NOVI PREDSJEDNIK UPRAVE JADROLINIJE

Alan Klanac: Neću naglo ukinuti brodske linije, niti povisiti cijenu karte. Na čelo najveće nacionalne putničke kompanije nisam došao po političkoj liniji: pa ja ne poznajem nijednog ministra

Još kada je lani Slavko Lončar, dugogodišnji predsjednik uprave Jadrolinije , najavio odlazak u mirovinu, i to dvije godine prije isteka posljednjeg mandata, krenule su špekulacije tko će naslijediti najdugovječnijeg direktora nekog hrvatskog državnog poduzeća (14 godina) i preuzeti kormilo najveće nacionalne putničke kompanije. Pretvorilo se to u trakavicu koja se razvlačila više od pola godine. Prvi je natječaj bio poništen uz obrazloženje kako nitko od kandidata ne zadovoljava uvjete za tu funkciju, što je dodatno ojačalo neizvjesnost, a onda je krajem travnja objavljena informacija koja je za mnoge koji su pratili slučaj bila iznenađenje jer su pale u vodu sve unaprijed složene političke kadrovske križaljke.

Odlukom Nadzornog odbora Jadrolinije, koju je potvrdilo resorno ministarstvo, novim je predsjednikom Uprave s mandatom od četiri godine imenovan Alan Klanac, dečko od 35 godina bez ikakva političkog backgrounda, suvlasnik privatnih tvrtki as2con i Alveus, stručnjak za brodogradnju koji je povremeno gostovao na novinskim stupcima, uglavnom pod egidama tipa ‘još jedan uspjeh mladih hrvatskih poduzetnika i inovatora’.

Alan Klanac rođen je 1978. u Rijeci, oženjen je i otac je dvoje djece. Studirao je na riječkom Tehničkom fakultetu i stekao zvanje inženjera brodogradnje, a doktorirao je na Sveučilištu Aalto u Finskoj, gdje je živio šest godina, na temu ‘Model dizajna brodova za optimalnu sigurnost brodskih konstrukcija’.

Na sebe je skrenuo pažnju šire hrvatske javnosti kada je ugledni tjednik ‘The Economist’ uvrstio projekt njegove tvrtke pod nazivom ‘Model rada brodogradilišta bez poticaja’ među četiri najbolja na natječaju tog lista, a završnu prezentaciju Klanac je vodio na Sveučilištu Berkeley u Kaliforniji. Iako tamo nije odnio pobjedu, ideja koju je razradio, a u najkraćim bi se crtama mogla opisati kao model rada brodogradilišta kao pružatelja kompletne usluge od izgradnje do održavanja i iznajmljivanja broda, bila je objavljena u ‘The Economistu’.

Tvrtke vodi zajedno sa suprugom Natašom Golik Klanac, koja je doktorirala marketing, a područje djelovanja im je konzalting u brodogradnji i brodarstvu, ali i maslinarstvo, s obzirom na to da je Klanac, prema vlastitim riječima, naslijedio zemljište u Posedarju i sa 900 stabala maslina krenuo u proizvodnju maslinovih ulja. To je, kaže, bio hobi koji je odlučio pretvoriti u posao i vrstu ulaganja za budućnost svoje djece.

U vruću fotelju Alan Klanac službeno sjeda u ponedjeljak, a od Lončara preuzima stabilnu tvrtku koja godinu završava s plusom, ali isto tako ima niz problema, pogotovo u svjetlu činjenice da je ovisna o subvencijama države koja i dalje tavori u recesiji.

Uz njega, u Upravi će biti Marko Čičin-Šain, zadužen za komercijalne, financijske i pravne poslove, te novi-stari član Miljenko Antić, zadužen za tehničke i operativne poslove.

U Rijeci kruže glasine da je vaša privatna tvrtka u ozbiljnim problemima. Je li to istina?

- Nije. Moja tvrtka u ovom trenutku, kao i posljednjih godinu dana, uredno podmiruje sve obaveze prema zaposlenicima, dobavljačima i državi. Činjenica je, i to nije tajna, da smo početkom prošle godine imali problema s nelikvidnošću. Imali smo milijun kuna koje nismo mogli naplatiti, tako da ni mi nismo mogli plaćati svoje obaveze drugima. Tijekom dva do tri mjeseca uspjeli smo se izvući iz takve situacije. Zaposlenicima sam objasnio kakva je situacija, kakve probleme imamo, a neki su svojevoljno otišli iz tvrtke. S njima sam danas u korektnim odnosima. Tvrtka je danas potpuno zdrava i definitivno odlazim na novi posao u njenom najprofitabilnijem trenutku.

Zašto ste se javili na natječaj za predsjednika Uprave Jadrolinije?

- To je isključivo profesionalni izazov. Mislim da je dobiti takvu priliku, upravljanje tvrtkom kojom se može napraviti puno veći utjecaj na šire društvo, san svakoga tko se vidi u zanimanju kojim se bavim. Moje je dosadašnje iskustvo da sam jako često ulazio u nove stvari, tako da je krenuti u nešto novo za mene već postalo nešto standardno.

Što će biti s vašim privatnim tvrtkama?

- Supruga nastavlja dalje. Ona je i do sada bila članica uprave i suvlasnica. Slijedi prebacivanje vlasništva na nju kako bih izbjegao sumnje u mogući sukob interesa. To je sad operativni postupak koji vodi odvjetnički ured i trebao bi se riješiti za tjedan-dva.

Postoji li u svemu tome sukob interesa?

- Realno ne. Moja firma nema brodove, ne obavlja nikakav prijevoz.

Jeste li ikada imali ugovor s Jadrolinijom?

- Ne, nikada.

A s drugim državnim firmama?

- Radili smo i još uvijek radimo s brodogradilištima. Radimo i sa 3. majem, radili smo s Kraljevicom, s Uljanikom imamo partnerski odnos za europske razvojne projekte, ali nismo poslovno surađivali. Radili smo mnogo s “Viktorom Lencem” koji je djelomično u državnom vlasništvu. Ali, u principu, poslovanje nam je u 70-80-postotnom omjeru vezano uz inozemstvo.

Intervju u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. svibanj 2024 02:34