NESTALA U BOLSKOM KANALU

FOTO: DRON SNIMA PODRUČJA, VATROGASCI PREGLEDAVAJU OBALU, NA STIJENAMA PRONAĐENA DASKA! Velika potraga za nestalom Meksikankom

Hanza Media

Na četvrti dan potrage za nestalom meksičkom surfericom Valerijom Valderramom Santos (25), iz meksičkog Leona s prebivalištem u španjolskoj Barceloni, na Brač su stigli njezini roditelji iz dalekog Meksika, piše Slobodna Dalmacija.

Valeriji, koja je nestala u ponedjeljak u podivljalom moru ispred Bola dok je pokušavala doplivati do obale, i dalje se gubi svaki trag, ali je zato, baš kako se i očekivalo, na sjevernoj strani otoka Hvara, točnije u uvali Žukova, pronađenja daska kojom je surfala kao i dijelovi jedra nabijenih na oštre stijene.

Za djevojkom koju je bura otpuhala brzinom većom od 40 čvorova, osim policije i vatrogasaca traga i dron lokalnog hvarskog DVD-a, no kako vrijeme odmiče, sve je manje izvjesnije da je uspjela preživjeti stravične okolnosti u kojima se našla

Da još uvijek ima dobrih i suosjećajnih ljudi koji žele pomoći po svaku cijenu i u svakom trenutku, pa makar bili na "drugom kraju" svijeta, najbolje pokazuje priča Maje Viličić, rođene Splićanke, porijeklom iz Bola na otoku Braču, koja već 12 godina živi u Los Angelesu, gdje radi u jednoj velikoj banci kao menadžer informacijskih sustava.

Mario Todorić / Hanza Media

Maja je spontano odlučila, onako u trenu, organizirati putovanje Marthe Santos i Eduarda Valderrame Martineza, roditelja nestale meksičke surferice.

No, kako organizirati putovanje na drugi kraj svijeta ljudima koje nikada u životu nisi upoznao i koji žive u "tamo nekom" mjestu u golemom Meksiku?

– Kada sam vidjela što se dogodilo u Bolu, uhvatila me jeza. I ovdje u Sjedinjenim Američkim Državama, uz pomoć svih čuda suvremene tehnike, svakodnevno pratim događaje u Hrvatskoj, pa sam tako znala i za ovu nesreću koja se dogodila u Bolu.

Za nestalom Meksikankom traga se i dronovima

Taj me događaj strašno pogodio i zapitala sam se kako se osjećaju roditelji te djevojke koja je nestala? Jednostavno sam morala nešto napraviti. Preko svih mogućih društvenih mreža potražila sam prijatelje nestale Valerije i uspjela sam s njima stupiti u kontakt, a oni su me dalje spojili s Valerijinim roditeljima – kazuje nam iz svog doma u Kaliforniji Maja Viličić, s kojom smo jučer obavili razgovor.

Dvojica ronioca o dramatičnom spašavanju surfera iz podivljalog mora: Dvojicu smo spasili u zadnji tren, nestala djevojka je, nažalost, napravila veliku grešku...

Kontakt s Valerijinim roditeljima Maja je uspostavila putem SMS poruka.

– Ljudi žive u nekom malom gradu u Meksiku. Čim sam stupila s njima u kontakt shvatili su da ih zovem iz Los Angelesa i da sam iz Hrvatske, odnosno iz Bola, gdje je bila i njihova Valeria. Bili su iznenađeni što ih netko zove, netko tko ima veze s Hrvatskom, a još su se više iznenadili kada sam im ponudila pomoć.

Mario Todorić / Hanza Media

Rekli su mi kako su u svoj svojoj tuzi jako sretni što se pojavio netko tko im želi pomoći. Nisu znali ni gdje je Hrvatska, a još manje su znali gdje je Bol, uopće nisu imali pojma kako doći do tamo.

U splitskom akvatoriju nestala surferica, jako nevrijeme prekinulo potragu: posljednji put je viđena 200 metara od bolske obale do koje je pokušavala doplivati...

Tako sam, evo, do ovog trenutka (razgovarali smo u srijedu oko 17 sati), kada bi oni uskoro iz Manchestera trebali sletjeti u splitsku zračnu luku, uspjela koordinirati čitav njihov put do Bola. Njima je u putovanju financijski pomogla država Meksiko, a sve smo drugo organizirali mi, Boljani – kazuje nam Maja.

Naša sugovornica je od trenutka nestanka Valerije, u stalnom, gotovo 24-satnom kontaktu sa svojim Boljanima.

Mario Todorić / Hanza Media

– U Splitu ih je dočekao Marin Bosotina, počasni konzul Meksika, koji će ih odvesti do Bola, gdje smo im uspjeli – uz pomoć Turističke zajednice – osigurati smještaj i prehranu. Zato, hvala svima što su izišli u susret i dežurali pokraj svojih računala i mobitela sve ove dane, jer je, vjerujte mi, trebalo jako puno volje i snalažljivosti za sve organizirati.

Osim roditelja, u Hrvatskoj se nalazi i Valerijina rodica koja živi u Njemačkoj, a koja je u Bol došla u pratnji svoga supruga – kazuje Maja.

Iz Meksika su Valerijini roditelji, u srijedu navečer sletjeli u Manchester, odakle su se odmah javili Maji te su produžili zrakoplovom prema Splitu.

– Iz razgovora s Valerijinim prijateljima i u korespondenciji s Marthom Santos, Valerijinom majkom, saznala sam da je Valerija osoba veselog duha, da je uvijek nasmiješena, da se voli baviti sportom, što bi mi rekli "sportski tip", i da je učila surfati – kazuje Maja.

Roditelji u Hrvatsku dolaze uvjereni da će pronaći svoju Valeriju i da će se svi vratiti u Meksiko.

Mario Todorić / Hanza Media

– Oni su uvjereni da će naći Valeriju i da će sve biti u najboljem redu. Ne znam koliko oni točno znaju što se dogodilo i pod kojim okolnostima, ne znam koliko su im rekli detalje, tako da im to nisam ni ja htjela iznositi.

Naravno, svi želimo da je Valerija živa i zdrava i da se svi vrate u Meksiko, no za početak je najvažnije da smo svi skupa pomogli da roditelji uopće dođu do Bola, kako bi bili bliže svojoj Valeriji, da smo im našli smještaj i prevoditelja koji će stalno biti s njima – zaključuje Maja Viličić, piše Slobodna Dalmacija.

U potrazi za nestalom Meksikankom sudjeluju i vatrogasci