USKORO STIŽE I ALBUM

Trap senzacija z++ o singlu snimljenom u spavaćoj sobi, eksperimentiranju sa žanrovima i pandemiji

U današnjem vremenu samopouzdanje i talent pomalo su precijenjeni, jer bez puno truda oboje su gotovo beskorisni, kaže glazbenik
z++ 
 YEM

Osječanin z++ definitivno je osoba kojoj posljednjih godinu dana raste popularnost na domaćoj sceni, a nedavno je objavio još jednu pjesmu s nadolazećeg albuma. Radi se o singlu "MOSHPIT", dok će drugi studijski album "zauvijek" z++ predstaviti publici za nekoliko dana. Uoči njegove objave glazbenik je za Jutarnji list ispričao detalje iz svoje karijere, ali i što fanovi od njega mogu očekivati u skoroj budućnosti.

Singlom "Ljeto već je Gotovo", koji izlazi iz vašeg žanra, osvojili ste eter. Koliko dugo ste radili na pjesmi i koja ideja stoji iza svega?

- Oduvijek sam eksperimentirao s različitim stilovima glazbe, a 'Ljeto već je Gotovo' moja je prva slušanija pjesma izvan trap okvira, pa je taj izlazak iz žanra samo prividan. Kao i 99% mojih pjesama, sve je počelo s instrumentalom koji sam napravio početkom proljeća. Nakon toga slijedilo je 'freestyleanje' vokalnih melodija dok nisam došao do konačnog i zadovoljavajućeg rezultata, a zatim sam klasičnom 'Max Martin' forom dodavanja synth linije uz melodiju refrena dobio vjerojatno 'najcatchy' refren koji sam dosad napisao. Same trake vokala snimio sam početkom ljeta u svojoj spavaćoj sobi... Mislim da je ovo jedna od rijetkih pjesama snimljenih u spavaćoj sobi, a da se pušta na Otvorenom radiju. Samo ime i tematika pjesme odredili su vrijeme izbacivanja iste pa sam imao i previše vremena za mixanje, a u međuvremenu sam dodao ritam gitaru i back vokale koje je odlično otpjevala Niara, prijateljica s trenutačnim prebivalištem u Londonu.

image
z++ 
Mislav Gelencir

Koja je priča iza spota? Na kojim ste sve lokacijama snimali?

- Spot je nastao u izradi More Magnets produkcije. Za režiju je zaslužna Renata Lučić, s kojom sam nekoliko tjedana prije snimanja spota mailom izmjenjivao ideje. Njezina ideja djevojke na ljetovanju jednostavna je i očita, ali u ovom slučaju i jako efektivna te se po mom mišljenju savršeno uklopila u nostalgičnu tematiku pjesme. Spot smo snimali 3-4 dana u Splitu, Supetru i Solinu, gdje su bile neke od glavnih lokacija spota, ali htjeli smo da video djeluje što prirodnije pa se dosta toga snimilo spontano i na putovanju od lokacije do lokacije (na trajektu, autoputu...). Djevojka u spotu je Anja Polić, a za kameru (i pronalazak dobrog dijela lokacija) zaslužan je Rino Barbir, inače čovjek koji stoji iza svih najboljih spotova Vojka V. Mislim da je cijela ekipa odradila vrhunski posao i da smo napravili jedan jako zanimljiv audiovizualni paket.

Novim singlom "MOSHPIT" također najavljujete drugi album, možete li nam ga pobliže predstaviti?

- 'MOSHPIT' je vjerojatno najtvrđa stvar s novog albuma i namjerno sam je izbacio nakon 'Ljeta' kako bih stvorio kontrast i pokazao publici da će na novom albumu biti različitih stilova i žanrova glazbe. Pjesma je nastala ovoga ljeta, a instrumental je bio namijenjen osječkom reperu Mandi, ali sam u procesu izrade instrumentala smislio neke zanimljive vokalne melodije pa sam ga odlučio ostaviti sebi. Pjesma ima uličnu, kriminalnu tematiku i mislim da je tekst prilično jasan pa neću dublje ulaziti u objašnjavanje. Početni scenarij za spot napisao sam ja, uz nekoliko dobrih ideja mojih prijatelja, a kasnije se tu uključio genijalni Luka Matković koji je snimio i montirao cijeli spot i dodao dosta svojih ideja koje su upotpunile spot. 'MOSHPIT' mi je uz 'Ljeto već je Gotovo' najdraži spot dosad.

Što publika može očekivati od vašeg drugog albuma? 

- Novi album zove se 'zauvijek', radio sam ga godinu dana, a objavit ću ga početkom prosinca. Sve tekstove, glazbu, mix i master potpisujem ja i mislim da velik dio moje publike cijeni taj individualni pristup stvaranju albuma. Napredak u odnosu na prošli album je u tome što sam pjesme za '18++' radio svaku zasebno, a tek poslije sam ih spajao u album, dok sam za 'zauvijek' u samom početku stvaranja određene pjesme pazio na tonalitet i način na koji će se ta pjesma nastaviti na onu prošlu te na koji način će se ona sljedeća nastaviti na nju. Uživam raditi konceptualne albume u smislu da pjesme na albumu zvuče međusobno glazbeno povezano i vjerujem da ljudi koji barem malo dublje slušaju glazbu cijene takav pristup za razliku od klasičnog modernog pristupa stvaranja albuma gdje se snimi 7-8 singlova, sve se stavi na hrpu i evo ti album/mixtape.

Kako je pandemija koronavirusa utjecala na vaš rad, je li se odrazila na vašu kreativnost?

- Na moj rad kao live izvođača definitivno je utjecala katastrofalno jer sam taman početkom 2020. ušao u đir nastupanja svaki vikend, nekad i petak i subotu. U tim putovanjima na nastupe, događajima sa svirki i poslije njih nalazio sam puno inspiracije i većinu kreativne strane albuma (pravljenje beatova, smišljanje osnovnih melodija pjesama i pisanje tekstova) odradio sam baš u tom razdoblju konstantnog nastupanja i putovanja. No iz svake situacije treba izvući najbolje pa sam u razdoblju karantene i razdoblju bez nastupa nakon nje pronašao puno vremena za fokusiranje na tehničku stranu novih pjesama, a također i puno vremena za popravljanje tekstova, instrumentala i realiziranje starih ideja.

Koji su vam planovi za narednu godinu?

- Nemam nekih posebnih planova što se tiče glazbe nakon izbacivanja novog albuma. Ali uvijek je plan iskoristiti vrijeme što je moguće kvalitetnije, raditi na sebi i raditi ono u čemu uživam.

image
z++ 
Mislav Gelencir

Kako ste se uopće počeli baviti glazbom, što je presudilo?

- Glazba me oduvijek privlačila. S devet godina počeo sam svirati gitaru u glazbenoj školi, a sa 16 sam počeo istraživati  program Ableton Live, a onda, naravno, i praviti svoju glazbu. Godinama je to trajalo, a izbacivanje same glazbe na internet počelo je produciranjem beatova koje bih objavio na Soundcloudu i pokušavao nekome prodati ili pronaći nekog zanimljivog repera/pjevača koji bi nešto snimio na njih, jer osobno nisam imao previše inspiracije niti interesa pisati tekstove na svoje beatove. Onda sam prije otprilike tri godine počeo producirati i snimati Massimo Savagea i Đi-ja, pa sam uz njih nekako i ja počeo repati, a poslije pod solo imenom i pjevati. Sve je počelo kao zabava i zanimljiva stvar za raditi uz cuganje, a onda su nam neke pjesme postale dosta slušane u Osijeku i poslije smo priču dizali razinu po razinu do ovoga gdje je sad. Njima dvojici (i Dombi) zahvalan sam do neba jer se bez njih vjerojatno nikad ne bih odvažio profesionalno baviti glazbom. Zanimljivo je da Retfatlantu u početku nismo uopće zamišljali kao rap grupu, nego nam je trebalo ime kanala na koji smo objavljivali pjesme, pa je Massimo predložio Retfatlanta - po fori iz neke svoje stare pjesme - i tako smo ni krivi ni dužni postali rap grupa.

Vaš prvi album, ali i naredni singlovi, bili su najslušaniji u Hrvatskoj u vrijeme objave, jeste vi zadovoljni reakcijama publike?

- Jako sam zadovoljan i zahvalan na dosadašnjim reakcijama jer mi je interes publike za moj prvi album omogućio da se profesionalno bavim glazbom, da putujem, nastupam i živim od glazbe. Jedan od najvećih blagoslova u životu čovjeka je da zarađuje za život od onoga što bi radio i besplatno. Zbog toga jako cijenim pohvalu, ali i kvalitetnu kritiku, jer mi je glazba postala najvažnija stvar u životu, a također i stvar u kojoj i dalje vidim jako puno prostora za napredak u budućnosti. Ponekad mi se čini da su u današnjem vremenu samopouzdanje i talent pomalo precijenjeni, jer bez puno truda oboje su gotovo beskorisni. U novi sam album uložio puno truda i jedva čekam da ugleda svjetlo dana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2020 11:50