HRVATI SVE VIŠE PIJU

Prodaja alkohola veća 20, vode 3, a sokova tek 1 posto

Iako je prodaja sokova porasla samo jedan posto, Jasna Čačić, predsjednica GIUPP-a, kaže da na to nisu utjecali radleri

ZAGREB - Hrvati su u prvih šest mjeseci ove godine popili 5,3 milijuna litara jakih alkoholnih pića, što je za čak 20 posto više nego prošle godine. Samo domaći proizvođači povećali su prodaju 15 posto, dok je uvoz rastao za 33 posto.

Za razliku od jakih alkoholnih pića, tek objavljeni podaci Gospodarskog udruženja proizvođača pića (GIUPP) za isto razdoblje pokazuju da je potrošnja prirodnih izvorskih voda smanjena za jedan posto, mineralne vode imali su rast od tri posto, dok je potrošnja sokova rasla tek jedan posto.

Teže se nose s krizom

Čak ni prodaja piva koja je povećana 3,5 posto zahvaljujući voćnim pivima tzv. radlerima, nije rasla po tako velikoj stopi.

Važno je za napomenuti kako je u prvom dijelu potrošnja svih pića uvijek manja nego u drugoj polovici u kojoj potrošnja drastično raste tijekom turističke sezone.

Ovi podaci upućuju na to da se Hrvati sve teže nose s krizom, padom kupovne moći i standarda, zbog čega sve više posežu za najprodavnijim pićima poput pelinkovca, vinjaka, rakije, votke i drugih jakih alkohola.

Tri godine pada

- Činjenica je da potrošnja jakih alkoholnih pića raste ove godine, no mislim da nije ipak toliko veliki rast koliko to pokazuje statistika - kaže Srđan Oreb, član Uprave Badela 1862, koji drži više od 50 posto tržišta jakih alholnih pića. U obzir valja uzeti to da je u zadnje tri godine došlo do velikog pada prodaje jer se potrošnja zbog pada kupovne moći preselila u sivu zonu, a isto tako Badel 1862 kao najveći proizvođači u 2010. bio je u financijskim problemima, zbog čega ga jedno vrijeme nije bilo na tržištu u punom kapacitetu, što se osjetilo i u ukupnom rezultatu.

- Došlo je do velikog pada prodaje jakih pića u ugostiteljstvu, a potrošači sve više alkoholna pića kupuju i trgovinama i konzumiraju ga kod kuće jer im je to jeftinije, što je također utjecalo na podatak o rastu potrošnje - kaže Oreb.

Manje se troši voda

Oreb ističe kako će dobra turistička sezona pogurati prodaju jer je već u lipnju vidljivo da je povećana potražnja za votkama i drugim jakim pićima koja se koriste u pripremi koktela.

Prodaja izvorskih voda u prvoj je polovici godine bila je manja za jedan posto, dok su mineralne vode rasle za tri posto, kaže Jasna Čačić, predsjednica GIUPP-a.

Dodaje kako voćna piva, tzv. radleri, nisu bitno utjecali na prodaju sokova.

U šest je mjeseci prodaja sokova iznosila 151 milijun litara što je jedan posto više nego lani, pri čemu je tržište osvježavajućih pića povećano četiri posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 23:01