PROVOKATIVAN SPOT

Severina: ‘I sama sam bila žrtva govora mržnje‘; Nikolina Ristović: ‘Ja sam najzlostavljanija Hrvatica‘

Svoje mišljenje o kampanji "Hejt SLOVEni" otkrili su njegovi glavni akteri, a oglasila se i Nikolina Ristović
Severina Kojić i Nikolina Ristović
 Buka Tv, Neja Markicevic/Cropix

I dalje se nižu reakcije na spot "Hejt SLOVEni", koje je u sklopu kampanje protiv govora mržnje napravio magazin Buka, a u kojem glume Hristina Popović, Severina i Goran Bogdan.

O projektu, videu koji je u samo tri dana na raznim platformama pogledalo preko dva milijuna ljudi, progovorili su i sami akteri.

"Nitko nema prava pod izgovorom slobode govora vrijeđati osjećaje drugih ljudi i lijepiti im neprimjerene epitete. I sama sam bila žrtva toga, a pogotovo ne lijepiti epitete nemoćnima i slabijima od sebe koji se ne mogu braniti", rekla je pjevačica Severina za RTL Danas.

image
"Hejt SLOVEni"
Youtube Buka

"Čovjek nikad ne može postati imun na govor mržnje. Kad netko svoju osobnu frustraciju, ljutnju ili bijes ispoljava vrijeđanjem u bilo kojoj formi, to je nešto protiv čega je ova reklama snimljena. Na tu mržnju i na sve to što jesam doživljavala imam sreću da sam genetski na materinu familiju, oni su to znali okrenuti na šalu. Kako bi moj djed rekao - treba se rugati sa životom. Treba se okružiti dobrim ljudima", nastavila je Severina.

Na projekt se osvrnuo i Predrag Ličina, koji je režirao spot, a nedavno je dao i detaljni intervju Jutarnjem.

"Ovo po meni nije provokativno, ovo je samo preslika govora mržnje s interneta koja je snimljena uživo," rekao je RTL-u.

image
Buka TV

Što je bio cilj kampanje, koja traje već nekoliko mjeseci, ali je kulminirala ovim spotom, za N1 je objasnio glavni urednik Buke Aleksandar Trifunović.

image
Akteri kampanje "Hejt SLOVEni"
N1/screenshot

"Da ga ne ignoriramo, to nam je bio cilj, da ne ignoriramo tu količinu govora mržnje, već da se s njom uhvatimo u koštac. Postoji ta stalna uzrečica kod nas ‘pusti budale’ – ne, budale se ne smiju pustiti, mi moramo objasniti i sebi i drugima štetnost govora mržnje i to na brutalan način", rekao je.

Ovaj spot, u kojem je isceniran odlazak u supermarket u kojem se protagonisti izražavaju diskursom mržnje koji je čest u virtualnom prostoru, potaknuo je i druge javne osobe da se osvrnu na česte uvrede koje dobivaju, obično na nacionalnoj osnovi.

"Puno puta sam se našla na meti, ali od strane Hrvata, odnosno svojih sunarodnjaka. Naravno, nisu propitivali moju nacionalnu pripadnost, već onu koju su mi pripisali brakom", rekla je za srpski Objektiv Nikolina Ristović.

"Uz to, počev od 2008. godine, kada sam počela raditi na projektu ‘Operacija Trijumf’, pa sve do danas, sa sigurnošću mogu reći da sam najviše zlostavljana Hrvatica. Ali samo da napomenem, ovo se ne odnosi na sve Hrvate, već samo na vrlo specifičan, zatvoren i indoktriniran dio," izjavila je Nikolina i dodala da se dugo pitala što nije u redu s njom, a onda je shvatila da je problem u njima.

image
Nikolina i Vidoje Ristović
Ranko Suvar/Cropix

"Ovo je nasilje još izraženije na društvenim mrežama i u virtualnom svijetu, gdje su sijači mržnje gotovo bez iznimke zaštićeni anonimnošću i avatarima na kojima se mogu pohvaliti nacionalnim ili vjerskim simbolima. Nikad ne uklanjam takve komentare, osim ako se govor mržnje ne uputi nekome osim meni, jer smatram da im ja ne mogu adekvatnije odgovoriti, tj. da njihov digitalni otisak najbolje govori o njima samima. Iskreno, ne želim im brisati bljuvotinu, jer bi trebale ostati kao primjer svemirske i nadrealne gluposti. Bilo je vrijeme da se pojavi ovakva kampanja! Sve pohvale za ovaj pothvat", rekla je Nikolina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 12:51