SPORNI MODEL NAPLATE LUČKE TAKSE

DRŽAVNI HARAČ ZA KOJI NIJEDNA INSTITUCIJA NEMA OBJAŠNJENJE Kako je moguće da različite osobe za potpuno istu uslugu plaćaju radikalno drugačije iznose

Suprotno praksi u drugim vidovima transporta, pristojba za upotrebu obale - kolokvijalna lučka taksa - u Hrvatskoj nije fiksna, već se plaća kao postotak cijene karte.  A nitko niti ne zna objasniti zašto?
 HANZA MEDIA
Suprotno praksi u drugim vidovima transporta, pristojba za upotrebu obale - kolokvijalna lučka taksa - u Hrvatskoj nije fiksna, već se plaća kao postotak cijene karte.  A nitko niti ne zna objasniti zašto?

Jedan putnik kupuje trajektnu kartu Jadrolinije od Splita do Staroga Grada na Hvaru koja u jednom smjeru košta 47 kuna. Drugi putnik ide istim trajektom, samo što on sa sobom prevozi i svoj osobni automobil dulji od pet metara. Njegova karta stoji 635 kuna. U obje karte je uključena i lučka taksa, pristojba za upotrebu obale. Za prvog putnika ona iznosi 2,76 kuna. Drugi putnik mora platiti 38,28 kuna takse. Naime, ona nije fiksna, nego iznosi 6 posto u odnosu na iznos karte. U prijevodu to znači da što je veća cijena karte, to se plaća i veća taksa, bez obzira na to što je usluga koju luka pruža ista. Ipak, ako ste, recimo, turist koji koristi međunarodnu putničku liniju ili, recimo, kruzer, onda je taksa fiksno propisana za svaku vrstu karte. Primjerice, na međunarodnim linijama taksa ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 17:24