MELODIJE JADRANA

Milijunski pregledi spotova iznjedrili najveće domaće hitove: Evo koji su bili najslušaniji

O organizaciji ove manifestacije s našim najvećim glazbenim zvijezdama razgovarali smo sa skladateljem i šefom Melodija, Tomislavom Mrduljašem

Petar Grašo i Nina Badrić 

 Cropix

Melodije Jadrana su početkom ljeta bile pravi glazbeni spektakl s brojnim zvijezdama koje su promovirale svoje nove pjesme. A da je ova glazbena revija bila pun pogodak u prekrasnom ambijentu splitskog Meštrovićeva paviljona, govore milijunski pregledi pjesama koje su u međuvremenu zavladale YouTubeom, top-ljestvicama i na koncertima. O organizaciji ove manifestacije s našim najvećim glazbenim zvijezdama razgovarali smo sa skladateljem i šefom Melodija, Tomislavom Mrduljašem.

Melodije Jadrana ove su godine imale premijerno izdanje, a danas, nekoliko mjeseci kasnije, upravo te pjesme dominiraju hrvatskim eterom. Kako gledate na to?

- Da, svi smo vrlo zadovoljni učinjenim. Drago mi je posebno zbog toga što se nije dogodio samo još jedan glazbeni festival u nizu, nego je stvorena jedna nova glazbena pozornica za plasman naše domaće glazbe, baš po mjeri autora i izvođača u vremenu u kojem živimo. Postignuto je da glazbena pozornica u Galeriji Meštrović odmah, ‘na prvu‘ bude prihvaćena od strane publike i ljudi iz struke, te je ovo ljeto bilo ‘obojeno‘ glazbenim zvukom Melodija.

image

Jelena Rozga

Tonci Plazibat/Cropix

Glazbenici, autori i mediji dali su puno povjerenje novoj splitskoj manifestaciji. I svi su se rado odazvali. Sada, kada su se dojmovi slegli, kako biste ukratko recenzirali kroz što ste prošli?

- Pa, krenuli smo baš od nule, preciznije ‘iz podruma‘. Rodila se sama ideja, ali i niz pitanja - što, kako, gdje, s kojim sredstvima itd. Ideja se brusila mjesecima, ali s obzirom na veliki entuzijazam i iskustvo ljudi koji su radili na tome, i šanse za uspjeh bile su veće. Sama ideja o organizaciji Melodija Jadrana naišla je na odličan odaziv struke i zahvalan sam svima koji su dali svoj doprinos. Na naš poziv odazvali su se svi naši najeminentniji autori i izvođači. Sretan sam što smo na neki način ‘pustili u svijet‘ putem TV prijenosa prekrasnu sliku fantastičnog prostora Galerije Meštrović. Oduševljen sam susretljivošću djelatnika Galerije, a posebno sam zahvalan svim pokroviteljima, bez kojih bi realizacija ovog velikog glazbenog projekta bila nemoguća. Da se radilo o promišljanju o svim detaljima, pokazuje i činjenica da se vizualni identitet Melodija našao u finalu Zagreb Design Weeka.

Službeni podaci s YouTubea pokazatelj su velike naklonosti publike upravo prema pjesmama koje su premijeru imale ispred Meštrovićeva paviljona. Kojih pet biste izdvojili?

- Nakon cca tri mjeseca odlučili smo uraditi detaljnu analizu uspješnosti Melodija i medijske praćenosti na više nivoa. Kako bi se reklo, brojke ‘ne lažu‘, pa smo upotrijebili dostupne podatke kako bismo došli do rezultata. Izuzetno je velika slušanost svih pjesama s Melodija, a pojedine dosežu i milijunske preglede na YouTubeu i drugim digitalnim platformama. Radijski eter je posljednja tri mjeseca preplavljen pjesmama s Melodija, što znači da su i radijski urednici prepoznali kvalitetu ponuđenog. Teško je izdvojiti samo neke pjesme, uz to i vrlo nezahvalno, jer su ukusi u glazbi različiti, ali mislim da smo zadovoljili različite glazbene afinitete, kako u večeri novih pjesama, tako i s programom prvih dviju večeri. Po dobivenim podacima, izuzetan je bio i interes medija koji su pratili sva događanja s velikim zanimanjem. Na pozornici Galerije Meštrović nastupila je sama ‘krema‘ hrvatske zabavne pop glazbe, a neki mlađi izvođači su pokazali da naša zabavna glazba ima svijetlu budućnost.

I dok se posljednjih tjedana naveliko raspravlja o rasprodanim dvoranama nekih folk izvođača, Melodije Jadrana promoviraju izvornu domaću pop i zabavnu glazbu. Jeste li ponosni na tu činjenicu?

- Da, Melodije Jadrana su se pokazale kao odlična platforma za prezentaciju i očuvanje naše zabavne glazbe. Drago mi je da smo kvalitetnom glazbenom ponudom uspjeli opravdati povjerenje i podariti dodatnu snagu onoj glazbi s kojom smo odrastali i koju volimo. Izuzetno smo ponosni na to što mnogi izvođači s Melodija pune arene po Hrvatskoj, i to je prava snaga naše domaće glazbe. Sloboda svakog čovjeka je da ode na koncert koji želi, ali mi ćemo i dalje slijediti naš glazbeni pravac i ne odstupamo od njega.

Kada vidite službene podatke emitiranja, ali i pjesme koje su postale nezaobilazni repertoar na koncertima pjevača, čini se da ne trebate strahovati za budućnost manifestacije...

- Melodije Jadrana su osmišljene kao glazbeni događaj, tj. glazbena uvertira u ljetnu sezonu obogaćenu dobrim i rado slušanim pjesmama pa da, kad dođu jesenski i zimski dani, evociraju lijepe uspomene. Čim se pjesme sviraju na koncertima, znači da ih publika želi i da su dobro prihvaćene. S obzirom na sve to, itekako postoji valjani razlog održavanja festivala kao što su Melodije Jadrana. S organizacijom ćemo nastaviti i narednih godina, s tim da želimo da svake sljedeće bude sve bolje i bolje. Forma manifestacije je promjenjiva i sigurno ćemo je dalje prilagođavati vremenu, željama publike i na dobivenim iskustvima usavršavati.

Kako vidite Melodije Jadrana dalje? Što priželjkujete?

- Melodije su postavljene na čvrstim temeljima dobre i kvalitetne glazbe, s jakim autorsko-izvođačkim timom koji zna prepoznati ukus publike te može udovoljiti najmodernijim produkcijskim zahtjevima. Ljestvica je s ovogodišnjim Melodijama podignuta vrlo visoko, ali, vjerujte, spremni smo za nove izazove i da Melodije 2024. napravimo još atraktivnijima. Dat ćemo publici nove, kvalitetne glazbene programe s nizom odličnih pjesama koje će rado slušati i pjevati zajedno s nama.

TOP 4

Osim na radiju, pjesme s Melodija Jadrana ostvaruju odlične rezultate i na glazbenim streaming
platformama te su pojedine pjesme preslušane više od milijun puta, te imaju brojne preglede na YouTubeu od kojih izdvajamo prve četiri po broju pregleda:

  • Petar Grašo i Nina Badrić - NEMOJ (Official music video) 2,8 mil. pregleda
  • Jelena Rozga - IDI TI (MELODIJE JADRANA 2023) 1,5 mil. pregleda
  • Sergej // DAJ STA DAS (Official video) 2023 1,1 mil. pregleda
  • Adi Šoše - NAJLJEPŠI CVIJET (Official video) 1 mil. pregleda
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 06:18