DETALJI TRAGEDIJE

POGINULI OČEVI ŠESTORO DJECE'Urlao sam mu da vlak stiže, a on je do zadnjeg trena htio maknuti stroj s pruge!'

Susjedi su nam kazali da nisu čuli sirene vlaka kojima bi se radnike upozorile na njegov nailazak
 Foto: Našice.com

Nešto oko 15:30 sati kod Našica se dogodila stravična prometna nesreća u kojoj su poginule dvije osobe, objavili su iz policije. Do nesreće je došlo kako smo mogli vidjeti tako što je došlo do sudara između putničkog vlaka i stroja za asfaltiranje ceste. Vlak je vozio iz Đurđenovca prema Našicama kada je došlo do naleta na radni stroj na kojem su radila dva radnika osječke tvrtke Gravia Osijek. Jedna osoba je na licu mjesta poginula, a druga je umrla u bolnici. Od siline udara prvi vagon vlaka je iskočio iz tračinica.

Predstavinik HŽ-a rekao je da je pružni prijelaz bio u normalnoj funkciji, a to potvrđuje činjenica da je tijekom očevida signalizacija na pruzi normalno radila.

Vlado Jakobek iz Našica koji živi svega 20-ak metara od pružnog prijelaza na kojem se dogodila stravična nesreća bio je jedan od njezinih očevidaca. Štoviše, on je skupa s poslovođom poginulih radnika pokušao rukama signalizirati vlakovođi da pokuša zaustaviti vlak.

Fotogalerija s mjesta nesreće

"Vidjevši da se finišer približava pruzi otišao sam do poslovođe, jer smo prije dva dana pričali o tome kada vlak nailazi, ali im ja na to nisam znao odgovoriti. Stroj je već bio metar na pruzi kada sam vidio vlak. Povikao sam poslovođi: ' Pero, pa tu je!' I obojica smo potrčali prema vlaku, signalizirajući mu rukama da se pokuša zaustaviti. Za to vrijeme ostali radnici su pokušali signalizirati ovoj dvojici na stroju da nailazi vlak. No, ništa nije pomoglo. Ja sam skočio s pruge kad je vlak već bio na tridesetak metara od mene i nakon toga je tresnuo u stroj i bilo je gotovo. Vozač finišera je odletio desetak metara u dalj. Meni se pak u jednom trenutku učinilo da je on možda vidio vlak i da je pokušao izvesti manevar tako da izravna stroj paralelno s prugom kako bi izbjegao sudar. No, to samo pretpostavljam. I ako je to pokušao učiniti, teško bi stigao jer je to ipak veliki teret", rekao je Jakobek, dodavši kako, prema njegovoj procjeni i onome što svakodnevno gleda kod svoje kuće, vlaku treba desetak sekundi da dođe do pružnog prijelaza nakon što se rampa spusti, a otprilike isto toliko vremena traje i samo spuštanje rampe.

Susjedi su nam kazali da nisu čuli sirene vlaka kojima bi se radnike na finišeru eventualno upozorilo na njegov nailazak. Instrukotr prometa u HŽ-u Marko Brekalo rekao je da je riječ o zaštićenom prijelazu koji je bio u funkciji.

"Prijelaz je ispravan, evo i sad upozorava, jer kad se tako nešto dogodi, ne dolazi do automatskog isključenja budući da vlak nije prošao drugu točku nakon koje se prijelaz isljučuje. S obzirom da su neki od susjeda kazali kako se ova rampa prekasno spušta prije samog nailaska vlaka, Brekao je istaknuo da si "civili dopuštaji komentirati stvari o kojima malo znaju".

"Rampe su elektronski uređaji koji točno rade, a zna se koliki je zaustavni put i koliko treba vlaku da dođe do prijelaza", istaknuo je Brekalo.

Vozač koji je preminuo naknadno u bolnici rođen je 1960. godine, a prva preminula osoba rođena je 1967. godine. Kako neslužbeno doznajemo, oba poginula su očevi troje djece.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. svibanj 2024 16:24