Luka Modrić, hrvatski reprezentativac i igrač Real Madrida, najpopularnija je hrvatska zvijezda za 2015. godinu na društvenim mrežama. Nogometaš iz Zadra trenutno na Facebooku ima više od 4,9 milijuna obožavatelja, a na Instagramu 4,5 milijuna sljedbenika.
Slijedi ga suigrač iz reprezentacije, ali i konkurent iz Barcelone, Ivan Rakitić kojeg na Instagramu prate 3,7 milijuna ljudi, a na Facebooku gotovo 1,8 milijuna njih. Rakitić i Modrić bez ikakve sumnje dva su uvjerljivo najpopularnija hrvatska sportaša, ali i zvijezde općenito. Njima je najbliži Juventusov nogometaš Mario Mandžukić, i to samo kada je u pitanju Instagram na kojem ima 727.000 obožavatelja.
Najpopularnija žena u Hrvatskoj u 2015. po pitanju internetskog svijeta još uvijek je uvjerljivo Severina. Splitska pjevačica, čiji je tim davno shvatio važnost i tog segmenta estradnog posla, ima na Facebooku više od 877, a na Instagramu 433 tisuće fanova.
Lijepe konkurentice
Njezina najžešća konkurencija Jelena Rozga čvrsto drži drugo mjesto i sve više joj se približava, no samo kada je u pitanju Facebook. Rozga na fejsu ima više od 703 tisuće obožavatelja, no na Instagramu samo 57,2 tisuće. Razlog toj velikoj disproporciji leži vjerojatno u samo srži Instagrama na kojem su uvijek najpopularnije slike iz privatnog života. A njega Rozga ne voli izlagati očima javnosti, čak ni u onim svakodnevnim stvarima, pa se na njezinoj stranici uglavnom tek službene fotografije. No činjenica je s druge strane da, iako se kasno uključila na društvene mreže, popularnost na njima joj je u velikom porastu pa je u malo više od mjesec dana stekla na Facebooku više od šest tisuća novih poklonika. U tom razdoblju Severina ih je izgubila oko 1000.
Treće mjesto u kategoriji najpopularnijih žena drži, gotovo očekivano, Nina Badrić koja na fejsu ima 387 tisuća obožavatelja. Što se tiče Instagrama tu je slabija od Lane Jurčević, koja ih ima 180, a Nina 111 tisuća, no Lana kaska na Facebooku sa 322 tisuće fanova.
- Trudim se koristiti društvene mreže da bih ljudima dala do znanja da bez obzira na to što sam javna osoba da sam i ja sasvim običan čovjek kao i oni. Želim ih uvesti u svoju svakodnevicu, nerijetko postavim fotku gdje sam bez šminke, što kuham, na koji način snimam ili naprosto u što vjerujem. Ne želim im davati lažnu sliku sebe, i to je super stvar što se tiče društvenih mreža. Nikada ne brišem komentare ako im se nešto ne sviđa, no momentalno blokiram “hejtere” i one koji vrijeđaju. Društvene mreže nisu poligon za one koji šire mržnju i to još svi skupa moramo akceptirati - rekla je u nedavnom razgovoru za Studio Nina Badrić.
Stvarni život
Ono što je međutim zanimljivo je što nisu sve pjevačice koje su u “stvarnom” životu popularne, na društvenim mrežama gotovo u zapećku. Primjerice sveprisutna Maja Šuput, koja vjerojatno ima više od svih svojih kolegica, nastupa u proteklim godinama, na Instagramu ima oko 96 tisuća, a na Facebooku tek 39 tisuća obožavatelja. To bi značilo otprilike da ili Šuput taj segment popularnosti nije važan jer i bez toga radi punom parom ili njezin tim ne radi baš kako treba.
Ono što je najviše iznenadilo, s obzirom na to da starije generacije tradicionalno nisu sklone novitetima, posebno onim tehnološkim, jest rezultat Josipe Lisac. Iako Josipina popularnost na sceni ni najmanje ne tamni, ikona hrvatske glazbe na Facebook stranici ima gotovo 97 tisuća obožavatelja.
Uzgred rečeno kolege njezine generacije nisu joj ni blizu, a većine njih i nema na društvenim mrežama.
Među pjevačima u 2015. i nadalje je najpopularniji Tony Cetinski. Na Facebooku ima 363 tisuće sljedbenika, a drugo mjesto drži Marko Perković Thompson sa 207 tisuća obožavatelja. Treće mjesto zauzima Massimo Savić s gotovo 125 tisuća fanova, a većini su rezultati na Instagramu uglavnom minorni.
Dvosjekli mač
Najpopularnija hrvatska grupa u prošloj godini na Facebooku bio je Parni valjak (388 tisuća), slijedi Prljavo kazalište (217 tisuća) te Colonia (129 tisuća).
- Društvene mreže nepovratno su promijenile sve. Danas su moji profili postali način putem kojih komuniciram sa svojom publikom. Nisam sigurna da bih uopće bila na mrežama da nisam javna osoba. U tom slučaju bih maksimalno izbjegla takvu vrstu komunikacije. No meni je to dio posla - rekla je među ostalim Badrić.
No s tamnu stranu društvenih mreža na svojoj koži nedavno je osjetio i nogometaš Dejan Lovren. Reprezentativac koji je bio vrlo aktivan, prvenstveno na Instagramu, prije nekoliko mjeseci privremeno je ugasio profil nakon što su mu ljuti engleski navijači preko njega uputili prijetnje smrću. No nije dugo izdržao bez društvenih mreža.