KAD KLIKAJU INDIJCI I KINEZI

ČINI VAM SE DA JE NEKA PJESMA SUMNJIVO POPULARNA NA YOUTUBEU? Agencija iz Srbije za samo 2400 eura nudi milijun pregleda i 40.000 lajkova za pjesmu

 
Maja Šuput, Mirela Priselac Remi i Severina
 CROPIX

Koliko je realan broj pregleda i “lajkova” na YouTubeu? Već godinama se u kuloarima “šuška” o agencijama na području bivše države koje glazbenicima nude umjetno podizanje tih brojki, pokazatelja popularnosti u virtualnom svijetu i slušanosti pjesama. Sada smo prvi put došli u posjed ponude agencije iz Srbije koja svoje usluge nudi i hrvatskim glazbenicima, točnije “pomoć” u probijanju nove pjesme na tržištu.

“Da bi YouTube algoritam primijetio vašu pjesmu i počeo je prikazivati ciljanoj grupi ljudi koje zanima ta i slične vrste glazbe, vaša pjesma mora imati konstantan priljev pregleda. Mi se bavimo dodavanjem pregleda i radimo s brojnim glazbenicima, imamo pakete za suptilno dodavanje pregleda i pakete koje možete vidjeti na priloženoj slici. Možemo ih raspodijeliti na 7 ili 30 dana (veći paketi mogu se raspodijeliti i na dulji period). Uz naše usluge vašoj pjesmi ne opada slušanost i omogućavate širem auditoriju da čuje vašu pjesmu. Ako ste zainteresirani ili imate neka pitanja, kontaktirajte nas”, stoji u mejlu pošiljatelja nazvanog YouTube pregledi, a koji je ovih dana stigao jednom renomiranom hrvatskom glazbeniku.

Ponuda “za suptilno dodavanje pregleda” sadrži nekoliko paketa i osnovna objašnjenja. Najjeftinija opcija košta 100 eura, a za nju ćete dobiti 29 tisuća pregleda i 1000 lajkova. Za 160 eura vam nude 50 tisuća pregleda i 2000 lajkova, a za 280 eura 100 tisuća pregleda i 4000 lajkova. Odlučite li uložiti u svoju novu pjesmu 1300 eura kako bi se ona tako pretvorila barem u virtualni hit i nadati se da će to postati i u stvarnom životu, dobit ćete za taj iznos pola milijuna pregleda i 20 tisuća lajkova. Najskuplji paket iznosi 2400 eura, a on podrazumijeva milijun pregleda i 40 tisuća lajkova.

Žele prevariti publiku

Uz tu ponudu su i napomene da se pregledi mogu dodati odjednom ili se raspodijeliti na dulji period, uz što je istaknuto da se u jednom danu može maksimalno dodati 100 tisuća pregleda.

“Ako ne želite lajkove, cijena je manja. Redovite cijene su 1000 pregleda - 4,2 eura, 1000 lajkova - 25 eura”, stoji u toj ponudi.

Ova ponuda spada u sivu zonu, no iako nije nelegalna, bez sumnje je amoralna jer daje lažan privid popularnosti i time de facto pokušava prevariti publiku. Naravno, ovo umjetno podizanje popularnosti nije usmjereno samo na glazbu nego i na druga popularna područja na internetu, kao što ni YouTube nije jedini poligon za to već su novim vidom “djelatnosti” pogođene i društvene mreže koje prate horde influencera. Njihova pravila, kao i samog YouTubea, djelomično ipak sprečavaju velike manipulacije.

- Nikad nisam dobio ponudu za kupovanje lajkova, a i da sam dobio, sigurno je ne bih prihvatio. O drugim izvođačima ne mogu govoriti, ali da me netko od kolega pita za mišljenje, moj savjet bi bio da to ne rade, jer im ne može nikako pomoći - ističe Tomislav Petrović, menadžer Severine Kojić koja već nekoliko godina drži primat na društvenim mrežama i na YouTubeu. No Severinin tim u produkciju svakog spota uloži poprilično novca, truda i promocije, a koncerte održava često i uvijek su posjećeni. I tu nekako dolazimo do poante i jedinog ispravnog mjerila u cijeloj priči, koju lijepo podcrtava Mirela Priselac Remi iz grupe Elemental.

- Vjerujem da, otkako je YouTubea, Kinezi i Indijci “klikaju”. Kako smo mi alternativci, čini mi se da im Elemental nije baš ciljana skupina, jer nama nikad nije stigla slična ponuda. O tome se priča već jako dugo, meni to iskreno zvuči kao znanstvena fantastika, no to je samo jedna od priča o neregularnostima, a slični tračevi su oduvijek pratili glazbenu industriju. I naravno da je ovo prevara, lažna popularnost, jer što će ti lajkovi i pregledi ako ne možeš napuniti barem mali pogon Tvornice i imati na koncertu 400 ljudi? Publika se ne da potkupiti, a popularnost je nešto što danas možeš imati, a sutra ne. Mi se ne bavimo ovim poslom zbog lajkova, već se želimo izraziti, a jedini vidljivi pokazatelj koliko smo uspješni svi u ovom poslu jest broj ljudi na koncertima - zaključuje Priselac.

Spretna poslovna žena

Maja Šuput jedna od naših najzaposlenijih pjevačica i poznata kao jedna od vrlo spretnih poslovnih žena u tome ne vidi poslovne logike.

- Čula sam već puno puta od kolega iz branše da su dobili takve ponude, ali tko ima kupljene preglede, ne znam. A i nije to malo novca i osobno ne vidim smisao u tom ulaganju. Kad bi mi zatrebala dodatna “pompa”, prije bih za taj iznos angažirala neku PR agenciju, jer možete vi imati i 10 milijuna lajkova i pregleda, a nitko to ne pjeva i pjesma se nigdje ne vrti. Što se mene osobno tiče, da nemam hit, a imam te “milijune”, samoj sebi bila bih glupa - odgovara Šuput.

Ova priča otišla je tako daleko da su naše agencije koje angažiraju poznata lica za reklamiranje nekog proizvoda ili usluge na društvenim mrežama, poput Instagrama, postale vrlo oprezne. Tako će prije no što dobijete ponudu vrlo dobro provjeriti imate li stvarne pratitelje ili recimo 20 tisuća njih iz arapskih zemalja, Indije ili Kine.

- Dobre agencije uvijek će prvo provjeriti koliko ste stvarno popularni na području regije, jer nemaju nikakvu korist ako njihova reklama ne dopire do ciljanog tržišta. Oni manji se možda zeznu, ali obično vrlo brzo uvide da su ih ‘zeznuli’ - zaključuje Šuput.

Ipak YouTube je druga priča i većina ljudi ne može provjeriti koliko je neka pjesma uistinu popularna u virtualnom svijetu, pa se vjerojatno slušajući neke “pjesmuljke” pitaju je li sve u redu s njima kada im se to ne sviđa...

160€

50.000 pregleda i 2000 lajkova

280€

100.000 pregleda i 4000 lajkova

1300€

500.000 i 20.000 lajkova

2400€

1,000.000 pregleda i 40.000 lajkova

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 17:43