STVARNOST IZA FILTERA

Nakon jezivog videa na TikToku, domaći stručnjaci analiziraju Madonnino lice: ‘Vidi se da je puno toga prošla‘

Kraljica popa uznemirila je fanove bizarnim videom, a naši eksperti otkrivaju što je sve radila na svojem licu u borbi s godinama

Madonna, screenshot TikTok

 Tiktok

Madonna (63) je svoje pratitelje na društvenim mrežama, svoje fanove, već odavno navikla na bizarne, šokantne objave - golišave fotografije, čudna ponašanja, čudne situacije. Ipak, kratki video koji je kraljica popa postavila na TikToku uoči dodjele Grammyja, digao je razinu bizara u nebeske visine. O njemu i danima kasnije raspravljaju svjetski mediji i komentatori na društvenim mrežama.

U 15 sekundi dugom isječku Madonna se pojavljuje u prozirnoj majici bez grudnjaka, kose spletene u pletenice i gomilom lanaca oko vrata, čudnog zamućenog pogleda. Iako je neugodnom učinku ekstremno napuhanih usana, golemih jagodica i jezivih očiju najvjerojatnije kumovao popularni slow-zoom filter, koji kako mu ime kaže polako približava lice kameri, fanovi su bili zaprepašteni. Madonna je neke od njih preplašila, pisali su da neće moći spavati nakon gledanja videa, pitali je čime se drogira i na kakvim je zahvatima opet bila, a neki su se zabrinuli za njezino zdravlje, mentalno i fizičko, koje je, pisali su, ugroženo pokušajima da zadrži mladost... Mnogi su krenuli analizirati izgled lica pjevačice, stvarnost iza filtera i grimasa.

image

Madonna, screenshot TikTok

Tiktok

Screenshotove iz Madonnina videa proučio je i naš poznati plastični, estetski i rekonstruktivni kirurg, dr. Mladen Duduković.

- Kako imam samo ovu seriju fotografija, mogu se referirati samo na nju uspoređujući izgled Madonne kakvu ja pamtim kao kraljicu popa - kaže dr. Duduković - Iskreno, ona nikada nije bila prirodna ljepotica, ali je stilom, nastupom i općenito imidžem uvijek odskakala od okoline i zasluženo postala jedna od najpoželjnijih žena na svijetu.

U svakom slučaju, ne sviđa mu se ono što vidi na fotografijama.

- Ako stvarno tako izgleda, mislim da je definitivno na krivom tragu kada je u pitanju kvalitetno pomlađivanje - kaže doktor - Estetska industrija ne bi trebala diktirati trendove ljepote, već suprotno: ikone i poznati nameću trend koji je u nekom vremenu popularan, a estetska medicina bi trebala osigurati sve potrebne alate za postizanje takvih ciljeva.

Kod Madonne se, kaže, vidi jasan primjer hipervolumizacije lica, obraza i usana koji su rezultat pretjerivanja pomlađivanja dominantno jednom metodom, filerima.

- Fileri u kombinaciji s botoksom možda jesu workhorse cijele industrije, ali dobre rezultate mogu dati jedino u slučaju kada se pametno injektiraju i kojima se, u slučaju indikacije, čak i s većim količinama može zadržati sklad i harmonija nečijeg lica. U kombinaciji s drugim tehnikama koje podižu ili zatežu kožu lica, poput Ultherapy tretmana, mezo tretmana, PDO niti ili filera koji stimuliraju proizvodnju kolagena, mogu dati stvarno prirodne rezultate nakon kojih pacijenti izgledaju odmornije i svježije - govori i dodaje - Ponekad je kirurgija ta koja, protivno očekivanjima, daje prirodniji izgled jer se ne može svako lice uvijek dovoljno podići neinvazivnim metodama bez da se značajnije promijeni nečiji izgled. Zato svojim pacijentima u nekoj fazi primarno preporučim i gornju i donju blefaroplastiku ili face-lifting, upravo zbog boljeg i prirodnijeg rezultata.

image

Dr. Mladen Duduković, estetski, plastični i rekonstruktivni kirurg

Neja Markicevic/Cropix

Dr. Duduković kaže da ne voli hipervolumizirane obraze ali, nažalost, primjere takve prakse često viđa na zagrebačkim ulicama.

- Osnovna su antropometrijska načela da bi veličina glave u visinu tijela odrasle osobe trebala ići sedam puta. Ponekad imam osjećaj da su se neke žene toliko "pomladile" da im, kao kod male djece, glava u tijelo ide samo pet puta. Slično sad izgleda i Madonna - zaključuje.

Na fotografijama Madonne dr. Ivona Igerc, hrvatska stomatologinja s londonskom adresom, koja se gotovo više od dva desetljeća bavi estetskom medicinom i anti-ageingom, vidi velik problem današnjeg društva. Dr. Igerc, inače Riječanka, dugi niz godina radila je u Kini, posao ju je vodio i do Indije i Južne Koreje, a posljednje četiri godine živi i radi u Londonu, gdje ima svoju kliniku. Ona je autorica knjige "Lice - geometrija i matematika ljepote" objavljene na hrvatskom i engleskom jeziku.

- U pitanju je doista širi sociološki fenomen gdje se doktori ili bolje rečeno cijelo područje medicinske estetike, bori protiv jednog surealnog svijeta, bori se protiv tih različitih face-upova, filtera, oko onog što je stvarno i što nije - kaže - Imamo pacijente koji dođu u ordinaciju i pokažu nam fotografiju svojeg lica koje je obrađeno raznim filterima i ne znam čime sve već i kažu "Želim izgledati ovako". Gledajući ove fotografije Madonne, pitam se je li ona možda cinična, sprda li se s tom temom, želi li poručiti svima do kuda stvari mogu otići.

image

Dr. Ivona Igerc, stomatologinja koja se bavi estetskom medicinom i antiageingom

Boris Kovacev/Cropix

Dr. Igerc kaže da se gledajući i ove i druge Madonnine fotografije pita koliko je tu stvarnosti, a koliko raznoraznih filtera.

- Vidi se da je puno toga prošla, kao uostalom mnoge žene iz estradnog svijeta. Vjerojatno ima dosta botoksa u gornjoj trećini lica, toliko da više nema prave mišićne ekspresije. Na očima, koje doista djeluju zastrašujuće u videu, jednom ili dva puta je rađena blefaroplastika, dakle podizanje kapaka... Zatim, čini mi se da tu ima i PDO konaca, niti uz čije je korištenje napravljen lifting obrva, tzv. "fox eyes". A isti konci možda su korišteni i na srednjoj trećini lica. Tu su, svakako i fileri, a pretpostavljam da je bila i na estetskom zahvatu pod nazivom "buccal fat removal", uklanjanju masnih jastučića u području sredine obraza čime lice djeluje definiranije, vitkije.

Madonna, prema mišljenju ove stručnjakinje, prirodno ima srcoliki izgled lica s naglašenim jagodicama, dakle vrlo poželjnu "bazu lica".

image

Madonna

screenshot TikTok

- No, jagodice su sada prenaglašene, previše je sužena donja trećina lica pa je taj srcoliki oblik ekstremno naglašen i na kraju lice nalikuje na žarulju - govori. Voljela bi, kaže, vidjeti Madonnu bez ikakvih filtera, a bizarni video smatra dobrom temom za razmišljanje za svakoga od nas, o realnim i nerealnim željama i ciljevima pri stvaranju slike o sebi.

Pjevačica nije reagirala na komentare, a video je prikupio 16 milijuna pregleda. Dan kasnije, opet koristeći isti filter, no ovaj put uz sunčane naočale i malo svjetlosnih efekata, objavila je najavu za novi remiks pjesme "Frozen" iz 1998. godine. Tri dana kasnije, pak, počastila je svoju milijunsku sljedbu na Instagramu, fotografijama i veselom objavom, bez čudnih efekata i grimasa, o suradnji modnih brendova Supreme i Burberry, pozirajući u ružičastom ogrtaču iz njihove kolekcije, čipkastom korzetu i poderanim trapericama. I pod tom objavom, većina komentara bavila se "aferom filter".

image

Madonna

Instagram
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 04:29