulogu na turističkoj karti Hrvatske i svijeta. Modernom pristupu u organizaciji evenata, svjetski poznatim DJ imenima te visokokvalitetnom produkcijom utrli smo put ne samo destinaciji Novalje, već i mnogim drugim destinacijama koje se pronalaze u ovoj posebnoj turističkoj niši. Svjesni smo negativnih konotacija koje takav proizvod nosi sa sobom, no tu smo da ih rješavamo, te istovremeno ispravimo vrlo često pogrešno prikazanu sliku fenomena Zrće. Zajedno s Turističkom zajednicom Grada Novalje želimo dati kvalitetnu notu tom posebnom obliku turizma zahvaljujući inovativnom pristupu, podržavanjem i sudjelovanjem u stvaranju dodatnog turističkog sadržaja. Stoga želimo stvoriti prave pretpostavke i predodžbe o party turizmu koji je već 1993. godine sadržavao pravce razvoja infrastrukture, istaknuo je gradonačelnik Novalje, Ivan Dabo u pozdravnom govoru na prvoj hrvatskoj konferenciji Mladi kao pokretači modernog turizma koja se održala u Hotelu Olea u Novalji.

image

Sudionici panela

/Bella Event

Prvu konferenciju o mladima koja je okupila sve važne aktere hrvatskog turizma, od akademske zajednice i svih relevantnih institucija koje su povezane s turizmom organizirali su Grad Novalja i Turistička zajednica Grada Novalje, pod pokroviteljstvom Hrvatske turističke zajednice. Suorganizator je marketinška agencija Bella Event, a konferenciju su partnerski podržali: Privredna banka Zagreb, HDS ZAMP, Pik Vrbovec, Zvijezda, Maraska, Franck, Vina Laguna, Hotel Olea.

„Zrće se ove sezone može pohvaliti s rekordnim brojem evenata, bilo je više od dvadeset velikih događanja, koja su okupila eminentna imena svjetske glazbene scene. Daljnjim iskoracima u kvaliteti, Zrće će kao destinacija zasigurno davati bolje gospodarske i financijske efekte. Tijekom cijele turističke sezone sigurnost destinacije nam je izuzetno važna, stoga smo imali tim sastavljen od koncesionara, vlasnika klubova, komunalnih tvrtki grada, turističkih zajednica, komunalnog redarstva, hitne pomoći i policije i svi smo se zajedno trudili i radili na otklanjanju nedostataka i izazova. Koji su pred nas stavljeni. Vrijeme je da demistificiramo priče o Zrću kako bi ovaj vid turizma za mlade bio konačno prepoznat, ali i priznat jer je Zrće, priznali mi to ili ne, perjanica europskog i svjetskog party turizma“, istaknuo je gradonačelnik Dabo na prvoj panel diskusiji „Turizam mladih – trendovi koji pomiču granice“ na kojoj su, uz gradonačelnika Dabu, sudjelovali: Dubravka Šuica, potpredsjednica Europske komisije i Povjerenica za demokraciju i demografiju, koja se u panel uključila iz Bruxellesa, Maja Vidović, načelnica Sektora za turističke zajednice u Ministarstvu turizma i sporta te doc. dr. sc., Katarina Miličević, s European Master in Tourism Management pri Sveučilištu u Ljubljani.

image

Klub Papaya

Goran Peresin/goxmag/Tz Grada Novalja

„Želimo koristiti brend Zrća kako bi ga svi zajedno unaprijedili i da bi postao nepotrošiv brend s tendencijom rasta. Ličko - senjska županija zahvaljujući Novalji vodeća je županija u Hrvatskoj u segmentu dolazaka gostiju motiviranih zabavom i festivalima. Također, Novalja se na razini Hrvatske ističe kao destinacija s jednim od najvećih udjela turista mlađe dobi jer ima čak 51% turista mlađih od 35 godina, koji uglavnom putuju s motivom zabave tijekom putovanja, zaključio je gradonačelnik Ivan Dabo.

image

Ivan Dabo, gradonačelnik grada Novalja

/Bella Event

Maja Vidović iz Ministarstva turizma i sporta na panel diskusiji istaknula je da se nada da će se u Hrvatskoj promijeniti pristup prema mladim gostima. Vidović je naglasila da mladi, uz party sadržaj, vole adrenalinske sportove i rekreativne sadržaje i njih, također, navode kao glavne motive dolaska u Hrvatsku. Udio mladih u dolascima u Hrvatsku 2021. godine bio je nešto veći od 27 posto i oni su naši važni gosti, koji su ostvarili 19,4 milijuna noćenja.

„Više od 50 posto gostiju, koji dođu u Hrvatskoj, ostaju vjerni i vraćaju nam se jer nas doživljavaju kao trajnu destinaciju. Glavni motivi dolazaka su aktivnosti, prirodne ljepote sunce i more te city breakovi jer mladi turisti traže uzbuđenje i vole istraživati. Moramo napomenuti da je party turizam odlična stvar za Hrvatsku, a nekako svi kad kažemo party turizam, odmah pomislimo na Zrće. Zabava je svakako jedan od motiva njihova dolaska, no mladi su danas ekološki osviješteni i žele održive destinacije na kojima se osjećaju dobrodošlo što je u Novalji itekako slučaj. Nova generacija mladih pazi na očuvanje planeta, a većina nas ima iskrivljenu sliku o mladima koja projicira njihovu želju da samo žele partijati i konzumirati opijate što je daleko od istine“, naglasila je Maja Vidović iz Ministarstva turizma i sporta.

image

Maja Vidović_Ministarstvo turizma i sporta

/Bella Event

Docentica Miličević gostima konferencije približila je glavna obilježja današnjih mladih turista. Istaknula je da mladi u Hrvatskoj rade sve isto što i druge ciljne skupine jer prvenstveno dolaze zbog ljetnog odmorišnog turizma.

“Mladi vole adrenalin i zabavu i sve su svjesniji sebe i destinacije u koju dolaze. Mladi danas troše znatno više na prehranu i ostale aktivnosti u destinaciji dok primjerice mlade obitelji s djecom troše više novca na smještaj. Mladi turisti iznimno su ekološki i društveno osviješteni, vegetarijanstvo je postalo zapažen trend u toj dobnoj skupini, a najdraža vrsta smještaja im je hostelling koji se danas referira na životni stil, smatra doc. dr. sc. Miličević.

Na drugom panelu „Hrvatska kao destinacija mladih: Najbolji primjeri uspješnosti“ razgovarali su direktorica Turističke zajednice Grada Novalje, Marina Šćiran Rizner, osnivač Sonus festivala Dalibor Oliver Zjačić, voditeljica Odjela za globalni PR Hrvatske turističke zajednice, Lucijana Natalija Jerković, te direktorica Turističke zajednice Vukovarsko-srijemske županije, Rujana Bušić Srpak, koja je govorila o svojim iskustvima u aktivnostima, koje turistička zajednica provodi u Vukovarsko-srijemskoj županiji kao i u klasteru Slavonija.

„U posljednjih dvadesetak godina pozicionirali smo se kao svjetska destinacija ponajviše zahvaljujući klubovima i idejama njihovih vlasnika. No bez sinergije s gradom i lokalnom zajednicom, ne bi bilo moguće graditi Zrće kao party destinaciju. Prvi klub na Zrću, Kalypso, otvoren je 1987. godine i tada se mogao pohvaliti jedinstvenošću jer je bio prvi beach bar takvog tipa koji je otvoren na Jadranu. Nekoliko godina kasnije, na Zrću su otvoreni klubovi Aquarius i Papaya, koji su zajedno etablirali Novalju na svjetskoj turističkoj karti. Snaga, volja i entuzijazam svih dionika u turizmu bili su veliki, a lokalna zajednica bila je implementirana u cijeloj turističkoj ponudi, prisjetila se direktorica Turističke zajednice Grada Novalje, Marina Šćiran Rizner.

Dodala je da se zahvaljujući svim dionicima u turizmu i lokalnoj upravi krenulo u definiranje Zrća kao turističkog proizvoda odnosno vodeće party destinacije. Velika DJ imena ubrzo su dovela goste iz mnogih zemalja i krenulo je pozicioniranje Zrća kao jedinstvene party destinacije. Na to tragu treba biti usmjerena komunikacija o temu Zrća jer je ta plaža puno više od toga kakva je prezentirana u medijima.

image

Marina Šćiran Rizner_TZ grada Novalja, Dalibor Oliver Zjačić_Sonus

/Bella Event

Osnivač Sonus festivala, Dalibor Oliver Zjačić istaknuo je da danas na Sonus festivalu imaju goste iz 82 zemlje, veći dio financija ulaže se u marketinške kampanje kako bi dostigla očekivajuća kvaliteta festivala. Naši gosti u Novalji žele ukupno iskustvo i doživljaj te vrijednost za novac stoga svi moramo zajedno raditi da sve ključne segmente dovedemo na nivo kako bi nam se ti ljudi vratili. Vrijednost za novac je izuzetno bitna za dugoročni turizam, zaključio je Zjačić.

Na Danima turizma u Šibeniku, regija Slavonija odnosno pet slavonskih županija proglašene su najboljim ruralnim destinacijama, a direktorica Turističke zajednice Vukovarsko - srijemske županije, Rujana Bušić Srpak proglašena je djelatnicom godine u sustavu turističkih zajednica.

„To je jedinstven primjer suradnje jer se Slavonija zbog snage brenda udružila da bi se uspjela probiti na međunarodno tržište. Želimo promovirati naše inovativne turističke sadržaje jer je Slavonija nova zvijezda na turističkom tržištu“, naglasila je direktorica Bušić Srpak.

Kakva je nacionalna strategija festivalskog turizma, govorila je voditeljica Globalnog PR-a HTZ-a, Lucijana Natalija Jerković. Mladi danas žele održivu i autentičnu destinaciju, uživaju u aktivnom, ali i festivalskom turizmu. Mladima se, kaže Jerković, obraćamo na društvenim mrežama, oni vole gastronomiju, prirodu i sve vrste aktivnosti.

Što se tiče festivalskog turizma, nacionalna strategija party destinacija jest neprestan rad na kvaliteti evenata kako bi im se povećala vrijednost, a posljedično će se povećati i potrošnja mladih gostiju koji dolaze iz zemalja koje imaju veću platežnu moć.

„Mladima moramo ponuditi različite sadržaje, poput sportskih manifestacija, a cijela Hrvatska fantastična je destinacija i za kulturni turizam“, istaknula je Lucijana Natalija Jerković iz Hrvatske turističke zajednice. S njom se složila i direktorica Turističke zajednice Grada Novalje, Marina Šćiran Rizner koja je još jednom naglasila da je podizanje kvalitete njihov sljedeći korak brendiranja Zrća kao top destinacije mladih. Outdoor event Life on Mars Trail postao je etablirani brend, koji sve više privlači goste željne sportskog avanturizma u Novalji i otoku Pagu.

„Mladi turisti koji dolaze na Zrće žele nova iskustva. Mi neprestano i uporno radimo na stvaranju novih turističkih proizvoda. Life on Mars Trail iznimna je utrka jedinstvena zbog pejzaža kojim prolazi. Željeli smo napraviti vidljiv iskorak, stoga su se sve zajednice otoka Paga udružile u organizaciju Pag Outdoor-a kako bi odgovorili na pitanje sezonalnosti“, kaže direktorica Šćiran Rizner.

Uz razvijanje aktivnog turizma, Turistička zajednica Grada Novalje priprema projekte vezane za kulturni i gastro turistički provod kako bi što kvalitetnije prezentirali široku lepezu kvalitetne turističke ponude“, zaključila je direktorica Šćiran Rizner.

Na trećem panelu „Mladi turisti – budućnost obiteljskog turizma“ gostovali su Client Service Director iz marketinške agencije Bruketa&Žinić, Maša Ivanov kao i direktor jednog od najvećih kampova u Hrvatskoj, Kampa Straško, Grga Kodrić.

Maša Ivanov je naglasila da je najbolji put probijanja do Generacije Z društvenim mrežama posebno Instagramom, koji je najpopularniji u toj dobnoj skupini. Generaciji Z je bitno da je destinacija održiva, oni vole pet friendly odredišta, a najnovija istraživanja pokazuju da će sljedeće godine veliki trend generacije Z biti samostalno putovanje. Stoga su pojedine niskobudžetne aviokompanije već prilagodile promotivne akcije i daju popust svima onima koji u odabranu destinaciju putuju sami. Kroz drugačiji sadržaj, aktivni turizam i gastronomiju, a ne samo kroz klasični party turizam, možemo pridobiti sve više mladih u Novalju. Oni sve više vole pop up partyje, skrivene evente koji nisu uobičajeni.

“Mladi turisti žele emociju, oni dolaze u destinaciju s obitelji i prijateljima i na to moramo igrati, kroz njima blizak sadržaj na društvenim mrežama ili uz pomoć virtualne stvarnosti. Mi imamo jako puno toga za ponuditi, no mi trebamo razumjeti naše goste koje nam dolaze, razmišljati o njihovim željama i potrebama“, naglasila je direktorica Ivanov iz agencije Bruketa&Žinić. Svoje dugogodišnje iskustvo u bavljenju turizmom podijelio je i direktor Kampa Straško, Grga Kodrić koji svoje poslovanje bazira na obiteljskom turizmu.

„Što se tiče mladih u kampu Straško, tamo bilježimo devet posto mladih u strukturi gostiju dok se u nekim drugim kampovima ta brojka kreće oko pet posto. Zbog Zrća imamo veći priljev mladih gostiju. Što se tiče mladih obitelji, one žele aktivan odmor i kampovi nude upravo takvu vrstu odmora. Mlade obitelji žele puno aktivnosti, na čemu Novalja u posljednje vrijeme mnogo radi. Kamping je način života jer te obitelji na odmoru žive s prirodom. S godinama se broj šatora smanjuje, a povećava se broj autodomova koji su sve luksuzniji.“, rekao je direktor Kampa Straško, Kodrić.

Na četvrtom panelu „Glazba i njen utjecaj na turizam“ gostovali su suvlasnik klubova Papaya, Aquarius i Nomad, Ivan Bušljeta, vlasnik klubova Kalypso i Tattva, Boris Šuljić, Martin Reitstätter, osnivač festivala Austria Goes Zrće i Bavaria Goes Zrće te osnivač Hideout festivala, Steven Allison, koji se na konferenciju Mladi kao pokretači modernog turizma javio videolinkom.

„Primarni razlog našeg dolaska na Zrće bila je odlična organizacija na svim razinama u Novalji. Od klubova na Zrću, grada i gradskih službi, do agencija i cijele tehničke podrške te produkcije, koja je bila ključna. Organizirati tako velik festival na toj razini u stranoj državi bez izvrsne infrastrukture i organizacije na terenu je avantura u koju se ne bi upustio niti jedan ozbiljan organizator festivala. Bez obzira na fenomenalnu lokaciju kao što ja plaža Zrće, jer lokacija je samo jedan mali dio puzzla. Organizacija, tehnički i produkcijski uvjeti su ključni, naglasio je Allison.

Bušljeta je naglasio da bez sinergije s lokalnom zajednicom, njihov uspjeh ne bi bio moguć, a budućnost festivala za nekoliko godina ipak vidi u Metaversumu, gdje će mladi turisti imati vrhunski i inovativan doživljaj party destinacije bez odlaska na najpoznatiju hrvatsku plažu Zrće. Njegovo mišljenje ne dijeli Reitstätter, koji smatra da će pravi doživljaj destinacije ipak ostati dominantan, unatoč sve intenzivnijoj upotrebi modernih tehnologija. Vlasnik Kalypsa i hotela Boškinac Šuljić fokus je stavio na poboljšanje gastronomske ponude u Novalji, kako bi privukli mlade turiste veće platežne moći. Svi panelisti na kraju konferencije složili su se da Zrće treba ostati dominantan brend party destinacije koja treba njegovati inovativan sadržaj kao i doživljaje prilagođene mladima kako bi svake godine privlačio sve veći broj mladih turista, koji će se u Hrvatsku za nekoliko godina vratiti sa svojim obiteljima.

Novalja predstavila rekordnu sezonu

Novalja je ove godine premašila dosad rekordnu 2019. godinu, a ostvaren je i rast noćenja domaćih gostiju od 14%, dok su strani gosti imali 9 % više noćenja nego li prije tri godine. Hoteli su ostvarili 21% više dolazaka i 15% više noćenja, kampovi su imali 31% dolazaka ili 28% noćenja više, obiteljski smještaj je na razini 2019. godine, dok su hosteli zabilježili pad jer od pandemije ne rade punim kapacitetima odnosno neki su ostali zatvoreni. Najviše gostiju u Novalju tradicionalno dolazi iz Njemačke, njih više od 75.000 ove je godine posjetilo Novalju, slijede Slovenci s 39.849 gostiju, dok su na trećem mjestu Talijani, kojih je ove godine stiglo više od 41.000. Rezultate ove rekordne sezone predstavili su gradonačelnik Novalje Ivan Dabo i direktorica Turističke zajednice Grada Novalje, Marina Šćiran Rizner. Tom su se prilikom zahvalili svim dionicima turizmu koji participiraju u turističkom kolaču Novalje kao i lokalnom stanovništvu na iznimnoj turističkoj sezoni.

image

Marina Šćiran Rizner_TZ grada Novalja, Julijana Natalija Jerković_HTZ, Rujana Bušić Srpak - TZ Vukovarsko-srijemske županije

/Bella Event
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2025 12:00