KREĆE PROJEKT

Detalji cjelodnevne nastave: 10 škola dobit će za modernizaciju po 400.000 eura, a Novi Marof više od pola milijuna

Škole će uložiti u nove kuhinje, klimatizaciju, kabinete za učitelje, prostore za odmor...
 Ivo Ravlić/Cropix

Nova stolarija od prozora i vrata do podova, garderobni ormarići, kuhinje, blagovaonice, klimatizacija, informatizacija, kabineti za učitelje, prostori za odmor i razne aktivnosti učenika, didaktička oprema, a ponegdje i kombiji za prijevoz hrane i(li) učenika - dio su zacrtanih planova ravnatelja 64 osnovne škole koje su prije tri mjeseca odabrane za četverogodišnju eksperimentalnu provedbu projekta cjelodnevne škole.

- Sve što nam treba je novac i prostor, a prvo je osigurano - potvrđuje Boris Počuča, ravnatelj zagrebačke Osnovne škole Ivana Cankara, jedne od škola kojoj će, kako doznajemo, Ministarstvo obrazovanja doznačiti natprosječna sredstva za modernizaciju uoči uvođenja eksperimentalnog programa od nove školske godine.

Škola sa šest zgrada

Naime, dosad je bilo govora da će svaka odabrana škola dobiti u prosjeku 300.000 eura za potrebe adaptacije i provedbe projekta. Ipak, kako se pokazalo nakon što su ovih dana potpisani sporazumi sa svim školama, raspon sredstava je od oko 150.000 do više od 500.000 eura po školi.

Iznose od 400.000 naviše dobit će ukupno 11 škola, a najviši iznos po kriteriju broja učenika - više od pola milijuna eura - ide Osnovnoj školi Novi Marof. Ravnatelj Anđelko Bošnjak potvrđuje da je riječ o 538.100 eura. To je škola sa šest zgrada - matičnom, četiri područne i glazbenom. Ukupno imaju 703 učenika i njih 180 u glazbenoj školi.

- Prvo ćemo uložiti u unapređenje nastave, nabaviti najsuvremeniju informatičku opremu, opremiti kabinete biologije, kemije i fizike, potom urediti kuhinje, nabaviti nove uređaje, osigurati novu blagovaonicu, kutak za učenike, a kupit ćemo i kombi za prijevoz učenika iz područnih škola u matičnu na izvanškolske aktivnosti - nabraja ravnatelj. Planira sredstva trošiti postupno tijekom četiri godine.

Za OŠ Josipdol osiguran je drugi najveći iznos, 467.500 eura, potvrđuje Anđelina Božičević, ravnateljica škole u čijem su sklopu tri područne: Skradnik, Oštarije i Tounj. U zadnjoj je i vrtić. Sredstva planiraju uložiti u opremanje učionica, novi namještaj, klimatizaciju, nove podove, obnovu kuhinje, preuređenje prostora za blagovaonicu, uređenje knjižnice.

- Jako brzo se raspodijele ta sredstva, no bitno je da ćemo ovim dobiti dugotrajnije rješenje i ponuditi daleko više rada s djecom - kaže ravnateljica. Dinamika radova ovisi o tijeku javne nabave.

Porođajne muke

Treći najviši iznos odlazi u OŠ Kamešnica (Otok), u Splitsko-dalmatinskoj županiji, s 332 učenika i dvije područne škole. - Ima tu porođajnih muka jer je to novina za sustav, no niz je prednosti, poput plaćanja učitelja. Dosad su plaće bile jednake bez obzira na to koliko netko radio, a sada će se to raslojavati.

Djeci se pruža mogućnost boravka u školi koliko žele, imat će topli obrok koji dosad nisu imala, a roditelji će biti oslobođeni plaćanja aktivnosti koje će se provoditi u školi - kaže ravnatelj Miroslav Jukić, priznajući da su s novcem mogli proći i bolje. Tražili su, naime, oko 700.000 eura, no nije prošlo.

- Planirali smo, primjerice, učionicu na otvorenom, no bojim se da to neće biti ostvarivo. I sada je riječ o pozamašnom iznosu, ali on se, bez brige, brzo potroši - kaže ravnatelj. I oni planiraju nabavu kombija.

Iznos veći od 400.000 eura namijenjen je školi u Suhopolju, Zagrebu (Ivan Cankar) i Popovači (Zorke Sever), a po 400.000 će dobiti OŠ Josipa Antuna Ćonlića u Đakovu, OŠ Mladost u Osijeku, OŠ Vladimira Vidrića u Kutini, OŠ Podolice u Koprivnici i OŠ S. S. Kranjčevića u Senju.

Počuča: modernizirat ćemo opremu, predvorje, uvesti klimu...

Jedinoj zagrebačkoj školi u projektu, OŠ Ivana Cankara sa 477 učenika, pripalo je 406 tisuća eura. Zadovoljni su, kaže ravnatelj Boris Počuča, jer je prvotni iznos od 300 tisuća povećan. Sredstva će u prvome dijelu utrošiti u modernizaciju opreme, zamjenu stare stolarije, kao i modernizaciju predvorja škole kako bi se odmaknuli od klasičnog školskog predvorja.

- U predvorju smo zamislili interaktivnu projekciju. Sa stropa se uz pomoć senzora aplicira slika na pod, pa je moguće dobiti interaktivan pod s raznim aplikacijama. Veće radove planiramo tijekom zimskih praznika.

Uvest ćemo klimu u svaku učionicu, modernu opremu u kuhinju, jača računala, pametne ekrane - najavljuje ravnatelj i dodaje da će dio dosadašnje opreme, poput funkcionalnih pametnih ploča i 400 garderobnih ormarića, u dogovoru s Gradskim uredom za obrazovanje donirati drugim školama.

- Tako će nešto opreme moći dobiti i škole koje se nisu uključile u projekt - kaže. Ovoliki novac im je, dodaje, prvi put omogućen, no još nedostaje prostora, zbog čega planiraju dogradnju etaže od 1200 kvadrata kroz novi natječaj.

Što se nastave i drugih aktivnosti tiče, zaduženja su podijeljena, a na školskom webu će roditelji imati priliku vidjeti tablicu s ponudom. Zamišljeno je da kroz rujan učenicima omoguće da isprobaju različite aktivnosti, a potom odluče u kojoj se žele zadržati.

Ukupno je riječ o ponudi čak stotinjak sati aktivnosti kroz tjedan, s obzirom na to da u školi nakon redovne nastave imaju slobodnih 20 učionica, kao i sportsku dvoranu otvorenu do 22 sata. Od izvanškolskih aktivnosti u ponudi će, među ostalima, biti tri vrste škole plesa, šahovski klub, escape room, radionice iz prirodoslovlja i tehnike, učenje pet stranih jezika…

- Očekujemo da će kroz rujan i listopad biti turbulentno, dok se stvari ne poslože, no projekt traje četiri godine i može se mijenjati, prilagođavati. Pa kada dođe famozna 2027. i sve škole uđu u njega, ideja je da one dobiju najbolje primjere prakse - kaže Boris Počuča.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 21:55