StoryEditor
STUDIRANJE NA INTERNETU

IZA KULISA VIRTUALNIH FAKULTETA 'Pred ekranom se pojave mačke, mame zovu na ručak, djeca viču, ali odaziv je velik i svi su sretni'

 
Lea Švec Dumbović
 Ranko Šuvar / CROPIX

Doc. dr. sc. Irena Miljković Krečar, nastavnica psihologijskih kolegija na Veleučilištu Vern: Pred ekranom se pojave mačke, mame zovu na ručak, djeca viču, ali odaziv je velik i svi su sretni

Zagreb, 280420.
Podsused, Jagodisce 5.
Online nastava, profesorica s Verna Irena MIljkovic koja redovito odrzava online nastavu za svoje studente.
Na fotografiji: Irena Miljkovic.
Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX
Željko Puhovski / CROPIX
Irena Miljković Krečar
 

 

Na Veleučilištu Vern’ online nastava dominantno se odvija putem platforme Microsoft Teams, a preko Studomata studentima, kao i prije, profesori objavljuju nastavne materijale. Ovako punom parom rade zadnjih mjesec dana. U to je vrijeme Vernova IT podrška testirala sustav i organizirala 25 online radionica za 150 predavača.

- Online nastavu prati više od 1200 studenata sa svih 14 Vernovih studija, plus 30-ak Erasmus studenata koji prate nastavu iz drugih država, ističe Irena Miljković Krečar. Predavanja se izvode live putem web kamere po ustaljenom rasporedu. Sustav omogućava da nastavnik predaje i pritom sa računala dijeli audio-vizualne sadržaje (PP prezentaciju, videozapise i ostalo).

Studenti se pomoću mikrofona i kamere aktivno uključuju u nastavu, postavljaju i odgovaraju na pitanja.Ponekad ih dijele u manje grupe kako bi timski rješavali određene zadatke, a i studenti sami održavaju prezentacije. Sve je vrlo slično radu u učionici, a nedavno su održali i prve online obrane završnih radova.

- Nakon prva dva tjedna anketirali smo više od 70 posto studenata i rezultati pokazuju iznimno visok stupanj zadovoljstva nastavom, što svakako ohrabruje za izvođenje online studija i u budućnosti. Tome u prilog ide i činjenica da je odaziv studenata izvrstan, posebice kod izvanrednih studenata koji studiraju uz rad, kaže Miljković Krečar kojoj ipak nedostaje kontakt uživo sa studentima pa ih puno češće proziva tijekom sata da ih zadrži aktivnima.

- Nekome je iza leđa električna gitara, nekome polica puna ajvara, nekome mačka hoda preko tastature, nekoga majka zove na ručak ili pas grebe po vratima”, opisuje Miljković Krečar najsimpatičnije situacije dosad jer kako kaže- u virtualnim učionicama puno češće se dogodi proboj privatnoga. (Lada Novak Starčević)

Mag. oec. Vedrana Pribičević, predavačica makroekonomije sa Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta: Kod ispita student mora staviti kameru tako da vidimo njega i njegov stol, to nam je dovoljno

Zagreb, 280420.
Lascinski Borovec.
Vedrana Pribicevic, profesorica na Zagrebackoj skoli ekonomije i menadzmenta. 
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX
Vedrana Pribičević
 

U ZŠEM-u od 2002. koriste razne alate za učenje na daljinu i već su ih nekoliko promijenili. Prvo WebCT, pa Blackboard, a na kraju su se vratili na Carnetov Loomen, govori makroekonomistica Vedrana Pribičević.

Svaki predmet ima otvoren svoj tečaj, gdje profesori postavljaju sve materijale potrebne za svladavanje kolegija: predavanja, prezentacije, skripte, članke i riješene vježbe. Tečaj dopušta i direktno komuniciranje putem obavijesti, diskusija, ali i mogućnost da se zadaju testovi, kvizovi i ankete.

-Prije karantene koristili smo Skype za obranu diplomskih radova ako su studenti imali mentore s partnerskih sveučilišta ili su za vrijeme obrane rada već radili u inozemstvu. Naša partnerska sveučilišta u Kini u siječnju su već počela slati obavijesti o tome da će prijeći na online nastavu. Svi su predavači dobili naputak da isprobaju više raznih platformi te razmijene iskustva, kaže.

ZŠEM već skoro 20 godina kontinuirano investira u razvoj online tečajeva na raznim platformama. - Kvalitetu vašeg online tečaja svake godine ocjenjuju profesori u IT departmentu. To je, uz studentske ankete, integralni dio ocjene vas kao profesora, koji služi ne samo kao povratna informacija vama i školi nego vam nosi i dodatne benefite poput plaćenih edukacija, konferencija...

Na online predavanja u potpunosti smo prešli tjedan dana prije zatvaranja škola i fakulteta, a za taj, finalni korak pripremali smo se tri mjeseca. Sada je 100 posto kolegija pokriveno online predavanjima, objašnjava Pribičević koja koristi Zoom jer je video najbrži i ima najmanje smetnji. Za asinkrono učenje, odnosno snimanje predavanja, koriste alat Loom.

Što se tiče ispitivanja, kolokvije i ispite provode preko Loomena pojedinog kolegija, gdje sustav dopušta da kreiraju ispite i kolokvije tako da su složeni nasumičnim izborom. - Studenti se, dok pišu kolokvij, moraju spojiti na Zoom i postaviti kameru tako da vidimo njih i radnu površinu. Ali oni to ni ne pokušavaju, a na usmenom se ne može varati gradivo ispituje tako da pojedine možete dijelove povezati, dati primjere - objašnjava.

Studentica Lea Švec Dumbović (23), Vern, Upravljanje ljudskim potencijalima, 5. godina: Predavanja pohađamo putem mobitela i u pidžami, ali svima ipak nedostaje interakcija uživo

Zagreb, 270420.
Bozidara Magovca.
Studentica Verna Lea Svec Dumbovic.
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
Ranko Šuvar / CROPIX
Lea Švec Dumbović
 

Predavanja na Veleučilištu Vern se u vrijeme koronakrize održavaju po normalnom rasporedu, s jedinom razlikom što su sada online.

Postoji i mobilna aplikacija putem koje studenti mogu slušati predavanja. To je dobro rješenje ako student nije u mogućnosti doći do osobnog računala. Lea sluša predavanja na laptopu jer joj je tako lakše pratiti, a posebno ako rade neke vježbe gdje paralelno moraju slušati predavanje i čitati članke ili slično.

Profesori preko platforme mogu slati materijale, linkove i održavati svoje prezentacije. -Budući da sam na diplomskom studiju, predavanja su mi poslijepodne. Profesori nam izlaze u susret s pauzama. Ni njima nije lako paziti funkcionira li sve (zvuk, slika), uključivati sve jednako u predavanje i prezentirati sve na vrijeme da ne upadaju kolegama u termin, objašnjava Lea.

Ona se budi rano jer svaki dan vozi mamu na posao. Njezini roditelji zadnjih mjesec i pol idu na posao, tako da se život njezine obitelji nije puno promijenilo.

-Nakon doručka sat, dva izdvojim za fakultetske obveze. Imam puno seminarskih radova, kritičkih osvrta i projekata koje treba napraviti. Tada se znam čuti s kolegicom da vidimo kako napredujemo na zajedničkom projektu, priča nam Lea, koja nakon jutarnjih studentskih obaveza nađe vremena i za pripremu ručka.

Prednost online predavanja je, kaže nam, ta što predavanje može slušati odakle god želi, a i sviđa joj se što komunikacija u chatu ostaje tako da se uvijek može vratiti i pročitati ili otvoriti linkove ako nije stigla.

-Od kada je krenulo sve ovo, uočili smo da je moguće digitalizirati određene stvari, što smatram napretkom. No, mislim da studenti mogu više profitirati od predavanja uživo. Mi smo i društvena bića i čini mi se da nam je jednostavnije u kontaktu s ljudima, govori nam i dodaje: “Nećemo se lagati, slušala sam predavanja i u pidžami. Traperice nisam mjesec dana obukla. Ne znam stanem li više u njih, kaže kroz smijeh.

Daniel Jurić (22), ZŠEM, Ekonomija i management, student treće godine: Loom, Zoom, TikTok, WUP... Živim, učim i zabavljam se isključivo u virtualnom svemiru

Zapresic, 280420.
SS Ban Josip Jelacic.
Online nastava, student ZSEM, Danijel Juric za reportazu kako online polaze ispite na fakultetu.
Na fotografiji:  Danijel Juric.
Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX
Željko Puhovski / CROPIX
Danijel Jurić
 

Uobičajeni dan mladog studenta izgleda vrlo slično kao i prije korone - većinu vremena posvećuje predavanjima i učenju.

- Rekao bih da mi je u ovom vremenu izolacije čak i bolje jer sada pazim što jedem, ne hranim se više vani po pekarnicama ili nekim fast food restoranima. Sad mi je već prešlo u naviku svaki dan napraviti smoothie i aktivno se kretati tamo gdje se smije.

 Navečer, nakon svih odslušanih predavanja i riješenih obveza za taj dan, pustim neki dobar film ili seriju i uživam, iskren je Daniel. Studiju posveti ponekad i osam sati dnevno, a kada se priprema za kolokvij, uči i dulje. Za učenje koristi sve moguće materijale koji su njegovi profesori i asistenti objavili (snimke predavanja, snimke seminara), ali i neke skripte koje su studenti sami napravili.

Za live sinkronu nastavu koristi Zoom aplikaciju, a za asinkronu neki profesori uploadaju video na Google Drive ili Loom platformu pa objave linkove predavanja. Daniel se opušta u šetnji šumom ili parkovima, a u posljednje vrijeme je počeo pratiti i društvenu mrežu TikTok gdje objavljuje videe. Kada malo popuste obaveze na fakultetu, s prijateljima organizira “game night”, što je posljednjih mjesec dana jako popularno među mladima.

- Igramo multiplayer Monopoly uz neko dobro craft pivo ili vino te međusobno pričamo preko Discord aplikacije kao da smo svi u istoj prostoriji, objašnjava. Studiranje online od kuće svakako je zahtjevnije, ali Daniel kaže da nije ništa što je nemoguće savladati. Profesori na njegovu fakultetu od studenata zahtijevaju redovito pisanje zadaća i eseja kako bi saznali jesu li stvarno poslušali snimku predavanja te tako dobivaju “potpis za dolaznost”.

- Prednosti online nastave su najviše snimke predavanja koje pomažu kod učenja jer ih možemo gledati bilo kad. Ja to redovito radim prilikom učenja”, kaže nam.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 00:01