NAVIKE IZ ZAPADNIH ZEMALJA

JESU LI HRVATI POTROŠAČKE NEMANI Ugledni sociolog otkriva kako se razvijalo potrošačko društvo u Hrvatskoj te što je bilo ključno za njegov razvoj

 
 Neja Markičević / Cropix
 

“Hrvati nisu, kako se često govori, potrošačke nemani, nisu puno drugačiji od drugih - u Austriji je za crni petak isto ‘ludilo’ kao i u Zagrebu. Stvara se moralna panika, ali potrošačka kultura i financijska industrija ne mogu lako prebrisati nematerijalne vrijednosti iz života pojedinca ili društva. Stoga ni na pitanje je li konzumerizam porok ili vrlina nije moguće jednoznačno odgovoriti. Hrvatskim potrošačima najmanje je svojstven potrošački stil identitetska potrošnja, ona vrsta ponašanja koja se najčešće povezuje s konzumerizmom - ‘kupujem da bih gradio svoj socijalni identitet’ - to Hrvatima nije toliko bitno.”


Tako tvrdi sociolog, docent na Odsjeku za komunikologiju Hrvatskih studija Ivan Burić, specijaliziran za temu potrošačkog društva, autor knj...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 17:27