REVITALIZACIJA

Istarska lambda: Žele modernu željeznicu, a ne vlakove koji prometuju 60 kilometara na sat

Proteklih 20-30 godina, najviše se ulagalo u cestovnu infrastrukturu, dok je ona željeznička u najnezavidnijem položaju.

Boris Miletić

 Barbara Ban
Proteklih 20-30 godina, najviše se ulagalo u cestovnu infrastrukturu, dok je ona željeznička u najnezavidnijem položaju.

Cijela Hrvatska zna za Istarski ipsilon i njegovu važnost za povezivanje najzapadnije hrvatske županije s ostatkom države, ali i sa zemljama srednje Europe. No, većina hrvatske javnosti nije čula za Istarsku lambdu - željezničku mrežu koja bi svojim aktiviranjem i modernizacijom mogla preobraziti željeznički promet u Istri i postati kotač zamašnjak razvoja kroz lakši i jeftiniji transport putnika i robe. Valja kao kuriozitet spomenuti i kako je davne 1866. godine Istarski Sabor donio prijedlog da se probije Tunel Učka i da se željezničkom prugom Istra spoji s Rijekom.

Kolike investicije su potrebne za izgradnju i modernizaciju obiju krakova Istarske lambde? Je li taj novac moguće povući iz fondova Europske Unije u skladu s Europskim zelenim planom i smanjivanjem emisije s...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 21:31