Uoči 100. godišnjice osnutka ZOO Zagreb izdana je poštanska marka posvećena tom velikom jubileju. Hrvatska pošta za marku je izabrala grafičko rješenje koje povijest Vrta povezuje s njegovim suvremenim zadaćama.
- Iako je riječ o predmetu malih dimenzija, poštanska je marka iznimno važna. Ona svijetom svakoga dana prenosi kulturu, povijest i znamenitosti te nosi poruku o identitetu države u kojoj je nastala. S obzirom na značaj Zoološkog vrta za Grad Zagreb, jedan od najboljih načina obilježavanja njegove stote godišnjice je poštanska marka - kazao je Nikola Baras iz Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte na predstavljanju marke u Zoološkom vrtu.
Poštanskom markom dominira skulptura lava s Lavljeg mosta, jedne od najprepoznatljivijih građevina u Vrtu, a upečatljive boje i uzorci koji predstavljaju veličanstven svijet životinja, ističu posvećenost Vrta zaštiti životinjskog svijeta.
- Dizajnom marke želio sam spojiti prepoznatljive simbole prošlosti sa suvremenim, vedrim izrazom. U središtu marke nalazi se kip lava s Lavljeg mosta – svima znan motiv, osobito onima koji su kao djeca ondje pozirali za fotografiju. Taj lav okružen je ilustriranim detaljima – listovima, životinjama, teksturama i brojkom „100“ ispunjenom uzorcima egzotičnih životinja, znakom raznolikosti i života - rekao je autor poštanske marke Dean Roksandić.
Zoološki vrt se tijekom sto godina snažno mijenjao, dodao je.
- Danas se naglasak stavlja na edukaciju, očuvanje i dobrobit životinja. I dizajnom sam želio odraziti taj pomak: spoj sjećanja i novih vrijednosti. Ova marka potiče nas da Zoološki vrt ponovo pogledamo dječjim očima – znatiželjno i s osmijehom. Možda čak izazove i poneki nostalgičan uzdah jer ovo nije samo obilježavanje jednog stoljeća institucije, već i naših osobnih priča s njom - smatra Roksandić.
Nova je poštanska marka poslužila kao povod za razotkrivanje snažnih veza između Zoološkog vrta i hrvatske filatelije.
- Osnivač Zoološkog vrta Grada Zagreba Mijo pl. Filipović jedan je od najvažnijih ljudi u razvoju hrvatske filatelije u njezinim počecima. Zbog toga smo izuzetno ponosni što je Vrt sada dobio poštansku marku kojom se obilježava sto godina postojanja Vrta. Nadamo se da će se marka što više koristiti i da će razveseliti sve koji prime njome poslano pismo ili razglednicu“, kazao je Ivan Cizelj, ravnatelj Ustanove Zoološki vrt Grada Zagreba.
Nakon predstavljanja marke u Vrtu posjetitelji su se uključili u edukativni program organiziran u suradnji s Hrvatskom poštom. Oko Interpretacijskog centra zaštićene faune Hrvatske postavljena je izložba koja predstavlja posvećenost Vrta i Pošte zaštiti i očuvanju prirode. Pošta je, naime, u proteklih tridesetak godina izdala oko 130 poštanskih maraka s motivima hrvatske faune.
Najmlađi posjetitelji Vrta sudjelovali su u edukativno-kreativnim radionicama. Doznali su koliko je lijepo primiti pismo, kako se piše razglednica te čemu služi poštanska marka. Edukatori su poticali mališane da se uključe i u poseban kreativni natječaj. Djeca trebaju naslikati životinju koja ih je oduševila tijekom posjeta Zoološkom vrtu, te sliku poslati u sjedište Hrvatske pošte.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....