EKSKLUZIVNO

Najtraženiji čovjek za Eurosong koji je osmislio i Albinin nastup: ‘Nastup neće pratiti tekst‘

Marvin Dietmann je majstor spektakla. Ove godine je osmislio čak sedam nastupa, a ranije je kreirao i nastup Conchite Wurst
Marvin Dietmann
 Promo

Vijest da je Marvin Dietmann kreativni direktor nastupa Hrvatske na Eurosongu itekako je odjeknula među poznavateljima tog televizijsko-glazbenog spektakla. Jer, Dietmann je jedan od najpoznatijih kreativnih direktora, iza kojeg je više od deset godina iskustva rada na Eurosongu.

Tijekom tih godina osmislio je scenske nastupe brojnih eurovizijskih pjevača, a 2014. godine bio je i kreator nastupa pobjedničke pjesme "Rise Like a Phoenix" Conchite Wurst.

Ove godine na Eurosongu je osmislio čak sedam eurovizijskih nastupa. Osim Hrvatske, za taj posao angažirali su ga Španjolska, Cipar, Češka, Bugarska, Estonija i Austrija pa se s punim pravom može reći da je taj međunarodno priznati kreativni direktor ovih dana najtraženiji čovjek u Rotterdamu.

Osim po Eurosongu, 33-godišnji Austrijanac, rođen u Beču, poznat je kao producent i kreator mnogih televizijskih spektakala, glazbenih videouradaka, kazališnih produkcija i svjetskih glazbenih turneja. Pod svjetla pozornice izašao je još kao klinac od šest godina, a kao profesionalni baletan nastupao je od svoje 13. godine u mnogim poznatim baletima, poput "Labuđeg jezera" ili "Orašara". Sa šesnaest godina prvi put se okušao u mjuziklima, a nakon ozljede mijenja profesiju pa kao 22-godišnjak postaje producent i kreativni direktor.

S Albinom, njezinim timom, ljudima iz Universala i HTV-om već tjednima osmišljavate i radite na detaljima Albinina eurovizijskog nastupa. Naravno, teško je opisivati što ste osmislili, no ukratko: koju energiju će zahvaljujući vašoj ideji Hrvatska pokazati na sceni Eurosonga?

- Energija nastupa bit će u skladu s tom, vrlo modernom i izvrsno produciranom pop pjesmom. 'Tick-Tock' je sjajna pjesma, baš eurovizijska! Međutim, temeljna zamisao jest da ne slijedimo sâm tekst nego ćemo se usredotočiti na energičnost izvedbe kako bi Albina mogla zasjati i kako bi njezin glas i talent došli do punog izražaja tijekom nastupa. Teško je to riječima opisati, ali mogu reći da će biti sličnosti s hrvatskom Dorom. Neki elementi Albinina nastupa s Dore odlično se uklapaju u tu priču, samo smo ih za Eurosong razradili dodatno.

image
Albina i plesači
Universal Music Promo

Imate golemo iskustvo u poslu kreativnog direktora. Radili ste na čak 184 televizijskih spektakala. Što je u tom poslu najvažnije?

- Sve! Svaka sitnica, svaki detalj. Nema nevažnog. Ako već nešto moram izdvojiti, može se reći da su najvažnije autentičnost i vjera u ono što radim kako bi publika prepoznala emociju koja stoji iza svega. Jasno, u središtu pozornosti uvijek je izvođač.

Koliko vam činjenica da ste godinama i sami plesali na sceni pomaže u osmišljavanju scenskog nastupa izvođača?

- Sudjelovao sam u nekoliko stotina izvedbi, bio sam baletan, potom i glumac i pjevač. U Beču sam nastupao u komedijama. Znam kakav pritisak trpe izvođači i njihova riječ mora biti posljednja. Zapravo sam ja u njihovoj službi i oni su izvor mojeg nadahnuća. Sve što napravim, njih će pratiti do kraja života. U svakoj sam sekundi toga svjestan.

Mnogo puta angažirani ste i na Eurosongu. Po čemu pamtite nastup Conchite Wurst iz 2014. godine?

- Bio je to jedinstven nastup koji uživa posebno mjesto u mojem sjećanju. Conchitu poznajem već godinama i pratio sam je od početka njezine karijere. Surađivali smo i u mnogim drugim televizijskim emisijama. Između nas postoji posebna povezanost. Conchita uživa moje veliko poštovanje i kao osoba i kao umjetnik i to je ponajbolji temelj za suradnju, ali i iskreno prijateljstvo.

Na koliko ste Eurosongova radili dosad?

- Ovogodišnji Eurosong bit će moj jedanaesti. Bolje rečeno deseti i pol, jer 2020. godine smo sve pripremili, ali zbog pandemije svijet nije bio u prilici vidjeti naš rad.

Koji vam je bio najteži Eurosong?

- Svaki Eurosong nosi svoje, nove izazove...

Ove godine zaduženi ste za osmišljavanje nastupa Španjolske, Cipra, Češke, Bugarske, Estonije, Austrije i Hrvatske. Kad sve to stižete?

- Kao što sam već rekao, usredotočen sam na izvođača i on je glavni akter nastupa. Svaki izvođač ima zasebni individualitet i vlastitu viziju onoga što želi pokazati publici. Različiti izvođači nose u sebi različite emocije i energiju i možda je najteži dio moga posla točno prepoznavanje tih emocija i te energije jer osnovni cilj je da izvedba mora odražavati izvođača.

Je li još neki umjetnički direktor toliko tražen na Eurosongu poput vas i što mislite, zbog čega ste toliko traženi?

- Zašto sam toliko tražen? To ja mogu pitati vas (smijeh). To je stvar povjerenja i iskustva. Trudim se ne obećavati nešto što ne mogu ispuniti. Oslanjam se na mišljenje izvođača. Eurosong je jedinstvena priredba na kojoj izvođač nastupa u pravilu jednom u životu. Zato sam počašćen što ovaj posao radim već dulje od desetljeća i trudim se svakom izvođaču pružiti ponajbolji 'proizvod' i dati sve od sebe. To je tajna, odnosno, tu tajne nema.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 09:47