JOHANNES ZUELL

DIREKTOR RTL-a NA ODLASKU 'Mi smo 99,9 posto hrvatski. Netko bi se mogao zapitati je li Nova TV turski program'

Predsjednik Uprave RTL-a Hrvatska, Johannes Zuell, najavio je ovih dana odlazak s vodeće pozicije u toj kompaniji.

Na funkciju je došao u rujnu 2009., a o odluci je obavijestio Nadzorni odbor RTL-a. S RTL-a su poručili da njihov šef odlazi jer je prihvatio poziciju predsjednika uprave tvrtke Studio Hamburg, produkcijske kuće u vlasništvu njemačke javne televizije NDR.

Iako se u priopćenju koje je nakon objave Zuellova odlaska izdao RTL navodi da je tijekom mandata u Hrvatskoj osigurao financijsku stabilnost RTL-a Hrvatska, poslovna izvješća za 2012. ukazuju na to da je RTL, kao i druge televizije, poslovao s minusom od 89,5 milijuna kuna.

Nasljednik još nije imenovan pa Zuell ostaje na poziciji dok se ne nađe osoba koja bi trebala preuzeti RTL Hrvatsku.

Rezanje i rast

S minusom od 89,5 milijuna kuna završili ste 2012. Kakav poslovni rezultat ste ostvarili 2013.?

- Financijska izvješća objavit ćemo tek u ožujku, ne mogu još govoriti o konkretnim brojkama, ali mogu reći da ćemo godinu završiti na pozitivnoj nuli.

Kako ste u tome uspjeli?

- Rezali smo troškove, a i rasli smo više od šest posto. Profit stvarate samo ako s jedne strane režete, a s druge rastete. Rasle su i druge televizije, mislim da je i HRT u profitu u prvih devet mjeseci prošle godine. Nakon strašne 2012., kad smo svi imali velike gubitke, čini se da će 2013. ipak biti nešto bolja. Pozitivna nula nije spektakularan rezultat, ali nije sve u tome. Za nas je i naš novi kanal velika stvar.

Pokrenuli ste dječji program RTL Kockica, kakvi su rezultati?

- Zadovoljni smo s tim projektom. Fantastično smo krenuli u smislu brojki, gledanosti, prati nas 15 posto djece od 4. do 14. godine. Već smo sedmi kanal u zemlji ispred HRT-a 3, HRT-a 4, CMC-ja i Sportske televizije, kad govorimo o gledanosti u ciljnoj skupini 18 - 49.

Novi dečko u kvartu

Jeste li ponosniji zbog dječjeg ili zbog informativnog programa?

- Ne, ponosan sam na naš informativni program, ali Kockica je ‘new kid on the block’ (novi dečko u kvartu) pa će kao takav dobivati više pažnje u sljedećih nekoliko dana. Prvi put nismo uspjeli dobiti koncesiju za taj program, drugi put jesmo, no nije ga bilo jednostavno pokrenuti. Zaposlili smo nove ljude, zasad njih sedam, sada zapošljavamo još novinara, tehničkog osoblja... Planiramo u prvoj godini investirati sedam milijuna kuna u taj projekt.

Kakva je bila vaša suradnja s Vijećem za elektroničke medije?

- Vijeće je nadzorno tijelo. Mi moramo poštovati njihove odluke, no mislim da smo sada korektno tretirani. Ipak, ubuduće bi trebalo postaviti ista pravila igre za sve sudionike: i kabelsku televiziju, ali i internet za koji pravila gotovo ne postoje. Mi se natječemo s njima, oni mogu što žele, a to nije korektno natjecanje. Mi stvaramo poslove, investiramo u zemlju, plaćamo poreze državi, a drugi, poput kabelskih kanala, to ne rade. Ne stvaraju poslove, ne investiraju u zemlji, već odnose novac iz zemlje.

Opravak i male zemlje

Kad ste dolazili, jeste li očekivali takvu krizu?

- Ne, nikako. Ali sada moramo živjeti od tržišta oglašavanja koje je prepolovljeno u odnosu na ono koje je postojalo 2008., što nije jednostavno. Ali to je životna činjenica jer kad usporedimo situaciju i u drugim europskim zemljama, vidljivo je da je kriza i kod njih ostavila posljedice 2009., 2010. Gotovo ni jedno tržište na svijetu danas nije na razini na kojoj je bilo 2008. godine. Međutim, oporavak u manjim zemljama je teži i sporiji.

Vaš odlazak s čela Uprave RTL-a, koji ste ovih dana najavili, nema veze s poslovnim rezultatima 2012.?

- Nema, jer 2012. moj je ugovor produljen, a to vjerojatno ne bi bilo učinjeno da šefovi nisu bili zadovoljni. Ali naravno, oni žele više. Svaka televizija unutar RTL grupe djeluje zasebno, međutim mi za razliku od naših konkurenata imamo zdravu ‘majku’, koja traži da napredujemo.

Za kraj, nikako da dostignete Novu TV?

- Naš cilj nije biti broj jedan. Naš je cilj imati stabilan rastući biznis. Stabilnost je izuzetno važna. Svatko može postići boom, pa završiti s velikim gubicima i propasti.

Mi smo 99,9 posto hrvatska televizija

Je li se RTL uspio prilagoditi našem tržištu? Što mislite?

- Ove godine slavimo deset godina RTL-a u Hrvatskoj. Uspjeli smo se prilagoditi, a i nismo. I dalje nas se percipira kao strani kanal, iako je i Nova TV u vlasništvu inozemne kompanije. Možda jer smo ranije emitirali više inozemnog programa, ali danas bi netko mogao pitati je li Nova TV turski program, jer ima zaista mnogo turskog sadržaja. Valjda je to stvar percepcije. Mi smo prepoznati po inovacijama i novim formatima.

Najnoviji nam je kviz ‘Tog se nitko nije sjetio’ s Antonijom Blaće, koji se ljudima sviđa, a gledanost mu raste. Novi dokumentarni serijal ‘Lice s naslovnice’ prikazuje život poznatih kroz prizmu njihovih prijatelja i obitelji, poznanika. Ove nedjelje ide prvi dio priče o generalu Gotovini, imali smo Igora Štimca, tu su mnogi drugi. Proljeće i jesen donijet će još novih formata, nastavljamo donositi nove stvari, i mogu potvrditi da smo 99,9 posto lokalna kompanija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. svibanj 2024 21:05