BIVŠE GUVERNERICA

Reality tvrde desničarke: Sarah Palin razljutila ekologe i nasmijala političke protivnike

Prvu epizodu Sarina realityja koji se prikazujena TV postaji TLC vidjelo je gotovo pet milijuna ljudi

ZAGREB - Jesu li ljudi već umorni od Sarah Palin i njezine Aljaske? Producent Mark Burnett, koji se proslavio reality showom “Survivor”, i čovjek na čelu produkcije nove TV emisije koja prati život bivše kandidatkinje za potpredsjednicu SAD-a - “Sarah Palin’s Alaska” - ubraja se među one koji misle da je bilo jako pametno platiti političarki neobične sintakse gomilu novca samo da bi svijet na američkoj TV postaji TLC vidio kako ona peca.

Uloga obične domaćice

Konkurentska postaja ABC spekulira da je riječ o šesteroznamenkastom iznosu, dakle milijun dolara po epizodi, a koliko je Sarah Palin u stanju biti uvjerljiva i inteligentna zvijezda za taj novac gledatelji će imati prilike procijeniti sami, pod pretpostavkom da ih zanima reality TV s američkom političarkom s A liste u naslovnoj ulozi, te da imaju kabelsku televiziju. Je li iznos od 1,2 milijuna dolara po epizodi, koliko je TLC navodno izdvojio za seriju od osam nastavaka, a veći dio kojeg Palinova navodno sprema u svoj džep, prenapuhan, sada sečini manje važnim. Jer i da nije toga, mnogi bi ovu seriju sigurno dočekali na nož.

Naime, upravo zbog prenapuhanog držanja miljenice američkih konzervativaca ni američki TV događaj godine, u kojem gledatelji Palin mogu vidjeti u ulozi “obične domaćice”, nije požnjeo laskave kritike.

Mnogi smatraju da je serijal smišljen upravo s ciljem da ona dokaže da je adekvatna da bude kandidatkinja za predsjednicu SAD-a na izborima 2012.

Čini se da je najpoznatija američka desničarka pomno iskalkulirala svoju najnoviju medijsku dogodovštinu.

Miljenica republikanaca

Osim što si je podebljala bankovni konto, ovim showom možda će uspjeti proširiti i bazu svojih fanova (prema najnovijem Gallupovu ispitivanju javnog mnijenja, sada je podržava 80 posto registriranih republikanaca).

No, što se uopće moglo doznati o enigmatičnoj političarki u prvom nastavku?

- Volim ovu državu kao svoju obitelj - odmah na početku kaže Sarah Palin, koju nekoliko minuta potom vidimo kako sjedi na trijemu svoje kuće uz jezero, gdje bivša guvernerica Aljaske “voli pripremati svoje materijale”. Kada u prvoj epizodi, u strahu da će je napasti medvjed u Wolverine Creeku, gđa Palin dramatično izjavljuje: “Mislila sam da ćemo zaglaviti, bacili smo sidro i medvjed je krenuo na nas” uspijeva dići na noge i lokalne ekologe.

Nepotrebna hrabrost

John Toppenberg, direktor Aljaške alijanse za biljni i životinjski svijet, primjerice, kaže da ona u showu namjerno želi prikazati da je u opasnosti i da je hrabra, jer je to mjesto, kako kaže, valjda jedino na Aljasci na kojem su medvjedi tolerantni i posve naviknuti na ljud i brodove…

Nakon Aljaske, vjerojatna kandidatkinja za predsjednicu SAD-a trebala bi održati i promociju svoje nove knjige, “America by Heart”, te krenuti na turneju.

Republikanac Karl Rove smatra kako nakon reality showa S. Palin teško da može očekivati da će biti shvaćena ozbiljno. Ozbiljno ili ne, ostaje nepobitno da je prvu epizodu “Sarah Palin’s Alaska”, u kojoj ona sa suprugom Toddom i njihovo petero djece lovi ribu, vozi kajak i uvodi kamere u svoj dom, pogledalo više od 4,96 milijuna ljudi. A kandidira li se za predsjednicu na izborima 2012., tome će se najglasnije smijati onih 60 posto glasača u SAD-u za koje je Sarah Palin političarka za koju je McCain pogrešno procijenio da je dorasla da bude političarka i - naravno - Obama.

24. travanj 2024 10:47