DIJANA VIDUŠIN

Udana sam žena pa mi je izazov igrati slobodne zavodnice i raspuštenice iz prijeratnih bifea

Ona je fatalna Vivijana u ‘Kiklopu’, prihvatila se izazovne uloge koja je u Gavelli adaptirana nakon četrdesetak godina. Tajna je njezine zavodljivosti, smatra, u tome što uz otmjetnost i ljepotu ima vrlinu slušača, što muškarcima daje na važnosti.
 Ranko Šuvar / CROPIX

Zbog uloge fatalne Vivijane u “Kiklopu” stavili su joj umetke umjetne kose brinete srednje dužine i sašili nekoliko višebojnih elegantnih presvlaka, plišanih, brokatnih u kreaciji kostimografkinje Marite Ćopo. Dijana Vidušin u izazovnoj je ulozi jedne od tri najvažnije žene u životu ustrašenog i konfuznog intelektualca Melkiora Tresića, glavnog junaka Marinkovićeva romana “Kiklop”, koji je u Gavelli adaptiran 40-ak godina nakon njegove praizvedbe u zagrebačkom HNK.

Scena je ogoljena

- Prije svega, u čitavoj je predstavi, u režiji Saše Anočića, velika težina na svakom glumcu, budući da je scena ogoljena, s minimalno predmeta, i sav uspjeh ‘Kiklopa’ pretežno ovisi o glumačkom naporu. To, s druge strane, znači da su ljudi pozvani u teatar da ponovno slušaju riječ, tekst, odličan roman, jedan od najvećih u hrvatskoj književnosti - kaže Dijana Vidušin, čiju su ulogu u “Kiklopu” nekad igrale Saša Dabetić u zagrebačkom HNK, u režiji Koste Spaića, i Marija Baxa u filmu Antuna Vrdoljaka. Vivijana je fatalna kavanska žena, predmet požude, ne samo Melkiora Tresića, nego gotovo svih muških likova u nikotinskim i pijanskim izmaglicama prijeratnih zagrebačkih buffeta.

Zagreb, 210219.
Kazaliste Gavella, Frankopanska ulica.
Dijana Vidusin, u kostimu Vivijane za predstavu Kiklop.
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
Ranko Šuvar / CROPIX

- Radeći na ulozi, pitala sam se što ta žena ima što druge nemaju, što je u nje toliko neodoljivo suprotnom spolu. Moj je zaključak je na koncu bio da Vivijanu pored ljepote i otmjenosti krasi vrlina dobrog slušača, kojom svim muškarcima u svojoj blizini daje na značaju. U tom smislu ona je sladokusac, dajući pažnju i zanimanje svakome od udvarača, kao da želi okusiti svakog od njih, ali samo onoliko koliko to njoj odgovara. Vivijana je neodlučna u izboru muškarca, a u vremenu neodlučnosti uživa u komplimentiranju i ženskom cvrkutanju u muškom društvu. Znamo da je nekoć bila u braku s nekim sportašem, a sada, eto, traži ljubav svog života.

Sviđa joj se Melkiorova pamet, no nije joj draga dubina njegova džepa, kao ni nastup, koji za njen ukus nije dovoljno muški energičan, kao što je, recimo, Ugov. O njoj se puno priča, a zapravo se ne zna prava istina o njoj. Njezina čar za mene koja ju interpretiram upravo je u toj njezinoj nedorečenosti - kaže glumica o liku ljepotice iz boemskih i javnih međuratnih krugova.

Rođena Puljanka

- Čitajući u srednjoj školi ‘Kiklopa’, moram priznati da ga nisam do kraja razumjela. Pun je digresija, prebogat mislima i citatima i zapravo je potrebno imati značajno predznanje ili ga silno proučiti da bi ga se do kraja shvatilo - kaže glumica, koja na ulozi radi još od ljeta te je više od stotinu proba prošla u koži Vivijane. Kako je Dijana Vidušin privatno žena koja živi klasično, građanski - u braku je, majka je blizanki Vide i Marle, suprug Mario Knezović je glazbenik, frontmen benda Zoster - tako i oslobađajućim doživljava uloge slobodnih zavodnica ili raspuštenica koje igra još od predstave “Malena”.

- Vivijana je u Gavellinoj predstavi prvo trebala biti dama s plavim umecima, no kako je Marinković napisao da je to žena kestenjaste kose, odlučili smo se ipak držati romana, ali i izbjeći stereotip plavuša, pa glupača. U svakom slučaju Marinkovićeva Vivijana od mene kao glumice traži da na sceni pokažem snagu, recimo, jedne kraljice Elizabete koju igram u ‘Rikardu III.’, no snazi pridodam i lepršavost jedne, primjerice, holivudske dive poput Marilyn Monroe. Jer Vivijana ne pokazuje nikakvu životnu zabrinutost osim u tome što će odjenuti i za koga će se drugi put udati.

Žao mi je što Marinković nije napisao nastavak ‘Kiklopa’, ovako nikada nećemo saznati što se s tim fikcionalnim likom dogodilo - kaže Dijana Vidušin, čiji najdraži partner u ansamblu, Ozren Grabarić, ovaj put nije s njom u predstavi “Kiklop”, u kojoj je inače 20-ak glumica, a mnogi igraju i po nekoliko uloga s brzim i kostimski kompliciranim izmjenama iz jedne u drugu. Dijana Vidušin rođena je 1982. u Puli. Glumom se bavi od djetinjstva, a Akademiju je završila 2005. u Zagrebu. U Gavellu je došla iz splitskog HNK, a dosad je ostvarila gotovo 40-ak uloga na kazališnim daskama.

Zagreb, 210219.
Kazaliste Gavella, Frankopanska ulica.
Dijana Vidusin, u kostimu Vivijane za predstavu Kiklop.
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
Ranko Šuvar / CROPIX

Umjetnička obitelj

U TV serijama, među ostalim, igrala je u odličnoj “Na terapiji”, u “Počivali u miru” i epizodno u novoj HBO-ovoj seriji na hrvatskom “Uspjeh”. Važnije je filmske uloge ostvarila u filmskom serijalu o Kušanovu Koku, u kojem glumi Kokovu majku, te u filmovima “Ljubavni život domobrana” i “Mrtve ribe”. U postprodukciji je “Bijeg do mora” Veljka Bulajića, u kojem tumači ulogu udovice s dvoje djece koja se za Drugog svjetskog rata zaljubljuje u Nijemca.

Dijana Vidušin je pripadnica hercegovačke umjetničke obitelji. Uz njezina životnog partnera Marija Knezovića, šogorica Maja Lasić Knezović filmska je producentica, a šogor Slaven Knezović slavni glumac.

- Njih je četvero braće i sestara: moj Mario, sestre Maja i Irena i brat Slaven. Vrlo su povezani i jedni su druge praktički odgajali. Strastveni su u svemu, kad se ljubi, ljubi se, kad se svađa, svađa se. Njihovo zajedništvo upotpunilo je na neki način i moj život. Mario, naime, ima četrdeset i dvoje prvih rođaka i sve ih zna, a ja ih imam samo dvojicu. Kad smo počeli hodati, sjećam se, bila sam pozvana na svadbu na kojoj je bilo 300, 400 ljudi, sve rođak do rođaka, i dobila sam napad panike od gomile na jednome mjestu. A onda su mi poslije rekli da je to, zapravo, bila mala svadba.

Mario se šalio kako je morao potegnuti zemljopisno mnogo dalje od Mostara da pronađe ženu jer da ju je tražio u Mostaru, to bi sigurno bila neka rodica. Moram reći da sam dio obitelji u kojoj su žene visokoobrazovane, važne, jake, reklo bi se da je riječ o matrijarhatu - završava Dijana Vidušin.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 03:14