INSTITUT

‘Treba povećati oceansku pismenost kod mlađih generacija jer tako mogu bolje razumjeti more‘

Cjelokupni koncept znanja složen je i zasniva se na sedam osnovnih principa te desecima temeljnih koncepata
 Ivana Nobilo/Cropix

Hrvatska se ističe kao europska zemlja s najvećim udjelom mora u ukupnoj površini, no koliko su morske teme zastupljene u našem osnovnoškolskom obrazovanju?

Znanstvenica sa Instituta za oceanografiju i ribarstvo Darija Ezgeta Balić otišla je korak dalje i u želji da sazna koliko se u školama uči o moru, pa je pregledala više od 50 udžbenika osnovnih škola u potrazi za principima i konceptima oceanske pismenosti u formalnom obrazovanju. Rezultate analize udžbenika objavila je u znanstvenom radu.

- Oceanska pismenost je koncept koji se razvio prije nešto manje od dva desetljeća kada je prepoznat nedostatak predmeta koji se bave izučavanjem oceana u formalnom obrazovanju. Tada je skupina američkih znanstvenika i obrazovnih stručnjaka započela suradnju s ciljem poticanja uključivanja morskih tema u nacionalne i državne standarde formalnog obrazovanja - poručili su s Instituta.

Iako je cjelokupni koncept znanja o moru složen i zasniva se na sedam osnovnih principa te desecima temeljnih koncepata, najkraće se može definirati kao “razumijevanje utjecaja oceana na čovjeka i čovjeka na ocean”.

Danas se koncept oceanske pismenosti proširio na globalnoj razini te se smatra ključnim za ostvarivanje ciljeva definiranih kroz Desetljeće znanosti o oceanima i UN-ove ciljeve održivog razvoja.

- Smatramo da je jako bitno povećati oceansku pismenost kod mlađih generacija jer na taj način mogu bolje razumjeti more i biti sposobni donositi kvalitetnije odluke vezane za gospodarenje i njegovu zaštitu. Upravo ovaj znanstveni rad naglašava nedostatke u uključivanju tema znanosti o oceanima u formalno obrazovanje, kao i potrebu za većom suradnjom znanstvenika, obrazovnih stručnjaka i kreatora politika - dodali su.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 10:16