VOZE AUTOBUSI

HŽ: 'Strojovođe odbijaju raditi prekovremeno!' SINDIKAT: 'Uprava laže! Sustavno nas maltretiraju'

Članovi sindikata strojovođa u posljednja tri tjedna odbijaju prekovremeni rad, što mogu učiniti prema kolektivnom ugovoru
sisak281205putnicki vlakSisak planira uvesti gradsku zeljeznicka prugasnimio Miroslav Kis-pok-
 CROPIX

ZAGREB - HŽ Putnički prijevoz ne ukida željeznički promet na relaciji Zagreb–Split, nego su na toj i drugim relacijama, zbog manjka strojnog osoblja, u zadnja tri tjedna uvedeni autobusi umjesto vlakova, priopćeno je u petak iz HŽ Putničkog prijevoza.

Taj manjak je nastao jer strojno osoblje odbija pozive poslodavca i potpisuje izjave kojima odbija prekovremeni rad, kaže se u priopćenju.

Objašnjava se da je nakon predstavljanja nacrta novog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji predstavnicima reprezentativnih sindikata, Sindikat strojovođa Hrvatske istaknuo kako ne pristaje na daljnje smanjenja broja radnika, a njegovi članovi u posljednja tri tjedna odbijaju prekovremeni rad, što mogu učiniti prema kolektivnom ugovoru.

Uprava smatra da je to oblik sindikalnog pritiska te dodaje kako ulaže maksimalne napore kako bi se održao promet zamjenskim autobusima, dok se manji dio vlakova otkazuje.

S obzirom na nastavak kolektivnih pregovora, neiskorištenost godišnjih odmora, odbijanje rada izvan mjesečnog rasporeda i prekovremenog rada strojnog osoblja te najavljenih zatvora pruge na relaciji Ogulin – Split 19. ožujka, predloženo je uvođenje autobusnog prijevoza na relaciji Zagreb - Split – Zagreb, kaže se u priopćenju.

Uprava naglašava da se prekovremeni rad strojnog osoblja isplaćuje, kao i materijalni dodatak za prijeđene kilometre od oko 600 kuna neto, a uz to strojno osoblje ostvaruje i beneficirani radni staž, kojim se svakih 12 mjeseci rada uvećava za 6 mjeseci.

Tvrdnje Sindikata strojovođa Hrvatske o tome da je u HŽ Putničkom prijevozu zaposlen nedostatan broj strojnog osoblja uprava opovrgava. Pritom navodi da su od 1. svibnja 2014. do danas HŽ Putnički prijevoz napustila trojica strojovođa, a cijelo to vrijeme dnevno vozi više od 700 vlakova.

U tvrtci je, prema podacima Uprave, zaposleno 627 članova strojnog osoblja, a sporazumnim je prekidom ugovora o radu uz isplatu poticajne otpremnine u maksimalnom iznosu od 200 tisuća kuna u 2013. zbrinuto njih 49, dok je u 2014. taj broj 68.

"Uzimajući u obzir da porezni obveznici subvencioniraju poslovanje HŽ Putničkog prijevoza u iznosu od 505 milijuna kuna, Uprava postupke Sindikata strojovođa Hrvatske smatra neracionalnim i štetnim za putnike, kojima se ne pruža zadovoljavajuća usluga", kaže se u priopćenju.

ODGOVOR SINDIKATA STROJOVOĐA 'HŽ-ovo priopćenje vrvi lažima, mi smo odbili niz kriminalnih radnji!'

Predsjednik Sindikata strojovođa Dalibor Petrović ustvrdio je u petak da priopćenje HŽ Putničkog prijevoza, u kojem se tvrdi da je do ukidanja vlakova na relaciji Zagreb-Split došlo zbog manjka strojnog osoblja koje odbija prekovremeni rad, "vrvi lažima" jer se zapravo radi o sukobu u kojem je sindikat odbio niz "ako ne kriminalnih, onda moralno upitnih radnji".

"Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković vidi bijele miševe. On je iz ove firme, otkad je predsjednik Uprave, otpratio više od 150 strojovođa i podijelio za njihove otpremnine ogromne novce iz državnog proračuna, pa u HŽ Putničkom prijevozu trenutno nema dovoljno strojovođa", rekao je Petrović Hini.

Nije, kaže, poanta u tome rade li strojovođe prekovremeno ili ne, već ima li ih dovoljno po rasporedu koji je složio poslodavac. "Očito nema. Neka poslodavac, ako može, napravi racionalniji raspored, međutim ne može. Naprosto, nema dovoljno strojovođa", kaže Petrović.

Naglasio je da strojovođe odbijaju prekovremeno raditi jer je svaki prekovremeni rad potencijalna ugroza života putnika, a zadnji put se strojovođe tjeralo da rade prekovremeno 1974. kada se dogodila velika nesreća u Zagrebu.

Kolektivnim ugovorom utvrđeno je da nema prekovremenog rada ako strojovođa osjeća da to ne može izdržati, a to što se strojovođama događa od lipnja prošle godine je "sustavno maltretiranje", kazao je.

Uprava je u priopćenju napisala da je prosječni prekovremeni rad dva sata mjesečno po strojovođi. Kako je moguće da zbog toga vlakovi stoje tijekom mjeseca, upitao je Petrović, ustvrdivši da "tu očito netko laže".

Također je odbacio tvrdnje da je do odbijanja prekovremenog rada došlo nakon što je Uprava predstavila sindikatima nacrt novog Pravilnika o organizaciji tvrtke kojim se predlaže smanjenje plaća.

Uprava ne inzistira na smanjenju plaća, jer je s druga dva sindikata dogovorila aneks kolektivnom ugovoru bez smanjenja plaća. "Ovo je sukob u kojem strojovođe smetaju jer je sindikat odbio niz prilično, ako ne kriminalnih, onda moralno upitnih radnji, o kojima ćemo tijekom idućeg tjedna prilično pričati u medijima", poručio je Petrović.

HŽ Putnički prijevoz izvijestio je danas da se ne ukida željeznički promet na relaciji Zagreb–Split, nego su na toj i drugim relacijama, zbog manjka strojnog osoblja, u zadnja tri tjedna uvedeni autobusi umjesto vlakova. Navode da je manjak nastao jer strojno osoblje odbija pozive poslodavca i potpisuje izjave kojima odbija prekovremeni rad.

Objašnjavaju da je nakon predstavljanja nacrta novog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji sindikalnim predstavnicima Sindikat strojovođa odbio daljnje smanjenja broja radnika, a njegovi članovi u zadnja tri tjedna odbijaju prekovremeni rad.

Uprava smatra da je to oblik sindikalnog pritiska i opovrgava tvrdnje sindikata da je u HŽ Putničkom prijevozu zaposlen nedostatan broj strojnog osoblja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. svibanj 2024 17:18