Osnovna škola najčešće odgovara uzrastu od 7 do 14 godina. Odnosno, odgovara razdobljima djetinjstva i rane adolescencije. Za ta je razvojna razdoblja karakteristična velika involviranost roditelja u odluke, odgoj i obrazovanje djece. Naravno, roditelji se trude biti uključeni u dječje odluke i kasnije, ali što su djeca starija to ona više teže samostalnosti, učenju na temelju vlastitog iskustva i učenju putem modeliranja vršnjaka. Stoga ni ne čudi da za razliku od osnovne škole, kada djeca pohađaju nekoliko izvanškolskih aktivnosti, u srednjoj školi dolazi do naglog smanjivanja njihova broja. Dijelom je to objašnjeno i većim zahtjevima srednje škole, dijelom i prirodnim završetkom jedne epohe (primjerice dijete je treniralo plivanje, ali je shvatilo da nikad neće biti profesionalni sportaš pa je odustalo od aktivnih treninga). Međutim, tu negativnu povezanost dobi i broja aktivnosti objašnjava i upravo spomenuta želja za samostalnošću i donošenjem vlastitih odluka. To je normalna i zdrava stvar kroz koju smo svi prošli. Ali, takvo napuštanje aktivnosti često je plod ishitrenih odluka i lijenosti pa nerijetko djeca i roditelji kasnije požale jer je dijete napustilo aktivnosti iz kojih je moglo napredovati. Hrvatski školarci najčešće pohađaju nogomet, ples te škole stranih jezika. Svaka od ovih aktivnosti donosi velik broj beneficija djeci, i u sadašnjem vremenu, ali i u budućnosti. Što to znači? Primjerice, ako dijete uči engleski jezik u školi stranih jezika lakše prati gradivo engleskog jezika u školi te stvara jednu novu zajednicu prijatelja nevezanu za redovnu školu.
Dijete uči i o drugoj kulturi i na taj način širi svoje poglede na svijet. S druge strane, stvara i zalog za budućnost. Poznavanje engleskog jezika jedna je od najvažnijih i najčešće traženih stavki prilikom zapošljavanja. Nekada je potreban i samo mali poticaj da bi dijete ustrajalo u nečemu. Dopustimo djeci da samostalno istražuju svijet i odlučuju o sebi, ali budimo im sigurna baza i učitelji, koji će im uvijek pružiti savjete i potaknuti ih da ne odustaju olako od stvari. Što se dulje pohađa neka aktivnost, to je veća vjerojatnost postizanja ekspertize u njoj. Recentnim znanstvenim istraživanjima tvrdi se da je potrebno minimalno 10 godina učenja da bi se postigla ekspertiza u nekoj domeni. Na primjeru učenja engleskog jezika, to bi značilo da ako smo jezik počeli učiti sa 7 godina trebali bismo ga minimalno učiti do 17. godine života. U Helen Doron školama djeci je omogućeno učenje engleskog jezika od najranije dobi pa sve do 19. godine života, što ostavlja dovoljno prostora za svladavanje jezika na razini eksperta. Živimo u vremenu snažne globalizacije kada je poznavanje jezika krucijalno za uspješan profesionalan razvoj. Više nije dovoljno poznavati osnove nekog jezika, danas se sve više inzistira na znanju razine izvornog govornika. Omogućimo našoj djeci dobar start i potaknimo ih da ne odustaju olako od učenja jezika.
Prijavite se na besplatni ogledni sat engleskog u Helen Doron školi: