GROZNICA KUPOVANJA BEZ GUŽVI

HRVATSKI KUPCI POMALO RAZOČARANI DOMAĆOM VERZIJOM CRNOG PETKA Neki priznaju da su zbog šopinga uzeli slobodan dan, ali očekivali su puno veće popuste

 
 Ranko Šuvar / CROPIX

Pronaći parkirališno mjesto pred zagrebačkim trgovačkim centrima jučer ujutro je bila teška misija, iako je bio radni dan i nije još bilo ni 9 sati.

Velik je broj ljudi, čini se, uzelo slobodan dan samo zbog Crnog petka kako bi ulovili neke dobre i povoljne komade u dućanima. Gužve ipak nisu bile ogromne i hiperaktivne kao, primjerice u Americi, pa su posjetitelji robu mogli birati u miru.

Dobri komadi

- Današnji dan odlučili smo iskoristiti na ove popuste Crnog petka. Evo vidite, imamo punu vrećicu iz Müllera, račun nam je bio 131 kunu, a ušteda 30 kuna. I tu uštedu ćemo potrošiti na kavu, koju možda i ne bi popili da nema popusta. Nama je i 30 posto jeftinije sasvim u redu - istaknula je Ines Burčul (41), koju su smo s kćeri Lorenom i sinom Jakovom susreli u zagrebačkom City Centeru one West.

Popusti u trgovinama većinom su bili 20 i 30 posto, a među rijetkima su Timberland i Offiece Shoes bili s dvostruko nižim cijenama.

- Ne može se ovo usporediti s Amerikom. Bilo bi u redu da su kod nas stavili barem 60 posto popusta. Došla sam kupiti nešto trogodišnjoj kćeri Rebeki, nešto sitno od odjeće i uštedjela sam samo 50-ak kuna. Ali, i to je nešto - rekla je 32-godišnja Martina Grgurić Kercel.

S druge strane, studentice Irena i Božena koje smo susreli s punim vrećicama ispred H&M, kažu da su prezadovoljne jer su ulovile dobre komade odjeće za manje od 100 kuna.

- Ujutro smo imale kolokvij, nismo baš zadovoljne kako je prošlo, pa smo poslijepodne došle liječiti tugu u šopingu. Jako smo se radovale Black Fridayu i odbrojavale kada ćemo stići u centar. Kupile smo svašta, nekoliko haljina, traperice i nakit - kažu studentice.

Kupovalo se i u splitskim šoping-centrima, ali i tamo je izostala gužva.

Planirali unaprijed

Tri srednjoškolke, čekajući autobus do splitskog Malla na autobusnoj stanici, najavile su pomno planirani potez - petak je, pa su uzele slobodan dan kako bi se odmorile i “pametno” potrošile džeparac.

Nemaju, rekle su nam, previše novca, stotinjak kuna, dovoljno za jednu haljinu na sniženju, a izostanak u školi opravdale su odmah, telefonskim pozivom, glumile su mamu jedna drugoj i krajnje ozbiljnim glasom i nastupom opravdale razrednicama jedna drugoj izostanak.

- Od početka škole čekamo na to, pa jeste vidjeli kako je u Americi?! - uvjeravaju nas dvije izvrsne i jedna vrlo dobra učenica trećeg razreda jedne splitske srednje škole. Već u deset sati ujutro parkiralište centra Mall of Split je bilo puno.

- Nemojte me snimati, muž ni ne zna da sam došla trošiti novac, popusta ima, isplati se, u Inditexovim trgovinama je 20 i 30 posto! Pa kad je to bilo prije siječanjskih rasprodaja?! Žurim, moram uhvatiti crveni kaput, ima još samo jedna moja veličina - gotovo trčeći komentirala nam je Klaudija iz Sinja.

“Navlakuša”

Studentica Antea misli da bi se naši centri trebali ugledati na američke.

- Ma ovo su same navlakuše, kupiš što si mislio i nisi mislio, pa na kraju i ne osjetiš taj višak u novčaniku... Još znate kakve su žene, teško je odoljeti - kaže Antea.

Ovaj petak u sjećanju će ostati i sinu i kćeri mame Zrinke, budući da su dobili dugoočekivani poklon - popriličnu kutiju Lego kocaka.

- Sniženje u Legu je pedeset posto, kupovala sam u Calzedoniji, a sad ćemo još napraviti đir, tek smo na pola puta - smije nam se Zrinka hvatajući mališane po centru.

Sudeći po vrećicama i sugovornicima, najviše se jučer kupovala odjeća i kozmetika, a prema procjeni Hrvatske gospodarske komore, Hrvati će na Crni petak potrošiti 15 posto više novca nego lani.

- Naši potrošači još ne kampiraju ispred dućana, ali zasigurno će danas trošiti, procjenjuje se da bi ta potrošnja mogla iznositi oko 500 milijuna kuna - istaknule su jučer direktorica Sektora trgovine HGK Ema Culi i pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

U Americi se za proizvode na akciji kampira pred dućanima

Crni petak potječe iz Amerike i od šezdesetih godina prošlog stoljeća održava se dan nakon Dana zahvalnosti. U američkim trgovinama popusti su i do 70 posto, zbog čega se prije otvaranja dućana čeka u redovima, a nerijetko nakon tog petka svijet obilaze prizori kupaca koji se doslovce tuku za pojedine snižene komade. Trgovine angažiraju dodatne prodavače za taj dan i zaštitare koji će paziti na red, a i otvaraju se ranije nego inače - ponekad i u 4 ili 5 ujutro. U Americi potrošnja u tom jednom danu doseže 12,6 milijardi dolara, a posljednjih su godina “black friday” prihvatile i druge zemlje pa se tako jednodnevna sniženja pojavljuju i u europskim zemljama, u Australiji, Brazilu... U Hrvatskoj su ga prvi prihvatili online dućani, a zatim i ostale trgovine, ali popusti nikad nisu dosegli visoke postotke kao u Americi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 14:24