
Vozača (33) koji je u srijedu navečer na raskrižju dviju splitskih ulica osobnim vozilom marke Tesla izazvao tešku prometnu nesreću, na mjestu usmrtivši pješakinju (67), u petak je ispitao istražni sudac Županijskog suda u Splitu te mu odredio jednomjesečni zatvor.
Zatvor mu je određen zbog kaznenog djela izazivanja prometne nesreće sa smrtnom posljedicom, a tražila ga je zamjenica Županijskog državnog odvjetništva Rene Laura i to radi mogućnosti ponavljanja kaznenog djela te utjecaja na svjedoke.
Moćno vozilo kojim je upravljao Dino K. išlo je Ulicom slobode iz pravca Ulice Domovinskog rata prema Velebitskoj ulici. U trenutku izlijetanja s kolnika neposredno pred raskrižjem Ulice slobode i Velebitske išlo je brzinom iznad 100 kilometara na sat.
Udarilo je u zaštitnu ogradu, betonsku polukuglu, tzv. bubamaru i u nesretnu ženu kraj ceste, pritom obarajući i bicikle na stalku, zbog čega se u prvoj fazi mislilo kako je poginula žena bila na jednom od njih, piše Slobodna Dalmacija.
Velika oštećenja
Unatoč vidljivim velikim oštećenjima na Tesli, vozač i dva putnika iz vozila nisu teže ozlijeđeni, a već sutradan je na Županijskom državnom odvjetništvu u Splitu provedena dokazna radnju prvog ispitivanja vozača Dina K. (33). Osumnjičili su ga zbog kaznenog djela izazivanja prometne nesreće u cestovnom prometu iz članka 227. stavak 4. u svezi stavka 1. Kaznenog zakona.
U činjeničnom opisu naveli su kako postoji osnovana sumnja da je vozač u srijedu oko 18 sati i 34 min u Splitu, na raskrižju kolnika Ulice slobode i Velebitske ulice, upravljajući osobnim vozilom marke Tesla Plaid S, vozio nedopuštenom brzinom na mjestu gdje je brzina ograničena na 50 km/h, odnosno 40 km/h.
Zbog takve vožnje izgubio je nadzor nad osobnim vozilom i udario u kameni rub i metalnu ogradu postavljenu na betonskom rubnjaku te u daljnjem nekontroliranom kretanju vozila u smjeru juga u metalni stup nosača prometnog znaka.
Potom je udario i u metalnu zaštitnu ogradu nogostupa, pri čemu je u daljnjem prevrtanju vozila udario u pješakinju (67), koja se kretala zapadnim nogostupom Ulice slobode. Zbog teških tjelesnih ozljeda žrtva je preminula na mjestu nesreće, dok je tijekom izlijetanja i prevrtanja osobnog vozila osumnjičenika oštećeno više drugih osobnih vozila.
Odvjetnik će se žaliti na zatvor
Županijsko državno odvjetništvo u Splitu predložilo je sucu istrage Županijskog suda u Splitu određivanje istražnog zatvora protiv osumnjičenika zbog postojanja opasnosti od utjecaja na svjedoke i opasnosti od ponavljanja kaznenog djela.
Sudac istrage Županijskog suda u Splitu prihvatio je prijedlog državnog odvjetništva i osumnjičeniku odredio istražni zatvor iz predloženih zakonskih osnova. Na to će se žaliti odvjetnik Vinko Ljubičić koji zastupa Dina K., koji smatra kako je krajnja mjera istražnog zatvora pretjerana.
- Moj klijent ima 33 godine i nema kazneni dosje i nikada nije sudjelovao u prometnoj nesreći, tako da osnova zatvaranja po mogućnosti ponavljanja kaznenog djela zakonski ne stoji. Istražni zatvor mogao se supstituirati mjerama opreza zabrane vožnje, oduzimanja vozačke dozvole i javljanja policiji.
Moram naglasiti kako je on u svojoj obrani izjavio kako neće više nikada sjesti za volan. Njegovo psihičko stanje je također pod utjecajem teških posljedica prometne nesreće jer nema vozača kojeg to ne bi pogodilo. Naravno, govorim o osobama koje nisu počinitelji kaznenih djela i prekršaja, što je slučaj s mojim klijentom.
Isto tako je dokazano kako nije bio pod utjecajem alkohola ni bilo kakvih opojnih tvari. Također smatram kako je opasnost od utjecaja na svjedoke bespredmetna jer se iz njihovih izjava ne može dokazivati odgovornost vozača.
Za to su presudni odgovarajući dokazi na licu mjesta, tragovi izuzeti tijekom očevida i nakon toga vještak prometne struke koji će se izjasniti o dinamici nastavka nesreće. Ali, ako su DORH i sudac istrage bili zabrinuti zbog utjecaja na svjedoke, moglo se ići na mjeru opreza zabrane kontakta s njima - kazao je odvjetnik.
Prijeti mu do 15 godina zatvora
Članak 227. Kaznenog zakona, za koji je prijavljen Dino K., uređuje kaznena djela povezana s izazivanjem prometne nesreće, odnosno s kršenjem propisa o sigurnosti prometa. U osnovi, stavak 1. predviđa kako je svaki sudionik u cestovnom prometu, koji kršenjem propisa o sigurnosti prometa stvara opasnost za život, tijelo ili imovinu velikih razmjera, a potom prouzroči tešku tjelesnu ozljedu ili značajnu imovinsku štetu, izložen riziku od kazne zatvora.
Ovaj stavak predstavlja temeljnu odredbu prema kojoj se procjenjuje odgovornost - dakle, radi se o činu u kojemu se propusti osnovna pravila sigurnosti u prometu, a time se stvara rizik čijim posljedicama se može drastično narušiti sigurnost drugih sudionika u prometu. Za to je zapriječena zatvorska kazna od šest mjeseci do pet godina zatvora. Ali, stavak 4. nadovezuje se na stupanj teškoće posljedica definiran prethodnim dijelovima.
Time se pravno naglašava da ako posljedica nepažnje ili kršenja propisa rezultira fatalnim ishodom, sankcija postaje stroža. U slučaju kada je konkretan čin rezultirao smrću, upravo se primjenjuje stavak četvrti, kojim se povećava težina kazne i to čak na raspon od tri do 15 godina zatvora.
U praksi, primjena ovog članka zahtijeva detaljnu istragu okolnosti nesreće, utvrđivanje stupnja povrede propisa, kao i povezanosti između počinjenog čina i nastale štete ili smrti. Svaki slučaj ima svoje specifičnosti, pa sud detaljno razmatra elemente poput nezakonitog ponašanja (primjerice, vožnja pod utjecajem alkohola, prekoračenje brzine, neadekvatno ponašanje u opasnim uvjetima) te utvrđuje je li radnja počinjena s namjerom, grubom nepažnjom ili jednostavno kao posljedica prekršaja, piše Slobodna Dalmacija.
Komentari
0