NAJBOLJA MLADA POLJOPRIVREDNICA

Diana Prpić: Moji kupci su spriječili prodor kopija Batele na tržište. Recept ne dam nikome pa ni obitelji

Njezin hit je zdravi slatki namaz od batata, jedan od najoriginalnijih hrvatskih prehrambenih proizvoda
Diana Prpić
 Robert Fajt/Cropix

Da je poljoprivreda sport, Karlovčanka Diana Prpić (27) vjerojatno bi bila naša zlatna olimpijka. Nesuđena odvjetnica postala je naša prva poljoprivredna influencerica koja je vrlo pametno iskoristila društvene mreže u promociji i prodaji svojih proizvoda te je sada na tim platformama prati više od 20.000 ljudi. Nekoliko godina je već jedna od deset najboljih mladih poljoprivrednika i vlasnica jednog od tri najbolja eko OPG-a. A onda je osmislila i na tržište izbacila Batelu, zdravi slatki namaz od batata, jedan od najoriginalnijih hrvatskih prehrambenih proizvoda. Cijelu priču je još 2003. pokrenula njezina baka Mara osnivanjem OPG-a, iako ona tada nije uopće znala što je batat.

Naslijeđena znanja

- Moji su se oduvijek bavili poljoprivredom, a onda sam ja prebacila OPG na sebe i nastavila tamo gdje je moja obitelj stala s proizvodnjom jagoda, graha, krumpira i ostalog povrća široke potrošnje. Paralelno sam se obrazovala na raznim tečajevima, spajajući naslijeđena znanja od svoje obitelji. Shvatila sam da me institucije shvaćaju ozbiljno i kao partnera, počele su stizati nagrade za moj trud - priča Diana koja planira dodatno unaprijediti svoju proizvodnju preko Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske.

Ključni trenutak za njezino gospodarstvo dogodio se kada je uvela sasvim nov i relativno nepoznat proizvod - batat. Osim samog povrća, na tržištu je nudila i sjemenke te kulture, a onda je spravila svoj hit - Batelu. Ubrzo ju je zaštitila u Zavodu za intelektualno vlasništvo.

- Srećom, moja Batela je već bila toliko prepoznatljiva da su moji kupci spriječili prodor kopija na tržište. I danas, nakon svega, javljaju mi se ljudi koji žele njezin recept. Ne zna ga nitko osim mene, čak ni moji ukućani. Pričam s mamom o tome da bi se trebala ona trebala uključiti u proizvodnju u svim detaljima jer u slučaju moje spriječenosti, bolesti ili nečega netko mora raditi. No, ona se još uvijek drži podalje - priča Diana.

Cjelogodišnji rad

- Da bi Batela postala ona sjajna bočica na polici, treba gotovo cjelogodišnji rad. Počinje u veljači kada kreće proizvodnja sadnica batata. One se pripremaju u plasteniku, onda ide sadnja, treba mu oko 120 dana da izraste. Berba je u listopadu. Ove godine imali smo 10.000 sadnica, znači govorimo o oko osam tona proizvoda. Nakon berbe gomolj se suši 36 sati na visokoj temperaturi, mora se stabilizirati da mu zacijele rane u sadnji, a onda se skladišti na toplom mjestu. U pripremi Batele peremo ga, ogulimo i stavimo kuhati. Dodaju se čokolada, kokosovo ulje i javorov sirup. To se pretvori u kremastu smjesu i tako vruće punimo u vruće bočice - priča Diana.

Tehnologija punjenja bila je najveća muka od prvoga dana jer nisu imali nikakav stroj te su sve radili ručno, a to je posebno izazovno kada se u bočice mora kombinirati svjetla i tamna varijanta proizvoda. Uvijek je za to trebalo dvoje ljudi, svatko je u rukama imao jednu slastičarsku foliju. Onda su modificirali zalijevače za cvijeće. Ubrzo više nisu mogli na taj način pratiti potražnju te su konačno nabavili punilicu, također improviziranu. Batelu pakira u bočice od 210 grama, a ima četiri važne karakteristike: eko znak, europski znak da je bezglutenska, nema laktoze i veganska je. Cijene na tržištu su od 30 do 35 kuna.

image
Najbolji mladi poljoprivrednici
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. travanj 2024 15:49