SPORNA KAMPANJA

Preživjela je najveću ‘kontroverzu‘ u svojoj karijeri. No, čini se da živimo u doba Sydney Sweeney i nemoguće ju je otkazati

Sydney Sweeney se vratila na Instagram. Ni riječi o jeansu ni o genima, samo reklama za film

Sweeney u reklami za American Eagle

 American Eagle/planet/profimedia
Sydney Sweeney se vratila na Instagram. Ni riječi o jeansu ni o genima, samo reklama za film

Prije dva dana, Sydney Sweeney vratila se na Instagram - prvi put od 23. srpnja, od lansiranja kampanje za jeans brenda American Eagle, koja je postala vruća ljetna tema, ali ne zbog glumičine ljepote i seksepila.

Sydney nije ništa komentirala u novoj objavi nego pratitelje, a ima ih 25,3 milijuna, podsjetila na svoj film "Americana" u režiji Tonyja Tosta, snimljen još 2022. godine, a koji je upravo počeo igrati u kinima. Prve kritike ovog "tarantinovskog neo-westerna" su loše - kažu da ga čak ni Sydney ne može spasiti od propasti. Nije, doduše, puno bolje prošao ni triler "Echo Valley" u kojem glumi s Julianne Moore i koji je u kina i na Apple TV+ stigao u srpnju. Sweeney ima još jedan adut za ljetni uspjeh - povijesni triler Rona Howarda "Eden" u kojem nastupa uz Judea Lawa, Anu de Armas, Vanessu Kirby i Daniela Brühla. U rujnu, na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu, premijerno će biti prikazan film "Christy", u režiji Davida Michoda. To je biografska priča o queer boksačici Christy Martin, a uz to što igra naslovnu ulogu Sweeney se potpisuje kao producentica.

Ni tu nije kraj njezine nazaposlenije godine do sada - do kraja godine u kina stiže i film Paula Feiga, psihološki tirler "The Housemaid" u kojem Sydney glumi uz Amandu Seyfried. Ne treba zaboraviti ni posljednju sezonu "Euforije", serije koja je Sweeney donijela slavu.

A priča o reklami još uvijek traje. Sweeney je zvijezda velike kampanje brenda American Eagle nazvane "Sydney Sweeney Has Great Jeans.". Iliti - "Sydney Sweeney ima odlične traperice". Upravo je korištenje riječi "jeans" koja u izgovoru sliči riječi "genes" odnosno "geni", zapalilo ionako lako gorivi internetski komentatorski sektor.

U prvom trenutku činilo se da će kampanja biti jako uspješna - dionice American Eaglea su skočile za 24 posto, što je najveći skok u posljednjih 25 godina. A onda je krenula lavina negativnih komentara zbog jeansa i gena, optužbi da plavooka plavuša u stvari promovira nacizam, rasizam, čak i eugeniku.

image

Sydney Sweeney

American Eagle/planet/profimedia/American Eagle/planet/profimedia

Internetsko prepucavanje krenulo je u mainstream medije i Sweeney se našla u središtu oluje. American Eagle branio je kampanju, odbacujući tvrdnje da iza igre riječi stoji bilo kakva druga poruka. "Sydney Sweeney Has Great Jeans uvijek je i bila samo kampanja o trapericama," napsali su u objavi 1. kolovoza.

Svoje mišljenje sa svijetom su podijelili milijuni nepoznatih i poznatih ljudi. Uključio se čak i američki predsjednik Donald Trump, koji je podržao kampanju. "Ako je Sydney Sweeney registrirana republikanka, mislim da je njezina reklama fantastična", rekao je u svojem stilu na društvenoj mreži Truth Social.

Sweeney je šutjela i puštala da se izjava iz American Eaglea bude "službena", a šutnju prekinula objavom o "Americani", objaviši niz fotografija iz filma. Zatim je, dan kasnije, objavila niz fotografija s neke zabave u društvu prijatelja, bez previše komentara. Zanimljivo je da nije objavila ništa s premijere "Americane" u Los Angelesu 2. kolovoza. Bila je na crvenom tepihu uz kolege Paula Waltera Hausera i Halsey, ali na novinarska pitanja nije odgovarala.

Živimo, doista, u vremenu Sydney Sweeney, no nakon gužve oko traperica (koje 27-godišnjakinji stoje kao da je traper izmišljen baš za nju) mnogi se pitaju hoće li kampanja naškoditi njezinoj karijeri. Prije tri, četiri godine, bila bi otkazana ili se morala jako žestoko truditi da se to ne dogodi. Vremena su se promijenila i za to je zasigurno manje šansi, no posljedice priče u kojoj se spominju rasizam i eugenika, su ipak moguće.

image

Sydney Sweeney, Halsey i Simon Rex na premijeri Americane

Emma Mcintyre/Getty Images Via Afp
image

Sweeney u reklami za American Eagle

American Eagle/planet/profimedia

Iz Hollywood Reportera pitali su stručnjake što bi Sydney trebala učiniti.

- Ne previše. American Eagle se prilično dobro snašao - objasnio je dodajući da odgovor brenda odražava trenutačnu kulturu - Isti brend prije pet godina bi se obilno ispričavao i pokušao sve brzo zaboraviti. Umjesto toga, ostali su pri svome i stali iza kampanje. Bilo je dovoljno otkačeno, a da nije uvredljivo. To je dobro za Sweeney jer, iako su svi pričali o tome, ona nije. Svi su govorili o njoj, a ona ne mora ništa raditi.- rekao je Ekspert za strateške i krizne komunikacije Nathan Miller koji surađuje s velikim korporacijama i mnogim slavnim osobama

Pitali su ga i što bi glumica trebala napraviti nakon što se pisalo da je registrirana kao republikanka i što joj je donijelo mnoge nove obožavatelje (i rastjeralo dio starih). Iz MAGA-redova pišu joj hvalospjeve, govore kako je ona prava američka ljepotica, da SAD treba više žena poput nje, a bračne ponude dolaze sa svih strana.

- Ako je to nešto što joj je važno i želi javno govoriti o tome, odlično... Ali ne bi se trebala osjećati obveznom govoriti o tome samo zato što je netko iskopao njezinu registraciju. Kada je pitaju nešto o tome potpuno je primjereno da kaže: "Ne pričam o svojim političkim stavovima, to je moja privatna stvar. Ovdje sam samo da pričam o svom filmu." I ništa ne gubi. To je najsigurnija strategija - objasnio je Miller.

Druga je priča s zaradom od reklama. Sweeney iza sebe ima dugu povijest suradnji s brendovima poput Laneigea, Miu Miu, Armani Beautyja, Kérastasea, Heydudea, Dr. Squatcha i Baskin-Robbinsa, a hoće li je reklama za American Eagle koštati daljnjih ugovora, stručnjaci imaju podvojena mišljenja.

image

Sydney u reklami za sapune Dr. Squatch

Backgrid/backgrid Uk/profimedia/Backgrid/backgrid Uk/profimedia

- Tvrtke bi mogle odlučiti da ne žele surađivati s njom ako misle da su potrošači zasićeni Sweeney ili da njezina izloženost može narušiti njihov imidž. - rekao je neimenovani marketinški stručnjak za Hollywood Reporter.

Matt Herbert s platforme za praćenje brendova Tracksuit, rekao je da reakcija na kampanju "ne mora nužno definirati American Eagle" te da je "važnije kako će reagirati od sada nadalje". Kada je Sweeney u pitanju, svako predviđanje je teško, jer ona je apsolutna zvijezda trenutka i može prodati sve.

Dokaz za to je Dr. Squatch, brend s kojim surađuje i čija je prepoznatljivost porasla za tri postotna boda od kolovoza 2024. do srpnja 2025. A kampanja je bila bizarna da bizarnija ne može biti - ponudili su sapune za muškarce u kojima je jedan od sastojaka bila voda u kojoj se Sydney kupala.

Rezultati i posljedica kampanje koja se poigrala jeansom i genima, i za brend i Sydney, bit će jasni tek za nekoliko mjeseci. Proizvođači trapera vidjet će ih u kvartalnim izvještajima, a ona valjda na računima.

Matt Herbert kaže: "U svakom slučaju više je očiju uprtih u Sweeney i njezine nadolazeće projekte, što je u Hollywoodu uvijek dobra stvar".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 14:20