PAD CESSNE U ZAGREBU

Dva velika problema muče istražitelje, pilot koji je tjedan prije iskakao iz aviona tvrdi: ‘To se sigurno nije dogodilo!‘

Nakon očevida na mjestu nesreće uslijedit će izvlačenje zrakoplova kako bi se dodatno obavio pregled vitalnih dijelova, a istražitelji će razgovarati sa preživjelima

Cessna

 /Hgss

Tijelo poginulog I. Đ. (30) iz Prigorja Brdovečkog koji je smrtno stradao pri padu Cessne 182 oznake HA-TUB - koja se jučer oko 16 sati srušila neposredno nakon polijetanja sa aerodroma u Lučkom u šumi na području Stupničkog Obreža - pripadnici HGSS-a su oko 21 sati uspjeli iznijeti s mjesta pada. Tijelo je potom prevezeno na Zavod za sudsku medicinu i kriminalistiku gdje će se obaviti obdukcija.

Nakon očevida na mjestu nesreće uslijedit će izvlačenje zrakoplova kako bi se dodatno obavio pregled vitalnih dijelova, a istražitelji će razgovarati sa preživjelima, a to će se obaviti ovisno o njihovu zdravstvenu stanju. Navedeni zrakoplov naime inače nije opremljen uređajima koji bilježe podatke o letu (Flight Data Recorder), niti uređajem koji bilježi govornu komunikaciju u zrakoplovu (Cockpit Data Recorder).

Zrakoplov iste oznake HA-TUB srušio se i 3. lipnja 2021. godine kod Poreča i tada su istražiteljli Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu ustanovili da je mogući uzrok pada zaleđivanje rasplinjača što je prouzročilo nepravilan rad motora, ali se to nije moglo sa sigurnošću potvrditi. Kao jedan od mogućih uzroka zaleđivanja rasplinjača proizvođač zrakoplova navodi i meteorološke uvjete, te su u korisničkim uputama čak i dane upute pilotima kako to spriječiti. No, što je jučer nakon polijetanja pošlo po zlu tek treba ustanoviti istraga.

- Iz ovog zrakoplova skakao sam prošli vikend na aerodromu u Garčinu i zaista nije bilo nikakvih problema, a napravljeno je dosta letova. Ovaj put sigurno nije došlo do zaleđivanja rasplinjača kako je Agencija za istraživanje zrakoplovniih nesreća svojedobno zaključila u Poreču jer avion je bio praktično na velikoj snazi u početnoj fazi penjanja na visinu za iskakanje padobranaca. Naravno da je nemoguće donositi zaključke, jedina pretpostavka za stajanje motora u ovim okolnostima kada praktično ne radite snagom i “ne uznemiravate” motor je prekid dovoda goriva u motor što prouzrokuje trenutno stajanje motora - rekao nam je sugovornik, iskusni pilot koji je iskakao prije samo tjedan dana iz tog zrakoplova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. svibanj 2024 20:15