PROMO

Žene u Konzumu drže više od 70 posto voditeljskih pozicija

Povodom Međunarodnog dana žena dvije Konzumove direktorice otkrivaju s kakvim se svakodnevnim izazovima susreću i zbog čega i nakon desetljeća rada uživaju u svom poslu
Miranda Filipović
 Konzum

Silvija Pranjić već je šest godina direktorica regije Zagreb za male i Maxi prodavaonice Konzuma, a u kompaniji je zaposlena od 2008. godine te i dalje uživa u svakom radnom danu i novim izazovima koje maloprodaja nosi. Njezin je poslovni put u Konzumu započeo na mjestu područne voditeljice regije Central, vrlo specifične regije koja se protezala od Ogulina preko Karlovca, Siska i Požege sve do Slavonskog Broda i u kojoj je imala priliku otvoriti i preurediti velik broj prodavaonica. Potom je postala direktorica te iste regije da bi naposljetku preuzela upravljanje regijom Zagreb za spomenute formate Konzumovih prodavaonica.

„Svaki od brojnih projekata u kojima sam sudjelovala nosi neku svoju priču i utječe na unaprjeđenje iskustva kupnje naših kupaca ili radnih uvjeta naših zaposlenika. Ključ je uspjeha u dobrom i kvalitetnom timu, a ja sam ponosna na izvrsnu suradnju i povjerenje koje vlada među mojih desetero područnih voditelja, poslovođama i drugim zaposlenicima, njih ukupno 1.400 u 147 malih i Maxi prodavaonica u našoj regiji“, pojašnjava Silvija. Dodaje i kako najvećim izazovom svog posla smatra neprestano postavljanje primjera i motiviranje svojih ljudi, jer nije uvijek lako naći snagu za nove ideje niti biti uporan u provedbi određenih aktivnosti. Upravo iz tog razloga velik dio vremena posvećuje komunikaciji s timom, razgovoru i brainstormanju. U Konzumu voli raditi zbog stalnih mogućnosti da svoju kreativnost izrazi do kraja te zbog nevjerojatnog entuzijazma i timskog duha koji vlada u kompaniji. Svaki joj je radni dan dinamičan, često potpuno neplaniran, a osobito voli otvaranja novih prodavaonica kad ima priliku sudjelovati u cijelom procesu, od prvih nacrta do sretnih lica zaposlenika i kupaca nakon otvorenja. Unatoč brojnim obvezama, uspijeva pronaći i slobodno vrijeme za sebe, koje često provodi u prirodi zbog čega ju je razveselilo i osnivanje Konzum planinarskog društva te pripreme za prvi izlet u planine.

image
Silvija Pranjić
Konzum

Dvadeset godina rada u istoj kompaniji izgleda zaista puno, no Mirandi Filipović čini se kao da je tek nedavno, na posljednjoj godini Ekonomskog fakulteta, počela raditi u računovodstvu jednog poduzeća te se nakon akvizicije zatekla na adresi na kojoj je i danas – u Konzumu. Najprije je s mjesta područne voditeljice nakon dvanaest godina prešla na poziciju pomoćnice direktora maloprodajne regije Jug 2 da bi nakon tri godine postala direktorica maloprodajne regije Jug 2, gdje radi posljednjih pet godina. Izravno upravlja timom od jedanaest ljudi, no njezina regija broji ukupno 1.500 zaposlenika i 98 prodavaonica različitih formata duž cijele južne Dalmacije.

„Zadatak je mog tima upravljanje operativnim aktivnostima i zadacima koji su zbroj dogovora svih sektora kompanije – prodaje, logistike, marketinga i ljudskih potencijala – te ujedno i rezultat najbolje svjetske prakse u maloprodaji. Najviše od svega uživam u svakodnevnom radu i otvorenoj komunikaciji sa zaposlenicima u prodavaonicama bez kojih sasvim sigurno ne bi bio moguć nijedan naš uspjeh. Njihovo nam je zadovoljstvo te zadovoljstvo kupaca najveća motivacija, a dinamično okruženje, kontinuirani visok standard poslovanja i jednake mogućnosti razlozi su zbog kojih sam ostala vjerna Konzumu tijekom svih ovih godina“, otkriva Miranda. Ističe i kako uslijed obiteljskog, prisnog okruženja u Konzumu problemi postaju izazovi, a izazovi se pretvaraju u uspjehe te je izuzetno ponosna kad ima priliku pomicati granice zadovoljstva kupaca i zaposlenika u okružju koje je vrlo kompetitivno i nepredvidivo. Kod svojih kolega najviše cijeni otvorenu i transparentnu komunikaciju, kulturu dijeljenja informacija, analitičku pozadinu svih odluka te prijateljske odnose u čijim je izgradnjama sudjelovala tijekom protekla dva desetljeća.

Miranda i Silvija samo su dvije od ukupno 1.295 žena koje se nalaze na voditeljskim pozicijama u Konzumu, čineći ga tako svijetlim primjerom mjesta na kojem svi zaposlenici imaju jednake mogućnosti napredovanja i poduzeća u kojem se cijeni energija, intuitivnost i kreativnost kojima žene svakodnevno unaprjeđuju poslovanje. Od gotovo 11 tisuća zaposlenih u Konzumu, više od 70 posto čine žene, a kad je riječ o maloprodaji, njihov udio raste na 85 posto. Žene dominiraju u Konzumu i kad je riječ o voditeljskim pozicijama – drže 74 posto svih voditeljskih pozicija i 84 posto voditeljskih mjesta u maloprodaji. Zanimljivo je i da žene u Konzumu upravljaju nekim odjelima koji su u javnosti percipirani kao „muški“, poput Sektora poslovne podrške ili Logističko-distributivnog centra.

Konzum njeguje politiku jednakih mogućnosti za žene i muškarce pa su tako svima jednako otvorene mogućnosti napredovanja, dodatnih edukacija i usavršavanja, a jednakost žena i muškaraca vlada i kad su u pitanju plaće, jer su i žene i muškarci na istim pozicijama jednako plaćeni. I majke i očevi prvašića u Konzumu imaju pravo na korištenje slobodnog dana na prvi dan škole, a otvorena im je i mogućnost rada na nepuno radno vrijeme s ciljem lakšeg usklađivanja privatnih i poslovnih obveza. U prosincu se svim roditeljima isplaćuje dar za dijete, a tijekom godine zaposlenici koriste i druge pogodnosti poput potpore za novorođenče, božićnice, uskrsnice i regresa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 04:35