Bio mu je to 108. dan plovidbe, srijeda, 14. prosinca 1960. godine. Azijskom stranom Bosporskog tjesnaca plovio je brzinom od četiri do pet nautičkih milja, s teretom od 12.065 tona lako zapaljivog oktanskog kerozina u vanjskim tankovima i 11.330 tona dizelskog goriva.
Tanker Petar Zoranić bio je sagrađen od čelika, dug 192 metra i širok 25 metara; bio je ponos zadarske Tankerske plovidbe. Zapovjednik na tankeru bio je Ante Sablić iz Kostrene, jedan od najiskusnijih pomoraca. Na brodu je bilo 50 pomoraca i dvije supruge pomoraca koje su se ukrcale na brod, kao i turski peljak Cevdet Çubukçu.
U 2.40 sati plamen je obasjao Bospor, cijeli Istanbul. U hrvatsku pomorsku povijest taj će trenutak ući kao najveća pomorska nesreća i jedna od najvećih tragedija te vrste u svijetu.
Jedan...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....