NOVA RJEŠENJA

Kako bi Hrvatska trebala odgovoriti na izazove korone, imamo li uvjete za turizam na distanci?

Za turizam je važno da ne stoji nego traži nova rješenja, poručuje uoči konferencije o turizmu organizatorica Ivana Kolar.
Dvorac Eltz u Vukovaru
 Danijel Soldo/Cropix

Za turizam je važno da ni u pandemiji ne stoji nego traži nova rješenja, a jedno od njih je razvoj cjelogodišnjeg turizma u cijeloj zemlji te kreiranje kvalitetnih ponuda koje ne ovise o ljetu i donose prihod cijele godine, poručuje uoči konferencije o cjelogodišnjem turizmu organizatorica i konzultantica Ivana Kolar.

Riječ je o međunarodnoj konferenciji "Može li hrvatski turizam 365?" koja će u 4. izdanju 6. listopada u Termama Tuhelj okupiti i uživo i online ministre turizma iz Hrvatske, Slovenije, Austrije i Španjolske te brojne turističke stručnjake kako bi razmijenili iskustva i planove o pripremi za budućnost turizma i tijekom i poslije pandemije.

Bit će to prva međunarodna turistička stručna konferencija u Hrvatskoj tijekom pandemije i nakon 'covid ljeta', koju je Kolaričina tvrtka Julius Rose ipak odlučila organizirati i ove godine

Cjelogodišnji turizam može biti odgovor i na covid izazove

"Vrijeme je da budemo kreativni i hrabri te očekujem da će konferencija dati svježe ideje kako planirati i provoditi turističko poslovanje u idućem razdoblju. U tome upravo cjelogodišnji turizam i razvoj novih ponuda u cijeloj zemlji, zasigurno mogu biti odgovor na covid izazove", kaže Ivana Kolar za Hinu.

Kriza je, kako ističe, otkrila nedostatke i neiskorištene potencijale te je iznova 'isplivala' činjenica da ovisnost o ljetnoj sezoni i masovni turizam nisu najbolje rješenje i da to nije dostatan niti dugoročno održiv turizam.

image
Panorama Iloka
Danijel Soldo/Cropix

"Nasuprot kratkoj ljetnoj sezoni s ogromnim brojkama, 'trijezna' današnjica uzrokovana pandemijom traži turizam na distanci, individualni odmor, higijensku sigurnost i visoku kvalitete usluge tj. sve ono što dobro osmišljeno i upakirano može privući turiste i u vrijeme pandemije. Za sve to hrvatski turizam ima i prostora i potencijala u autentičnim, malim neistraženim sredinama po cijeloj Hrvatskoj i cijele godine te bogatoj kulturnoj i društvenoj baštini, uz kvalitetnu infrastrukturu i usluge. To nije ostvarivo preko noći, niti do iduće sezone, ali je sada i pravo vrijeme da se krene", kaže Kolar.

Drugačiji turizam uz prilagodbu promjenama za cijelu godinu

Kolar smatra da se turizam treba prilagoditi novim okolnostima potražnje i uvjeta poslovanja.

Napominje da su se neke destinacije prilagodile i kreirale novu, drugačiju ponudu i pristup tržištu, a neki su još ustrajni na provjerenim receptima za odličnu zaradu jednostavnom ponudom smještaja tijekom nekoliko mjeseci (najčešće dva) u sunčanom dijelu godine, strpljivo čekaju iduću, nadaju se sretniju, sezonu.

No, krize su i najbolji 'okidač' za promjene, jer iako se gotovo uopće ne može utjecati na uzroke nove situacije, može se utjecati na način razmišljanja i poslovanja, i to planiranjem i uvođenjem promjena, koje su zahtjevne i neizvjesne, ponekad i bolne, ali gotovo uvijek u konačnici znače pomak na bolje.

image
Iločki muzej
Danijel Soldo/Cropix

Tako se i u covid razdoblju mogu uz podizanje kvalitete smještaja i usluga oblikovati i novi sadržaja koji se mogu koristiti individualno, u manjim grupama, a standardne manjkavosti ponude pretvoriti u prednosti.

Primjerice, nadogradnjom osnovne 'bed&breakfast' usluge nizom aktivnosti za goste, preuređivanjem i podizanjem kvalitete niza hotela koji se nisu mijenjali 20-ak godina, poticanjem gradnje novih visokokvalitetnih hotelskih kapaciteta, jer je takvih u hrvatskoj ponudi najmanje, pokretanjem turizma u manje izgrađenim i još uvijek neotkrivenim destinacijama na obali, zaleđu, a pogotovo u kontinentalnom dijelu Hrvatske te oblikovanje novih ponuda i motiva dolaska izvan ljetnih mjeseci.

"Sve to može znatno utjecati na ravnomjerniju posjećenost tijekom godine i sigurnije, zdravije i održivije poslovanje. Važno je i planirano upravljanje destinacijama i centrima turističke posjećenosti. Hrvatska obala je dovoljno duga za pružanje individualizirane usluge bez gužvi, a i kontinent ima dosta zanimljivih neistraženih destinacija u kojima se može organizirati kvalitetna turistička ponuda, i to svih 365 dana u godini", zaključuje Kolar.

image
Hotel Dunav u Iloku
Danijel Soldo/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. listopad 2020 15:48