ETIČKI ISKORAK

Još jedan poznati brend odbacuje krzno: ‘Otvaramo put ljubaznijem svijetu mode‘

Zakonodavstvo je također na strani odbacivanja tog materijala, jer ga sve više zemalja u potpunosti zabranjuje
Ilustracija
 Jakub Mrocek/Panthermedia/Profimedia

Luksuzni trgovac na malo Kering Group – matična tvrtka modnih marki Saint Laurent i drugih – implementirao je zabranu krzna. Sada se vrši pritisak na posljednje preostale modne marke, uključujući Louis Vuitton, Fendi i Dolce & Gabbana, da zauvijek odbace krzno, piše Soeurs Magazine.

Ovog tjedna luksuzni modni div Kering Group objavio je da više neće prodavati krzno, što znači da će njegove podružnice Saint Laurent (bivši Yves Saint Laurent) i Brioni usvojiti politiku bez krzna. Ostali Keringovi brendovi – Gucci, Alexander McQueen, Balenciaga i Bottega Veneta ranije su najavili vlastite politike bez krzna.

“Kering je sinonim za luksuznu modu, a ovom najavom označava novu eru za ono što se smatra luksuzom, a što sada uključuje ono što je društveno odgovorno, etično i inovativno”, izjavila je PJ Smith, HSUS direktorica modne politike.

Kitty Block, predsjednica i izvršna direktorica Humane Society of United States (HSUS) i CEO Humane Society International (HSI), pozdravlja promjenu, značajan udarac na industriju krzna koja je već srušena.

„Budućnost je očito bez krzna, a sada se slaže i jedan od najvećih svjetskih luksuznih modnih konglomerata. Kako tržišta diljem svijeta zatvaraju vrata krznenim proizvodima, umjesto da se odlučuju za inovativne humane proizvode, potpuno je logično da moćna modna kuća poput Keringa donese ovu etičku odluku ”, rekla je Block u priopćenju. “Ne bismo mogli biti ponosniji na naš dugogodišnji odnos s Keringom i njegovim markama i veseliti se nastavku našeg rada s njima kako bismo otvorili put ljubaznijem svijetu mode.”

Kering se pridružuje sve većem broju modnih marki i trgovaca najavljujući zabranu krzna, priključujući se tako markama Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Mytheresa, Canada Goose, Valentino, Oscar de la Renta, Tory Burch, Holt Renfrew, Mackage, Moose Knuckles, Alexander McQueen i Balenciaga. Grupa Kering također istražuje inovativne materijale nastale bez okrutnosti prema životinjama u partnerstvu s Bolt Threads, proizvođačem veganske kože gljive Mylo.

Zakonodavstvo je također na strani odbacivanja krzna, s obzirom na to da je nekoliko regija posljednjih godina zabranilo okrutno pribavljen životinjski materijal. Kalifornija je 2019. postala prva država koja je donijela zabranu proizvodnje i prodaje novog krzna. Zakon će stupiti na snagu 1. siječnja 2023. godine, a prekršitelji će biti kažnjeni do 1000 dolara i/ili kaznom zatvora do šest mjeseci. Dva grada, Ann Arbor i Weston primijenili su slične zabrane ove godine.

Izvan SAD -a, Izrael je postao prva zemlja koja je zabranila krzno ranije ove godine. U Ujedinjenom Kraljevstvu uzgoj krzna bio je nezakonit od 2003. godine, a zemlja sada razmatra zabranu uvoza i prodaje krzna u narednim mjesecima velikim dijelom zahvaljujući kampanji HSI UK -a Fur Free Britain.

Usprkos tome što krzno postaje sve omraženije u cijelom svijetu, neki veliki brendovi ga još uvijek koriste u svojim kolekcijama. Tako grupa LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) još nije objavila zabranu krzna. Osim brenda Louis Vuitton, LVMH upravlja modnim markama Fendi, Christian Dior, Givenchy, Kenzo, Marc Jacobs, Emilio Pucci, Celine, Loro Piana, Patou, Berluti i Loewe. Izvan grupe LVMH, preostali veliki brendovi bez politika krzna uključuju brendove Dolce & Gabbana, Max Mara, Moncler i Chloé.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 07:00