KOBNA PLOVIDBA

OTKRIVAMO NOVE DETALJE TRAGEDIJE NA ATLANTIKU Kormilaru iz Metkovića ovo je trebala biti zadnja plovidba prije mirovine

 
 Marine Traffic

U teškoj nesreći na brodu Atlantske plovidbe Dubrava u brazilskim vodama prilikom ispiranja tankova živote su izgubili 31-godišnji pomorac iz Ploča i 66-godišnji pomorac iz Metkovića kojemu je ovo bio zadnji vijađ, nakon čega je namjeravao u mirovinu.

Dvojica ozlijeđenih pomoraca, jedan s Korčule i jedan državljanin Ukrajine, prema posljednjim informacijama, nisu u životnoj opasnosti, dok je treći ozlijeđeni, koji nije bio sudionik događaja, vjerojatno zbog stresnog stanja također prevezen na liječenje, priopćili su iz Atlantske plovidbe.

Helikopterski prijevoz čekao se dugo, sve dok brod nije bio u njihovu letnom dometu, a i zbog loših vremenskih prilika, s obzirom na to da se nesreća dogodila oko 150 nautičkih milja daleko od najbliže brazilske luke Tubarao, kamo je brod Dubrava skrenuo sa svoje komercijalne rute prema alžirskoj luci Bejaia gdje je trebao pristati 1. kolovoza.

Istraga u tijeku

Nakon što je helikopter brazilske mornarice stigao na brod otprilike 24 sata nakon nesreće, medicinski tim utvrdio je smrt dvojice članova posade, dok su trojica ozlijeđenih pomoraca helikopterom prevezeni na kopno radi daljnjeg promatranja njihova zdravstvenog stanja i eventualnog liječenja. Nesretne pomorce iz Ploča i Metkovića posada je prema uputama liječnika do dolaska helikoptera bezuspješno pokušavala reanimirati, no ni nakon dugotrajnih napora nisu davali znakove života.

Nakon spekulacija o eksploziji kao mogućem uzroku teške nesreće, Atlantska plovidba priopćila je da to nije bio slučaj.

“U cilju objektivizacije i demantiranja dezinformacija koje se pojavljuju u pojedinim medijima, obavještavamo javnost da se nesretni slučaj na brodu AP Dubrava nije dogodio uslijed ‘raznih eksplozija’ niti bilo čega sličnog. Prema prvim informacijama s broda, nesretni slučaj dogodio se tijekom radnih aktivnosti, konkretno rada na ispiranju tanka.

Analizu događaja i konkretne uzroke utvrdit će nadležna tijela zastave Marshall Islandsa koju brod vije, a čiji će inspektor posjetiti brod u luci Tubarao u Brazilu. Zdravstveno stanje ozlijeđenih pomoraca utvrdit će nadležni liječnik. Atlantska plovidba d.d. ne može, do objave nalaza navedenih institucija, objavljivati bilo kakve pretpostavke”, piše u priopćenju.

Neslužbeno, nesreća se dogodila kad su se pomorci spustili u brodski tank otpadnih takozvanih sivih voda, a do tragedije je došlo uslijed gušenja od isparavajućih visokotoksičnih plinova.

Upravo je prebacivanje pomoraca na sigurno, a ne uzrok strašne nesreće, bio prioritet, rekao nam je šef Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan koji je bio u stalnom kontaktu s kolegama u Brazilu, a tek po završetku obrade i liječenja te po primitku službenog liječničkog izvješća bit će poznati svi detalji oko ozljeda pomoraca. “Sindikat pomoraca Hrvatske, bude li potrebno, reagirat će i pomoći stradalim pomorcima Atlantske plovidbe, a medije moli za razumijevanje i poštivanje privatnosti pomoraca i njihovih obitelji. To je teško i opasno zanimanje”, naveo je Melvan. Istraga o nesreći započela je čim se završilo uspješno prebacivanje ozlijeđenih pomoraca na sigurno.

“Brod će po iskrcaju ozlijeđenih i obavljanju svih procedura u luci Tubarao nastaviti komercijaIno putovanje. Kompanija ulaže sve moguće napore koristeći sve raspoložive resurse kako bi unesrećene čim prije hospitalizirala i nakon provedenog liječenja vratila kući. lzražavamo najiskrenije suosjećanje obiteljima unesrećenih”, priopćili su iz Atlantske plovidbe.

Sudbina

Metković je u šoku nakon što je nesreći život izgubio njihov sugrađanin D. B. (60), koji je bio kormilar na brodu Dubrava i dugogodišnji zaposlenik Atlantske plovidbe. Društvene mreže su se užarile od komentara, svi su se do posljednjeg trenutka nadali da je riječ o dezinformaciji i da je njihov sugrađanin D. B. živ.

Nažalost, posljednja nada se istopila kada je Atlantska plovidba i službeno priopćila da su dvojica Neretvana mrtva. D. B. je bio iskusan pomorac. Prošao je sva svjetska mora, a najdulje se zadržao baš na brodovima Atlantske plovidbe. More mu je bilo sve. I žena i djeca i obitelj. Živio je za vijađ - komentirali su stanovnici Crnog puta, kvarta na desnoj strani Metkovića gdje je D.B. živio.

- Ovo je strašna tragedija. Ne možemo vjerovati da su dvojica naših Neretvana poginula - komentirali su Neretvani strašnu pomorsku tragediju. I do sada je bilo tragedija, ljudi su ginuli, ali ovako dvojica na istom brodu - to se ne pamti. Doznajemo da je nesretni D. B. namjeravao uskoro ići u mirovinu i ovo mu je trebao biti zadnji vijađ. No sudbina je htjela drukčije.

I u Pločama je jučer zavladala velika tuga nakon vijesti iz dalekog Brazila da je u nesreći broda Atlantske plovidbe Dubrava poginuo njihov sugrađanin, mladi tridesetjednogodišnji prvi časnik palube broda Đ. V.

- Bio je prava momčina, izniman mladi čovjek - kaže njegov kolega, također prvi časnik plovidbe Aleksandar Bušurelo koji je s mladim časnikom iz Ploča prije dvije godine zajedno spremao kapetanski ispit. Prije odlaska na vijađ, mladi pomorac radio je kao privezivač brodova u Pločama. Sa suprugom koja mu je bila velika srednjoškolska ljubav kupio je stan u Pločama, prije nešto manje od godinu dana dobili su sina. U potrazi za boljim životom, Đ. V. je otišao na more. Supruga mu je povremeno radila kao nastavnica matematike u osnovnim školama u Pločama i Vrgorcu. Baš kad su zasnovali obitelj, tragedija je prekinula jedan mladi život.

Nesreće poput ove događaju se gotovo svim kompanijama, iako su pravila ispiranja definirana

“Postoji procedura za ulazak u tankove, i ona se mora poštovati, tu nema izbora, zove se ‘Confined space entry’ i ima je svaki brod svake brodarske kompanije. Tank se najprije mora otvoriti i ventilirati neko određeno vrijeme. Nakon toga odgovorna osoba sa zaštitnom opremom ulazi u tank i sa sobom nosi mjerač plinova, to je mali uređaj koji mjeri razinu plinova i kisika. Kad su parametri zadovoljavajući, u tom slučaju se može ući u tank, a razina kisika mora biti minimalno 21 posto.

Safetyaspectsllc.com

Ako je ispod toga, aparat pišti, proizvodi zvukove koji upozoravaju da se ne smije ulaziti, u tom slučaju se čeka, nema ulaska. Koncentracija plinova u tankovima koji su septičke jame i tankovi za gorivo, mogu biti strašno velike, CO2 i H2S, ugljični monoksid i sumporovodik ubijaju na mjestu. Od ulaska u tank do izlaska neprekidno se nadzire količina kisika aparatom. Procedura za spašavanje u hitnim situacijama vezanim upravo za ove stvari jest da, ako se jedan čovjek već izvrnuo u tanku, ne smije se za njim skakati u spašavanje, jer onda ćete odmah imati dvije žrtve.

Čeka se da razina kisika naraste, uzima se zaštitna oprema i uz konstantni monitoring plinova i kisika ide se u spašavanje tek kad je sigurno za sve ostale. Ubojiti plinovi se u tankovima akumuliraju i zato ne postoji ta hitna situacija kad se ide u tankove koji nisu ventilirani, provjereni i sigurni za ulazak. U slučajevima trovanja plinovima postoji i velika mogućnost odgođenog pogoršanja stanja jer se radi o visoko toksičnim, ubojitim plinovima, što znači da čovjek izložen visokoj koncentraciji tih plinova može podleći i nekoliko dana kasnije”, objasnili su nam pomorci koji su se svakodnevno susretali s ispiranjima tankova.

“Tragedije poput ove se događaju, znam za njih nekoliko na različitim brodarskim kompanijama gdje su ljudi za tren izgubili živote, a svi su brodovi imali safety protokole i procedure koje se moraju poštivati, pa se ipak ono najgore dogodi.” Dodaju i da bulkovi koji prevoze rasute terete, osobito žitarice poput najopasnije među njima – soje imaju i još jedan razlog za poštivanje sigurnosnih procedura, jer i žitarice fermentiraju opasnim, ubojitim plinovima.

M7B Dubrava

tip broda: teretni

nosivost: 25.494 tone

težina broda: 38.703 tone

dimenzije: 180 x 32 m

plovio pod zastavom Maršalovih Otoka od San Lorenza u Argentini do Bejaïje u Alžiru

Brod dubrovačkog brodara Atlantske plovidbe Dubrava je bulk carrier sagrađen 2014. u kineskom brodogradilištu Qingshan Shipyard u Wuhanu. Primopredaja Atlantskoj dogodila se 2015., a služi za prijevoz rasutih tereta. Radi se o iznimno modernom i potpuno ekološki prihvatljivom tipu broda, čija je potrošnja goriva znatno ispod sadašnje potrošnje brodova iste nosivosti

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 21:15