ZAŠTITA POTROŠAČA

Borzan: ‘Popravci mobitela moraju biti lakši i jeftiniji! Nije normalno da danas ni bateriju ne možemo zamijeniti‘

Premda 77 posto građana preferira popravak od kupnje novog uređaja, u slučaju kvara samo 11 posto se popravi, a ostali se bace
Biljana Borzan
 Ivana Nobilo/Cropix

Regulacija duljine trajanja i uporabe elektroničkih proizvoda bila je tema sastanka hrvatske europarlamentarke i potpredsjednica europskih socijalista Biljana Borzan s povjerenikom Europske komisije za zaštitu potrošača Didierom Reyndersom, na kojem je Borzan upozorila na neprihvatljivu praksu proizvođača vezano uz duljinu trajanja, odnosno opcije popravka elektroničkih uređaja.

- U EU se godišnje proda čak 210 milijuna pametenih telefona. Međutim, premda 77 posto građana preferira popravak od kupnje novog uređaja, u slučaju kvara samo 11 posto se popravi, a ostali se bace. To stvara veliku štetu okolišu, ali i udar na džepove građana - kazala je Borzan, dodavši i kako joj se svakodnevno obraćaju građani koji joj se žale da im je popravak uređaja kojeg su skupo platili skuplji od kupovine novog uređaja.

- Popravci moraju biti lakši, dostupniji i jeftiniji. Nije normalno da smo nekad sami mogli zamijeniti bateriju na mobitelu, a sada ne možemo ni doći do nje bez da dodatno oštetimo uređaj. Prije su se mobiteli sastavljali vijcima, a sada ljepilom. To se lako može riješiti u fazi dizajna, ali Komisija to konačno mora propisati - poručila je Borzan, navevši i primjer problema s printerima.

- Premda su printeri među najočitijim primjerima urađenog kvara, Komisija još ništa nije poduzela. Građani mi se žale da im primjerice nestane žute boje u pisaču i on automatski ne ispisuje crno, kopira ili scanira što nema nikakve veze sa žutom bojom. Vrijeme je da Komisija regulira trajanje svih vrsta proizvoda, a ne samo onih čiji je industrijski lobi najslabiji - zaključila je europarlamentarka, dok je Reynders obećao predstaviti novi zakon u prosincu ove godine.

Njime bi se trebalo omogućiti dulje trajanje elektroničkih uređaja, jeftin i dostupan popravak te zabrana ugrađenih kvarova. Istaknuo je i da je ključno da potrošač u trenutku kupnje ima informaciju o očekivanom trajanju uređaja te mogućnosti popravka. Rekao je da Komisija intenzivno razmišlja kako u fazi dizajna urediti pravo na popravak u okviru Inicijative za održive proizvode.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2021 13:16