C. BARATH BASTAIĆ

Snaha gospođe Šafranek i daktilografkinja uloga je koja bi svakog razveselila

‘Dnevnik velikog Perice’ okupio je i Nikolu Koju, Gorana Navojca, Anu Begić...
Csilla Barath
 Vladimira Spindler

Malo tko u Hrvatskoj ne zna za čuvene izjave Franje Šafraneka iz kultnog filma “Tko pjeva, zlo ne misli”.

“A ak si hoću popiti gemišt, to je moja privatna stvar”,  rečenica je koja se i danas izgovara kada se ide Pod stare krovove na Gornjem gradu.

U godini 1964.

Jednako pamćeni citati iz filma su i: “Ovdje se samo priča, a niš se ne pije.” Ili: “Perice, ljudi su svinje”, koju otac Franjo govori sinu. Upravo je Perica trideset godina poslije glavni lik nove serije “Dnevnik velikog Perice”, čije je snimanje počelo u lipnju ove godine, a naslanja se na radnju filma Kreše Golika.

U šest epizoda prati događaje u životu sada već velikog Perice Šafraneka i njegove obitelji tijekom 1964. godine, a snima se pedeset godina nakon kultnog Golikova filma. Perica sada prolazi turbulentno razdoblje svog života, a duh političkog Zapada sa svime što ga čini - od mode do glazbe, od ideja do tehnološkog napretka postaje sve primjetniji i utjecajniji. Zagreb iz tog vremena zanimljiv je grad koji se ubrzano razvija, baš kao i bogata pop-kultura koja nezaustavljivo prodire u ondašnje socijalističko društvo.

image
Vladimira Spindler

- U vremenu plesnjaka, početaka televizije, glamuroznih glazbenih festivala, događa se priča puna emocija, realnih životnih izbora između oportunizma i iskrene ljubavi koja će zaintrigirati gledatelje.

Ljubav, moda, pjesma i žudnja osnovni su motivi serije - otkrivaju nam iz produkcije.

U jednoj od glavnih uloga naša je  glumica Csilla Barath Bastaić, koja ne skriva radost što je dobila priliku sudjelovati u ovom projektu.

- Usudila bih se reći da je “Dnevnik” jedan od onih projekata koje svaka glumica ili glumac priželjkuje snimiti barem jednom u svojoj karijeri. Kod nas se ne snima puno, a još manje serija ili filmova koji tematiziraju određeno razdoblje prošlosti.

Imala sam tu sreću da sam od samog starta bila involvirana u projekt jer mi je Albino Uršić, idejni začetnik i kreativni direktor serije, pristupio prije nešto više od dvije godine i ponudio jednu od dvije glavne ženske uloge. U tom trenutku projekt je bio u povojima i sjećam se da sam bila počašćena ponudom jer sam već tada naslućivala da će to biti nešto zaista posebno - govori nam  glumica.

Fulirov brat

Otkriva kako još nije vidjela seriju jer je ona trenutno u fazi montaže, pa kroz smijeh dodaje kako nije “jedna od onih koji nakon svake scene trče gledati sebe na monitoru”.

- Pozitivan osjećaj koji sam stekla u samom procesu jedina mi je vodilja trenutno i samo se nadam da će ljudi prepoznati kvalitetu, trud i predanost projektu koje smo svi do jednog, kao ekipa, imali. U ovim zaista teškim vremenima nadam se da ćemo kroz seriju pružiti ljudima vedriju i bezbrižniju alternativu ovom sveopćem sivilu - kaže.

Ističe kako nova serija nije direktan nastavak filma, nego se događa tridesetak godina poslije i samo se tematski oslanja na film. Osim Perice i Ane Šafranek, koji su glavna poveznica filma i serije, u šest epizoda izmjenjuje se plejada živopisnih likova sa svojim specifičnim i interesantnim životnim pričama: Žnidaršićev sin, brat pokojnog Fulira, zatim Nada, Peričina školska kolegica, njezin otac i još mnogi drugi.

image
Mirjana Bohanec Vidović, redatelj Vinko Brešan, Živko Anočić i Csilla Barath Bastaić na setu serije

Zahvale gđi Mirjani

- Ne smijem otkrivati puno više od toga da igram Peričinu ženu, Željku Šafranek, daktilografkinju u 19. milicijskoj stanici. Ona je predstavnica jednog novog, progresivnijeg vremena koje se ne zadržava u okvirima tradicionalnog, nego stremi k novom i slobodnijem - zagonetno će Csilla.

Film je, kaže nam, prvi put pogledala u ranim tinejdžerskim godinama te još mnogo puta poslije.

- Dio je mog odrastanja, prati me kroz cijeli život, sveprisutan je i uvijek mu se rado vraćam. Zahvalna sam gospođi Mirjani Bohanec što je pristala biti u projektu i jer mi je prepričavanjem njihova ondašnjeg procesa snimanja dodatno približila taj kultni film. Navodno su se tako dobro zabavljali na čitaćim probama da su neke rečenice koje su izrečene u improvizaciji bile fiksirane i zatim uvrštene u scenarij.

To samo govori o tome kakva je sjajna atmosfera tamo vladala i kako su, zapravo, svi disali kao jedan. Naravno, ne sjećam se Zagreba iz tog vremena, dijete sam osamdesetih, ali sam u pripremama za seriju - pregledavajući arhivske materijale, gledajući filmove i čitajući članke i knjige o tom periodu - stekla određene dojmove i saznanja koji su mi pomogli u kreiranju lika Željke Šafranek i njezine stvarnosti. Od velike pomoći bili su i ljudi s kojima sam razgovarala i koji su se s nostalgijom prisjećali šezdesetih i vremena kada su bili mladi - otkriva nam glumica.

Rad na serijama, filmovima i predstavama glumcima je proteklih mjeseci dodatno otežan zbog situacije uzrokovane koronavirusom, ali i potresom koji je u Zagrebu zatvorio neka kazališta te usporio brojne projekte.

- Rad na seriji bio je kao vožnja slaloma, ali kroz pandemiju, restrikcije, potres i razne odgode. Istovremeno smo kao ekipa bili svjesni da je pred nama veliki zalogaj i da će od prve klape svi imati velika očekivanja od nas. Vjerujem da je sve to bio razlog što smo svi funkcionirali na svom maksimumu. Bilo nam je stalo jer smo prepoznali vrijednost i uloženi trud pretprodukcije. Ne događa se često da svi sektori funkcioniraju tako profesionalno, a upravo to se dogodilo na ovom projektu.

Od produkcije i Vinka Brešana, koji nas je u svim fazama snimanja držao na zavidnoj energetskoj razini, glumaca koji su davali sve od sebe u svim uvjetima do vrhunskih profesionalaca na polju scenografije (Željka Burić), kostimografije (Željka Franulović) i šminke (Nana Bulajić Črček). Svojim su trudom svima nama ispred kamere pripremili savršen teren i za to sam im neizmjerno zahvalna - iskrena je Csilla.

“Dnevnik velikog Perice” doista je okupio brojna imena iz svijeta glume.

Seriju za HRT snima produkcijska kuća Croatia film, producenti su Biserka Mihalić i Željko Zima, a redatelj je Vinko Brešan. Autor ideje, scenarist i kreativni producent serije je Albino Uršić, a izvršna producentica je Suzana Pandek.

image
Mirjana Bohanec Vidović i Csilla Barath Bastaić

Kod Kurspahića

Scenaristi serije su i poznati Renato Baretić i Emir Imamović Pirke uz Albina Uršića. Glavne uloge igraju Živko Anočić, Csilla Barath Bastaić, Dušan Bućan, Iva Babić, Mirjana Bohanec Vidović, Otokar Levaj i Nikola Kojo. U ostalim ulogama bit će Goran Navojec, Ana Begić Tahiri, Pjer Meničanin, Dejan Aćimović, Milan Pleština, Ljiljana Bogojević, Damir Šaban, Ivana Legati, Damir Orlić, Iva Visković i mnogi drugi.

Snimanje je završeno, pa Csilla već ide dalje.

- Nedavno sam se uključila u jedan sjajan projekt “Krizni stožer”, redatelja Mirana Kurspahića i dramaturginje Rone Žulj. Inspirirani koronakrizom i potresom, poigravamo se pitanjem katastrofa koje bi nas još mogle zadesiti. Predstava prati dva para u karanteni kroz čije odnose istražujemo njihove osobne granice, strahove, poimanje stvarnosti i što je ono duboko skriveno u njima. Budući da radimo u vrlo neizvjesnim vremenima, vremenima kada je kultura dodatno marginalizirana, datum i mjesto održavanja ne možemo sa sigurnošću potvrditi - zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. prosinac 2020 20:54