MOGUĆE I NEMOGUĆE

Astrofizičar: ‘Pri toj brzini, Maverick bi bio mrtav. Jako mrtav‘, internet: ‘Znanost ne vrijedi za Toma Cruisea‘

Omiljeni znanstvenik Neil deGrasse Tyson na društvenim je mrežama objasnio zašto su vratolomije u filmu Top Gun: Maveric nemoguće

Tom Cruise kao Pete ”Maverick” Mitchellu filmu Top Gun: Maverick

Image Capital Pictures/Film Stills/Profimedia

Astrofizičar Neil deGrasse Tyson jedan je od najprepoznatljivijih znanstvenika i najagilnijih popularizatora znanosti u svijetu. Televizijsko lice i šef Haydenova planetarija u New Yorku zna jednostavno objasniti složene procese, zakone i formule u svemu što nas okružuje i čini to često te zato ima mnogo obožavatelja.

Neil deGrasse Tyson

Domine Jerome/abaca/Abaca Press/Profimedia

Sada se pozabavio jednim od najgledanijih filmova svih vremena, ovogodišnjim ultimativnim hitom "Top Gun: Maverick". Jedan dio tog filma deGrasseu Tysonu nikako nije legao - ne zato što misli da Tom Cruise laže kada govori da sam izvodi vratolomije bez kaskadera i dublera, nego zato što je ono što se događa u filmu nemoguće po svim zakonima fizike.

- Znam da kasnim na zabavu, ali u ovogodišnjem filmu Top Gun, Cruiseov lik Maverick se katapultira iz hipersoničnog aviona brzinom od 10,5 Macha, prije no što se letjelica sruši - napisao je Tyson na Twitteru - Preživio je bez ozljeda. A pri toj brzini tijelo bi se rasprsnulo poput crva kojeg ste udarili oklopljenom rukavicom. Samo kažem.

Objasnio je kako se pri nadzvučnim brzinama zrak ne razdvaja glatko pred letjelicom.

- Morate ga "probušiti", što uvelike objašnjava razliku u dizajnu trupa podzvučnih i nadzvučnih aviona. Iz tog razloga, zrak je za ljudsko tijelo, ako se izbaci iz letjelice pri ovim brzinama, poput zida od opeke.

Za one koji žele znati više, znanstvenik je nakon toga krenuo tumačiti mehaniku cijele situacije u sceni koja ga živcira, te objavio i slikovni prikaz kojim dokazuje svoju tvrdnju.

- Kada se Maverick katapultirao pri brzini od 10,5 Macha, išao je 7000 milja na sat, što mu je dalo 400 milijuna džula kinetičke energije ili eksplozivnu snagu 100 kilograma TNT-a - opisao je Tyson slikovito. - To je situacija koju ljudsko tijelo ne može preživjeti. Dakle, ne. Maverick ne izlazi živ iz ovoga. Mrtav je. Jako mrtav.

Astrofizičar je svoju znanstvenu ekspertizu u svijetu zabave i mašte već koristio na veselje mnogih. Tako je 2017. godine analizirao znanstvenu stranu niza SF-uspješnica te godine. Prošle godine, pak, bio je poput Grincha jer je objasnio zašto Djed Mraz ne može postojati.

Komentatori kažu da "znanost ne vrijedi za Toma Cruisea"

Yonhap News/Newscom/Profimedia

Svaku njegovu ovakvu objavu prati niz komentara i kolege i onih koji o znanosti ne znaju ništa, a na ovu o Mavericku bilo je mnogo sarkastičnih primjedbi poput: "Znanost ne vrijedi za Toma Cruisea".

19. travanj 2024 03:14