Doista mislim da bi trebao postojati poseban zakon koji bi proizvođačima što kupce mame dodatnim, proširenim jamstvom za bijelu tehniku zabranio da to čine na način koji je postao nadaleko uvriježen, a čije je glavno načelo demotivirati potrošača od toga da ikada to dodatno jamstvo aktivira.
Povodim se za vlastitim slučajem i sada već drugim primjerom kako to zapravo izgleda u praksi.
Dio proizvođača, naime, za kupnju proizvoda, osim uobičajenog komercijalnog jamstva od dvije godine, nudi i dodatne tri godine jamstva, ali pod uvjetom da potrošač, u određenom roku od kupnje, svoj uređaj registrira putem njihove internetske stranice.
Već taj početni uvjet - obvezna registracija legalno kupljenog uređaja - sama po sebi mi je nejasna, ali vidjet ćemo do kraja teksta da je i ona zapravo samo jedan u nizu koraka koji služi tome da se to dodatno jamstvo zapravo nikad ne aktivira, u čemu dobar dio proizvođača vjerojatno i uspije jer mnogi kupci naprosto zaborave obaviti ovaj važni preduvjet.
Poveznica i šture upute
Ja, doduše, nisam bila među njima - fiksirala sam se na to da moja nova perilica posuđa ima obvezno pet godina jamstva (prethodna mi se pokvarila nakon sedam godina), pa sam već nekoliko dana od dostave prionula na posao i odlučila registrirati uređaj.
Na stranicama trgovine stajao je link putem kojega je to bilo moguće obaviti, sa šturim uputama kako dovršiti registraciju i gdje pronaći sve potrebne podatke.
Trebalo je upisati osobne podatke kupca, navesti trgovinu u kojoj je roba kupljena, a iako je jedan od uvjeta bio da se obvezno dostave kopija računa i naljepnice uređaja na kojima se vide svi podaci o mjestu i vremenu kupnje te modelu uređaja, sve je te podatke još jednom bilo potrebno upisivati u zasebne kućice, bez čega registraciju nije bilo moguće dovršiti.
Ali, avaj - koliko god puta upisala sve podatke točno onako kako se navode na računu i uređaju, sustav mi je javljao da nisu ispunjena sva polja te me iznova vraćao na početak gdje je opet bilo potrebno ispunjavati sve kućice i priložiti preslike dokumenata.
Dodatne upute tek nakon prigovora
Kad ni iz petog pokušaja nisam uspjela registrirati uređaj, na stranici sam pronašla e-mail adresu navedenu za slučaj problema na koju sam uputila kratki mail te ih zamolila da mi pomognu registrirati uređaj i dobiti dodatne tri godine jamstva.
Drugi dan ujutro mail mi se vratio s obavijesti kako ga nije moguće isporučiti, što me već lagano činilo prilično nervoznom, ali i dalje nisam bila spremna odustati pa sam poslala mail u sjedište proizvođača, za što je isto bilo potrebno pronaći zaseban obrazac na njihovim globalnim stranicama.
Osim toga, pisala sam i u hrvatsko sjedište te tvrtke, a nakon dva dana dobila sam povratni mail s dodatnim uputama kako dovršiti registraciju, iz kojih je postalo jasno zašto to prvih pet puta nisam uspjela.
Kod upisa modela i šifre uređaja, naime, potrebno je ukloniti sve crtice koje su dio tih oznaka, no informaciju o tome nije moguće dobiti prije postupka registracije, nego tek nakon što nekoliko puta pogriješiš te se potom pretrgneš pokušavajući stupiti u kontakt s proizvođačem.
Ideja je demotivirati kupca
Ne mogu si pojasniti koja je poanta ovako besmislenog procesa - najnormalnije bi bilo da ti proizvođač prilikom kupnje uređaja s produljenim jamstvom to jamstvo naprosto omogući nakon isteka prve dvije godine jamstva, bez posebnih registracija i iscrpljivanja u pokušaju kontaktiranja neke korisničke službe.
Jedino pojašnjenje koje mi pada na pamet jest da se zapravo nada kako taj dodatni uvjet nikad nećeš aktivirati, što je lukava, ali zapravo obmanjujuća praksa i dobar signal kako proizvođač baš i nema najbolje namjere.
A u duelima s takvima je najbitnije nikad ne odustati.
Imate pitanje za Veliku škrticu?
Pišite na: [email protected]
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....