REKLAMA B.NETA

Dedić ljut zbog prodaje 'Moje domovine', a Stublić bijes ne razumije

ZAGREB - Ovih dana jedna reklama izaziva dvojake osjećaje Hrvata. Poznata melodija iznenađujuće je zaparala uši. Televizijski operater B.net domislio se reklamirati svoj proizvod koristeći “Moju domovinu”, nekad važnu pjesmu iz ratnih vremana.

Osunčani pejzaži Lijepe naše i veselo zborsko pjevanje više ne govore o žitu i svakoj zvijezi koja sija za nju, uz ostalu rodoljubnu liriku, nego o potrebi da zdvojni građani Hrvatske odaberu dotičnog operatera jer “tisuću generacija noćas ne spava” zato što gleda televiziju.

‘Barem se vratila’

U vrijeme nastajanja pjesme bila su neka druga vremena na ovim našim prostorima, a ona je budila emocije u trenucima kad je Hrvatska ostala na opasnoj čistini. Sada su se stvari promijenile: Hrvatska je slobodna, bivši premijer joj je u pritvoru, rat joj ne prijeti, opustošena je u privatizaciji. Je li stvar na mjestu - izrugivanje svetinjama pokazuje snagu i zrelost jedne nacije. No, ovdje nije sve čisto jer je ipak riječ o reklami i komercijalizaciji.

- Nije mi bilo milo to ni vidjeti, niti čuti. Nisam suglasan s tom idejom. Nije to lijepo - kaže jedan od autora pjesme Arsen Dedić.

- Ne vidim u ovome ništa problematično. Konačno, to je moja pjesma i ja sam dopustio da se ona koristi u ovoj reklamnoj kampanji. Ne mislim da će me netko osuđivati zbog toga. Pjesma je u jednom trenutku imala svoju misiju, ali sada, pitam vas kada ste je zadnji put čuli!? Ona se više uopće ne izvodi, pa ni u prigodnim prilikama. Stvar je percepcije kako tko doživljava ovaj potez i pjesmu, ali, ako ništa drugo, ona se vratila i oživjela u jednom lijepom, gotovo fasbinderovskom spotu - kaže pak Zrinko Tutić, autor “Moje domovine”.

No, njegovo mišljenje ne dijeli psihologinja i spisteljica Mirjana Krizmanić koja samtra da je korištenje pjesme u najmanju ruku neukusno i nepošteno.

Profanacija ili humor?

- Ovo je profanacija nečega što je velikoj većini nešto značilo. Ona je bila više od pjesme - kaže Krizmanić, dok pjevač Jasmin Stavros kaže da je u svoje vrijeme pjesma imala veliku simboličku i emocionalnu težinu i tako ju je trebalo upamtiti.

- Žao mi je što će mlađe generacije tu pjesmu povezivati s reklamom nekog proizvoda - kaže Stavros. I Oliver Dragojević misli da se pjesma, koja je imala karizmu, nije smjela “prodati za reklamu”. No, Jura Stublić, također sudionik nekadašnjeg Hrvatskog Band Aida, ima razumijevanja za Tutićev potez. - Ako se autor složio i bio adekvatno nagrađen od tvrtke koju reklamira, onda ne mogu imati ništa protiv. Sjetimo se da se i hrvatska himna svojedobno koristila u reklami za neko pivo, pa šta! - rekao je Stublić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. svibanj 2022 20:35