FILIP RUDAN

‘Novu sam dočekao uz dječji šampanjac i A-stranu. Kritike? Svaku dobro poslušam, od publike živim‘

Mladi pjevač Filip Rudan ima zavidnu bazu fanova koja ga je svojim glasovima dovela i u finale Zlatnog Studija

Filip Rudan

Cropix

Pogledate li na YouTubeu video za "Girl With Brown Puppet", najnoviju pjesmu Filipa Rudana, objavljenu prije mjesec dana, pa komentare iz cijelog svijeta - od Francuske do Brazila preko Indije do Španjolske, jasno vam je da mladi pjevač ima zavidnu bazu fanova koja ga je svojim glasovima dovela i u finale Zlatnog Studija, u kategoriji Novo lice u glazbi.

Iza Rudana je uspješna godina - dobio je Porina za najboljeg novog izvođača, imao vrlo slušane singlove, pjevao je u Areni Zagreb i pulskoj Areni, gdje se kolegama glazbenicima pridružio na koncertima održanima u čast Akiju Rahimovskom. Čak se i pričalo da će postati pjevač Valjka, iako on kaže da ne zna odakle je krenula ta priča. Također, sa svojim bendom odradio je niz koncerata širom zemlje.

Glasajte za finaliste u kategorijama za nagradu Zlatni Studio

Novu je godinu, kaže, dočekao doma i to uz "dječji šampanjac i A-stranu". To mu je savršeno odgovaralo.

- Jako mi je drago što imam svoje fanove i što ljudi usprkos razmaku između singlova ostaju uz mene - govori Filip. - I da, čitam komentare, naravno da čitam. Uvijek ih ima mnogo i vjerujte mi, svaku pohvalu, ali i svaku kritiku dobro poslušam. Realno, od publike živiš, a ne mislim pritom na novac. Publika ti daje motivaciju. Ona je bitna i za onaj mali djelić ega kojem laska i koji te također fura dalje.

Filip Rudan

Goran Sebelic/Cropix

To dalje je, za početak, njegov album koji planira objaviti tijekom 2023. godine i od kojeg nas dijeli još jedan singl.

Filip Rudan se među novijim generacijama hrvatskih glazbenika ističe svojim kantautorstvom. Oduvijek je sam pisao svoje pjesme, na hrvatskom i engleskom jeziku i kada je ušao u Universal Music, inzistirao je na tome da i dalje to radi.

- Uvijek govorim da sam dobio privilegij da stvaram svoje stvari. Kroz svoje pjesme uvijek želim dati dio sebe. I tako sam pokušao, a ljudi su na pjesmu "Blind" dobro reagirali. Ali mislim da mnogo ljudi koji se bave glazbom zna i može raditi svoje stvari, ali se ne usude probati, iskoračiti. Ili ne nađu dobre ljude za suradnju, distribuciju... - objašnjava Filip koji je uz glazbu jako fokusiran na studij sociologije.

- Ide mi, zanimljivo je, ali nekad je malo komplicirano, recimo kada me čeka i faks i glazbeni studio. U svakom semestru imam neki od težih ispita i trudim se što bolje pripremiti, biti usredotočen. A moram priznati i da, koliko god sociologija nekad bude teška, profesori su jako pristupačni - objašnjava budući sociolog koji je od svoje šeste godine osjećao da mu je mjesto u glazbi.

Filip Rudan

Benjamin Strike/

Okušao se na Supertalentu 2018. godine, pobrao velike simpatije, dospio do finala i dobio priliku pola godine pohađati glazbenu školu Husar Tomčić gdje je naučio mnogo o bitnim stvarima, od tehnike disanja, glasnicama, pjevanju općenito. Zatim je, 2019., čim je postao punoljetan, otišao na audiciju za "The Voice Hrvatska" i završio kao drugi, iza Vinka Ćemeraša.

- Moja mentorica Vanna i njezin tim, producent Goran Kovačić Gorki i Djordjija Palić naučili su me da se opustim, lakše pjevam, nisam toliko ukočen. A stekao sam i dosta prijatelja, otvorile su mi se mnoge prilike poput A strane i drugih nastupa - govori Filip - Mnogi ljudi iz tog kruga su mi i danas prijatelji. I kada gledam, drago mi je da Zlatni Studio ima ovu kategoriju, jer je napokon i nas mlade netko uključio u ozbiljnu nagradu.

Za "The Voice Hrvatska" vezan je i jedan Filipov rekord, koji je i dalje i na svjetskoj razini rekord - naime, njegov glazbeni dvoboj s Albinom Grčić u "The Voiceu" s pjesmom "Lovely" Billie Eilish i Khalida ima više od 66 milijuna pregleda na YouTubeu. Jedan je od najgledanijih videa iz svih varijanti "The Voicea" ikad i jedan od najviše komentiranih.

Na treba zaboraviti ni da u komentarima ispod njegovih pjesama, videa i nastupa koji se mogu vidjeti na YouTubeu ima i mnogo onih koji primjećuju i Filipove mišiće i top formu. Razlog tome je što se on trudi redovito vježbati i drži se drevne izreke o zdravom tijelu i zdravom duhu, nekad se bavio parkourom, a danas voli otići u prirodu, biciklirati...

- A ponekad se, kad sam umoran od kombinacije glazbe i faksa, jednostavno odmaram. Ali i tada razmišljam o glazbi - zaključuje Filip.

Jutarnji.hr
14. travanj 2024 22:24