Putnici koji putuju s kućnim ljubimcima sve češće se susreću s problemima pri pokušaju ukrcaja na letove Croatia Airlinesa, poručili su iz udruge Prijatelji životinja. Glavni predmet pritužbi, pojašnjavaju, odnosi se na nejasne i nedovoljno transparentne uvjete za prijevoz pasa u prtljažnom prostoru zrakoplova, osobito kada je riječ o prihvatljivosti transportera,
- Iako mnoge svjetske aviokompanije, kao i nadležna tijela poput Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, priznaju međunarodno utvrđene IATA standarde za prijevoz životinja, Croatia Airlines odbija upravo takve transportere. Mnogi putnici javljaju nam kako je takva praksa dovela do slučajeva propuštenih letova, odustajanja od planiranih uplaćenih putovanja, dodatnih troškova i naravno, stresa i neizvjesnosti za putnike koji žele putovati sa svojim ljubimcima. Poseban apsurd nastaje kada putnici imaju presjedanja. Iako njihov transporter zadovoljava IATA standarde i prihvaćen je na dijelu puta, Croatia Airlines ga ne priznaje, čime onemogućuje putnicima nastavak puta s njihovim ljubimcem - upozoravaju iz udruge.
Napominju i da IATA standardi nisu proizvoljni, već kako je riječ o precizno definiranom skupu međunarodnih pravila čiji je cilj osigurati sigurnost, udobnost i dobrobit životinja tijekom zračnog prijevoza, ali i sigurnost zrakoplovnog osoblja i ostalih putnika.
- Ako ti standardi vrijede za Lufthansu, KLM, Air France i brojne druge velike zrakoplovne tvrtke, postavlja se pitanje zašto ih Croatia Airlines ignorira i primjenjuje vlastita pravila, bez jasnog objašnjenja ili dostupne dokumentacije – dodaju iz Prijatelja životinja.
Posebno zabrinjavajućim smatraju što Croatia Airlines ne nudi javno dostupne tehničke specifikacije svojih zahtjeva, poput točnih dimenzija, traženih materijala ili primjera proizvođača i modela koji zadovoljavaju njihove interne standarde. Putnici koji su se izravno obratili aviokompaniji u potrazi za konkretnim smjernicama, istaknuli su, često su precizan odgovor dobili prekasno, kada su već morali promijeniti planove ili su propustili let.
- U uvjetima kada sve više ljudi putuje sa životinjama, a Hrvatska se pozicionira kao atraktivna destinacija i za tzv. pet-friendly turizam, ovakva isključiva i netransparentna politika mogla bi dugoročno narušiti ne samo ugled nacionalnog avioprijevoznika, već i utjecati na percepciju Hrvatske kao pristupačne i gostoljubive zemlje - poručuju iz udruge.
Iz Croatia Airlinesa kažu da u cijelosti odbacuju tvrdnje udruge i smatraju da se njima nepotrebno i neopravdano nanosi javna šteta hrvatskom nacionalnom avioprijevozniku.
- Prije svega, valja istaknuti da Croatia Airlines omogućuje prijevoz kućnih ljubimaca u putničkoj kabini ili u prtljažnom prostoru zrakoplova, uz poštivanje strogih sigurnosnih i tehničkih zahtjeva koji su usklađeni s preporukama i praksom međunarodne zrakoplovne industrije, uključujući smjernice Međunarodne udruge zračnih prijevoznika – IATA, u čijem je punopravnom članstvu Croatia Airlines od 1992 godine - ističu.
Pojašnjavaju da su svi avioprijevoznici u članstvu IATA-e, pa tako i Croatia Airlines, obvezni primjenjivati propisane minimalne zahtjeve za prijevoz životinja na letu, ali istodobno imaju i diskrecijsko pravo primijeniti dodatne uvjete, koji su restriktivniji u odnosu na preporučene IATA standarde. Sve to ponajprije zbog maksimalne sigurnosti putnika, posade, i, u ovakvim slučajevima, kućnih ljubimaca, pojašnjavaju.
- Upravo zbog nedavnog incidenta s kućnim ljubimcem tijekom kojeg je došlo do značajne materijalne i financijske štete u prtljažnom prostoru zrakoplova uoči redovitog leta, Croatia Airlines odlučio je postrožiti propisane IATA standarde prilikom prijevoza pasa - pojasnili su i dodali kako je obveza svakog putnika da se informira o svim uvjetima prijevoza kućnih ljubimaca kod prijevoznika čijim avionom leti.
- Sve informacije, odnosno detaljni uvjeti i tehnički zahtjevi vezani uz prijevoz kućnih ljubimaca na letovima Croatia Airlinesa mogu se pronaći na službenoj internetskoj stranici a iste informacije i dodatna pojašnjenja mogu se dobiti na svim prodajnim mjestima tvrtke. Primjera radi, na spomenutoj internetskoj stranici navedeni su i uvjeti prijevoza za pse koji zajedno s transporterom premašuju težinu od 18 kilograma i tehničke specifikacije transportera jer se transporteri za manje pse smatraju prerizičnim. Upravo iz tog razloga Croatia Airlines propisuje strože tehničke zahtjeve za prijevoz većih pasa, neovisno o preporukama drugih institucija ili organizacija - pojašnjavaju i dodaju kako se prijevoz životinja na njihovim letovima ne može ugovoriti preko interneta upravo zbog toga kako bi kompanija u izravnom kontaktu s putnikom mogla dogovoriti prihvatljivost transportera i drugih detalja prije putovanja, čime se preventivno nastoje otkloniti poteškoće u prijevozu putnika s kućnim ljubimcima.
- Zbog svega navedenoga netočna je i tvrdnja iz priopćenja udruge Prijatelji životinja o tome da „su pravila Croatia Airlinesa nejasna, netransparentna i da nisu javno dostupna“, što ne odgovara činjeničnom stanju - poručuju i pojašnjavaju kako su uvjeti za prijevoz kućnog ljubimca u nadležnosti operativnog prijevoznikami primjenjuju se standardizirano za cjelokupno putovanje, bez obzira je li riječ o point to point letovima ili letovima s presjedanjem.
- Zbog toga je netočna tvrdnja da „poseban apsurd nastaje kada putnici imaju presjedanja. Iako njihov transporter zadovoljava IATA standarde i prihvaćen je na dijelu puta, Croatia Airlines ga ne priznaje, čime onemogućuje putnicima nastavak puta s njihovim ljubimcem. Croatia Airlines dodatno je potvrdila svoj status pet friendly prijevoznika i potkraj prošle godine kada je pružila dodatnu podršku inicijativi Turističke zajednice grada Zagreba, kojom se glavni grad Hrvatske promovira kao destinacija prilagođena kućnim ljubimcima. Tom prigodom je Croatia Airlines u razdoblju od tri mjeseca omogućila prijevoz većeg broja kućnih ljubimaca u putničkoj kabini u odnosu na standardna pravila, kao i dodatni popust na uslugu prijevoza psa ili mačke - poručili su.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....