Prošlo je već gotovo mjesec dana otkako su trgovci obvezni na svojim stranicama svakodnevno objavljivati cjenike proizvoda, što je bilo sasvim dovoljno vremena da se na tržištu pojave i prvi alati koji bi, barem tako tvrde, potrošačima trebali poslužiti za najbolju optimizaciju kupovine.
Ukratko, oni prikupljaju i obrađuju trgovačke cjenike u kojima bi se prosječan potrošač vrlo brzo pogubio, a potom putem aplikacija omogućuju pronalazak najjeftinijih proizvoda i uštedu na budžetu za hranu na koju nam ionako odlazi najveći dio prihoda.
Nešto slično već smo imali kad je bivši ministar gospodarstva Davor Filipović potrošačima ponudio portal za usporedbu cijena, no on je na kraju ipak doživio potpuni fijasko pa je cijela stvar utihnula sve do obveze objave cjenika.
Iza aplikacija ovaj put ne stoji država, nego privatni entuzijasti, a Velika škrtica provjerila je kako funkcioniraju njih četiri i koliko doista mogu poslužiti da naprave neke značajnije uštede u budžetu.
Prva kojom smo se poslužili jest usporedicijene.info, a nakon kraćeg istraživanja zaključili smo da najbolje od analiziranih aplikacija odgovara našim potrebama.
Vizualno manje interesantna
Vizualno nije dojmljiva, zapravo je vrlo monotona i na tome bi trebalo poraditi, no prednost joj je što je prilično jednostavna za korištenje te u nekoliko vrlo kratkih poteza nudi upravo ono što nam treba.
U objašnjenju stoji da izračune temelji na 146 tisuća proizvoda kod xy najvećih trgovaca, a osim tražilice za artikle, nudi i mogućnost kreiranja vlastite košarice te prijedlog deset konkretnih trgovina u kojima je ona najjeftinija.
Artikle i košarice moguće je pretraživati na razini države ili po pojedinim gradovima, a tražilica je vrlo dobra - dovoljno je upisati glavni pojam poput "cekin pileći file" i ona automatski izbaci sve proizvode s tim riječima.
Na primjeru provizorne košarice od deset proizvoda razlika između najpovoljnije i desete najpovoljnije iznosila je četiri eura, što znači da je razlika između manje povoljnih trgovina i mnogo veća.
Sljedeća koju smo provjerili jest aplikacija mojecijene.net. Ona je na prvu vizualno malo interesantnija, a nakon kraćeg korištenja jasno je da ima i puno više mogućnosti, pa tako nudi opciju praćenja povijesnih cijena proizvoda, izradu lista za trgovinu, optimizaciju košarice i slično.
Ipak, njezino je korištenje nepotrebno zakomplicirano - na primjer, trebalo nam je pet minuta da shvatimo na koji način možemo proizvode stavljati u košaricu. Potrebno je prvo pronaći proizvod, zatim kliknuti na "link na proizvod" te odabrati opciju "dodaj u košaricu", što nije baš najintuitivniji proces, pa bi ova aplikacija prosječnom potrošaču možda mogla biti premalo "user-friendly".
Dodatno, čini se i kako joj je tražilica malo slabije optimizirana pa je tako za pronalazak nekih proizvoda trebalo u nekoliko navrata mijenjati naziv, a jednom kad vam izbaci artikle, kod nekih u imenu nema informacije o gramaži pa morate ulaziti u svaki proizvod zasebno da biste znali je li to točno ono što tražite.
Ima i dosta fotografija
Aplikacija korisniku nudi opciju optimizacije košarice, i to tako da za svaki pojedini proizvod iz košarice nudi informaciju o trgovini u kojoj je on najjeftiniji, no nismo uspjeli pronaći opciju gdje bi aplikacija dala prijedlog jedne trgovine u kojoj je moguće pronaći najjeftiniju cjelovitu košaricu.
Čini nam se stoga da je ova aplikacija možda više prilagođena za zahtjevnije korisnike koji imaju i drugih potreba osim uštede, ali svakako je zanimljiv alat za igranje cijenama i proizvodima.
Ovih dana do nas je dospjela informacija o još jednoj aplikaciji na tržištu - zove se Usporedilica i vizualno je vjerojatno najzanimljivija od svih koje smo istražili.
Naime, osim što joj je dojmljiviji već početni ekran, lakši je i odabir artikala za izradu košarice jer se, upisom naziva u tražilicu, osim s imenima proizvodi izlistavaju i sa svojim fotografijama, pa je moguće puno brže i lakše odabrati ono što se zapravo traži.
I ova aplikacija ima mogućnost izrade košarice određenih proizvoda, ali je mana to što je uvjet za izradu košarice registracija korisnika, što bi mnoge moglo odbiti, ali i natjerati da se zapitaju zašto je to potrebno.
Na njihovoj poveznici "politika privatnosti" stoji da usporedilica prikuplja podatke - e-mail adresu, listu proizvoda i adresu korisnika - radi lokacijske pretrage proizvoda od interesa te da ih ne dijeli s trećim osobama.
Tražilica je dosta intuitivna i jednostavna za korištenje, brzo izbacuje artikle, ali kod izračuna košarice također potrošaču ne izbacuje primjer jedne trgovine u kojoj je cjelovita košarica najjeftinija, nego po proizvodima.
Jedna nas je razočarala
Ta nam se varijanta ipak čini lošija - naravno, moguće je da postoje potrošači koji su spremni radi deset proizvoda obići šest trgovina, no realno je da je takvih ipak manje i da bi se većina njih zadovoljila jasnim prijedlogom konkretne trgovine u kojoj odjednom mogu kupiti kompletnu košaricu za optimalnu cijenu.
Najviše nas je razočarala aplikacija Pametan kupac za koju je teško vjerovati da će postati masovno korištena, osim ako njezini autori hitno na njoj nešto ne unaprijede.
Na početnoj stranici piše kako je zasad riječ o prototipu, ali i da ima ograničenje - ona u obzir uzima cijene u samo jednom većem dućanu svakog trgovca pa su informacije o cijenama koje ćete ovdje dobiti zapravo manjkave.
Također, aplikacija nema mogućnost izrade košarice, nego samo tražilicu u koju upisujete naziv proizvoda nakon čega se oni izlistavaju po trgovinama s maloprodajnim cijenama.
Ako i zanemarimo vizualno loš dojam jer je to na kraju krajeva najmanje bitno, zasad se u ovoj aplikaciji moguće samo informirati o cijenama u dosta suženom izboru trgovina, no vjerojatno je potrebno pričekati da ona zaživi u konačnom obliku gdje će ovi nedostaci biti otklonjeni.
Zasad je tako objava cjenika imala pozitivne posljedice - potrošači sada imaju alat kako da sami utječu na optimiziranje budžeta i ne troše uzalud vrijeme prebirući po katalozima ili obilazeći trgovine u potrazi za najboljom ponudom.
Kad već baš ništa u Hrvatskoj ne utječe na to da napokon padnu cijene.
Imate pitanje za Veliku škrticu?
Pišite na: [email protected]
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....