ODNOSI SU DOBRI, ALI MOŽE I BOLJE

JAPAN SE ŽELI PRIBLIŽITI HRVATIMA Ali nije uvijek lako: Izvoz tune i turizam uspješne su priče, ali ne prati ih suradnja tvrtki

 Sandra Simunovic / CROPIX

Japan se želi približiti Hrvatima jer ni 25 godina od uspostave diplomatskih odnosa u Hrvatskoj nije dovoljno prepoznatljiv, rekao je u četvrtak japanski veleposlanik u Zagrebu Keiji Takiguchi.

Japan je treća zemlja po GDP-u u svijetu i tek 42. trgovinski partner Hrvatske, s kojom nema potpisan ni ugovor o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja, pokazuju službeni podaci.

Četvrt stoljeća od diplomatskih odnosa obilježit će se u ožujku nizom događaja kojima je cilj Hrvatima približiti kulturu te države na Dalekom istoku.

- Da bismo popravili tu sliku, nužno je učiniti sve da Hrvati više saznaju o Japanu i njegovoj kulturi - izjavio je na konferenciji za novinare veleposlanik Takiguchi.

- Problem nije samo na hrvatskoj, nego i na japanskoj strani. Izvoz tune uspješna je priča, ali ostale nisu tako uspješne - dodao je.

Bivši hrvatski veleposlanik u Japanu Drago Štambuk kaže kako su značajni pomaci ostvareni u turizmu, ali ih ne prati suradnja tvrtki.

- Slao sam poslovne ljude u Hrvatsku, ali vraćali su se neobavljena posla - rekao je hrvatski diplomat.

Takiguchi ističe kako je jedan od problema u tome što hrvatska ponuda ne zadovoljava japansku potražnju, pa su tako propali poslovi izvoza vina i soje jer hrvatski proizvođači nisu u stanju proizvesti tražene količine.

- Vjerujem da Hrvatska ima puno dobrih izvoznih proizvoda, ali puno japanskih tvrtki za njih ne zna. Stoga je nužno na njih privući pozornost - rekao je Takiguchi.

Slično je i s investicijama u Hrvatskoj, kaže veleposlanik Japana, čije su tvrtke 90-ih i ranih 2000-ih godina investirale u zemlje koje su prije Hrvatske ušle u EU.

- No, prošlo je više od 20 godina i postoje prilike za investicije u nove zemlje - istaknuo je Takiguchi.

Obilježavanje 25. obljetnice uspostave diplomatskih odnosa počinje Japanskim tjednom od 3. do 11. ožujka, u sklopu kojega će se predstaviti japanska kuhinja, običaj ispijanja čaja "chado", izrada ikebana, haiku poezija te informacije o japanskom turizmu, znanosti i tehnologiji.

Krajem lipnja u Split će uploviti školski brod japanske obalne straže "Kojima", krajem rujna Japan će biti zemlja partner Varaždinskih baroknih večeri, a u listopadu će se održati "Japanski dan" u muzeju Mimara.

Japansko veleposlanstvo za obljetnicu je izradilo poseban simbol, srce u crvenobijelim kockicama u plavome krugu, sa željom da "Japan bude u srcima Hrvata", rekao je veleposlanik Takiguchi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 17:02