JUTARNJI NA PRVOJ VOŽNJI

‘Imamo vlak za 21. stoljeće, šteta što ga pruga ne prati‘

Jutarnji na prvoj vožnji najmodernijeg željezničkog vozila na istoku Slavonije
 Ivan Perić/Cropix

Eh, da nam je barem država kao ovaj vlak...", nije dovršila rečenicu žena iz Ernestinova koju smo 'ulovili' na izlasku iz 33 milijuna kuna vrijednog Končareva niskopodnog dizelskog vlaka, koji je u četvrtak počeo prometovati na liniji Hrvatskih željeznica između Osijeka i Vinkovaca, ali i iz nekoliko riječi moglo se osjetiti njezino oduševljenje prvom vožnjom motornog vlaka serije 7023 po Slavoniji.

Zadovoljni su bili i ostali putnici koji su u četvrtak u 10.52 sati s osječkog kolodvora, čija zgrada usput već desetljećima vapi za obnovom s kojom se navodno kani početi dogodine, krenuli u prvu vožnju ovim vlakom prema Vinkovcima.

Time je realizirano prošloga mjeseca dano obećanje Željka Ukića, predsjednika Uprave HŽ-a i župana osječko-baranjskog Ivana Anušića kako će s 15. listopada na slavonske pruge napokon doći i ostati prvi niskopodni vlak. 15. listopada 2020. ostat će tako upisan kao dan u kojem je istok Hrvatske, što se tiče željezničkog prometa, ušao u 21. stoljeće.

Točno po voznom redu

- Ovo je prvi korak u unapređenju kvalitete željezničkog putničkog prijevoza i na području Slavonije. Dionica Osijek - Vinkovci je s gotovo 200.000 putnika godišnje jedna od najfrekventnijih pa će ovaj vlak pokrivati većinu linija, kao i jednu liniju dnevno prema Vukovaru, odnosno Županji.

image
Zvonimir Stojić
Ivan Perić/Cropix

Ovaj vlak ima sve karakteristike vlaka za 21. stoljeće, od videonadzora, preko besplatnog interneta, rampi za ulazak osoba u invalidskim kolicima, govornog informiranja putnika, grijanja i hlađenja do prostora za bicikle... - pohvalio se Ukić, a i sami smo se u to uvjerili. Tih 40-ak km od Osijeka do Vinkovaca i nazad, sa sedam stajanja u usputnim selima, trajalo je točno kako stoji u voznom redu - 42 minute u jednom smjeru.

Gotovo jednako kao i da idete automobilom, naravno poštujući ograničenja brzine. Vožnja je doista bila ugodna i udobna, Wi-Fi je radio besprijekorno, sjedala čista, uredna i udobna, što i ne čudi jer je vlak, kojim je odlično upravljao strojovođa Zvonimir Stojić, inače pun hvala za 'novu pilu', ispod 'Končareva čekića' izašao u studenome prošle godine... Zadovoljni su bili i putnici.

- Kao veliki zaljubljenik u vlakove, iskoristio sam priliku što ovaj vlak sada prometuje i iz Osijeka pa sam se odlučio provozati do Vinkovaca i nazad. Ovo je odlična stvar za nas, konačno nešto konkretno i dobro - rekao je Mario Soldić, umirovljenik iz Osijeka, koji je samo zbog novog vlaka kupio povratnu kartu za 39,40 kuna (u jednom smjeru je 24,60 kuna) kako bi se provozao na toj prvoj vožnji. I Matko Katić, Vinkovčanin koji studira u Osijeku, istaknuo je kako "u vlaku ima više prostora, dobar je Wi-Fi, a i mnogo je manje glasan od onoga koji je do sada prometovao."

image
Mario Soldić
Ivan Perić/Cropix

- Bilo bi još bolje da su pruge bolje pa da može razviti maksimalnu brzinu i da imamo češće polaske - poručio je Katić, dok se na displayu iznad nas vrtjela brzina vlaka od 80 km/h. Naime, iako je projektiran da može voziti 120 km/h, to je na ovoj relaciji nemoguće.

- Ova je pruga projektirana na maksimalno 80 km/h i brže od toga ne smije voziti - objasnio je Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture.

Obnova flote HŽ-a

- Realizirali smo najavljeno i od danas na ovoj relaciji prometuje moderni niskopodni vlak, kakav i treba prometovati. No, želimo dodatno obnavljati pruge, kolodvore, uvoditi nove vlakove...

Trebamo građanima omogućiti da što više putuju vlakovima po uzoru na zapadnoeuropske zemlje, koje naravno imaju kvalitetnije pruge, ali i mi na tome moramo raditi - poručio je Anušić, kojega je na vinkovačkom kolodvoru dočekao tamošnji župan Božo Galić koji je i sam izrazio zadovoljstvo ovim događajem.

image
Ivan Perić/Cropix

Ukić je do 2023. najavio dodatnu obnovu HŽ flote sa 33 električna i 7 ovakvih dizelskih vlakova, od kojih će poneki doći i u Slavoniju.

- Htjeli bismo imati što više električnih, ali kako nam dvije trećine pruga nije elektrificirano, moramo koristiti i dizele, koji imaju manju potrošnju goriva i manju emisiju plinova u zrak - zaključio je Ukić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 04:57