NEMA DOBRIH VIJESTI

Hrvati se u krizi od očaja odali alkoholu: Cijene hrane rasti će i sljedeće godine, a na akcije - zaboravite

Količinska prodaja alkoholnih pića porasla je za 11 posto dok cijene bilježe pad od 0.3 posto što znači da naši građani drastično više piju

Ilustrativna fotografija 

 Leon Vidic/Delo/Cropix

Nema previše dobrih vijesti za potrošače - cijene hrane i namirnica nastavit će rasti i sljedeće godine, a ne treba očekivati niti više akcijskih prodaja nego što ih je bilo ove godine, zaključak je to analize koju je za portal JA Trgovac provela tvrtka Nielsen IQ.

Pred potrošačima je dakle novo krizno razdoblje, no analiza pokazuje kako je industrija i dalje vrlo otporna te kako, usprkos šokantnom rastu cijena, uglavnom ne bilježi smanjenje količinske prodaje što bi prema Nielsen IQ -u značilo da potrošači nisu značajnije kaznili trgovce i proizvođače zbog rasta cijena njima omiljenih brendova.

Prema njihovo izračunu pića se tako od početka godine konzumiraju dva posto više u odnosu na godinu ranije, neprehrana je količinski zabilježila rast prodaje od sedam posto, a to se objašnjava boljom životnom pozicijom potrošača koji trenutno imaju veće plaće nego prije desetak godina, manje kamatne stope kao i nižu nezaposlenost.

Kad je u pitanju prehrana, količinski njena prodaja na razini godine raste jedan posto, poglavito trgovačke robne marke čija je količinska prodaja od početka godine porasla 11 posto dok brendovi bilježe tek 1.5 posto rasta.

Ipak, količinska prodaja nekih kategorija je doista pala, poput piva za pet posto, prodaja kave je pala za sedam, a gaziranih sokova za osam posto.

Zanimljiva je situacija s jakim alkoholnim pićima - njihova količinska prodaja porasla za 11 posto dok cijene bilježe pad od 0.3 posto što znači da Hrvati drastično više piju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. lipanj 2024 00:30