OSOBE S PLANOM

Kako je nastala pametna klupa za dojenje u javnosti: 'Ideja nam je doslovno pala s neba'

Dizajneri Filip Vasić i Ivana Preiss žele olakšati život mladim majkama dok s bebama šeću gradom

TKO?

Zagrepčanka Ivana Preiss i Beograđanin Filip Vasić vode boutique design studio 52hours sa sjedištem u Pragu. Prvi put su se predstavili na hrvatskom tržištu prije četiri godine na Weekend Media Festivalu u Rovinju gdje su predstavili koncept pametnih telefonskih govornica. Sada su, pak, zaslužni za ideju, concept i produkt dizajn te brend strategiju, istraživanje i plasman brenda Heer koji trenutačno predstavljaju na sajmu u Londonu.

ŠTO?

Heer je klupa za dojenje i hranjenje beba koja mamama u javnosti pruža osjećaj privatnosti i zaklonjenosti. “Heer je mala oaza mira za mame i bebe, mjesto gdje se jednostavno mogu doći odmoriti, ako žele i izolirati, od užurbane sredine javnih prostora”, kaže Ivana Preiss. Okreće se pa mame same mogu izabrati poziciju koja im najbolje odgovara, a i ljulja se te tako umiruje i bebe i mame. “Heer ne izolira, nego nudi svakoj mami da ostane u prostoru u kojem želi biti, ali da zadrži kontrolu nad njim. Ako ima društvo ili drugu djecu, ona mogu sjediti kraj nje”, objašnjava Preiss. Finalni proizvod bit će napravljen od ekoloških materijala koji se mogu potpuno reciklirati.

Prototip je napravljen od kombinacije kompozitnih materijala i staklene vune u Rakitju. Cijena finalnog produkta bit će povoljna, kaže Preiss. Ime - Heer - nastalo je kao odgovor na pitanje koje mame često upućuju na javnim mjestima: Gdje mogu dojiti? Heer znači “ovdje”, govori da mama može dojiti ovdje i sada, da ne mora gubiti vrijeme i živce tražeći prostor, koji je često neadekvatan. A ujedno dolazi i od riječi “her” u smislu prostora za - nju. “Heer nije pametna klupa, ali se savršeno uklapa u koncept pametnih gradova, odnosno u smart city koncept. To je normalan namještaj, ali posebno prilagođen majkama”, ističe Preiss.

ODAKLE IDEJA?

“Filip i ja došli smo na ideju spontano kad smo prisustvovali osramoćivanju jedne mlade mame koja je dojila na javnom mjestu. Ideja nam je doslovno pala s neba, odlučili smo napraviti klupicu za dojenje. Tada se rodilo i ime Klupica, kako smo je nazvali od milja i koje je ostalo do dandanas”, objasnila nam je Preiss. Odlučili su poduzeti nešto kada su otkrili da postoji globalni problem dojenja na javnom mjestu, da gomila žena ima neugodna iskustva i to iz više razloga, od kulturoloških, socijalnih, ali i zdravstvenih. Ključan problem je kažu taj što ne postoji dovoljno infrastrukture prilagođene potrebama majki. Zato su Preiss i Vasić angažirali industrijskog dizajnera Nikolu Kneževića.

KAKO NAPREDUJE RAZVOJ?

“S razvojem smo započeli prije četiri godine”, započinje Preiss. Nakon globalnog testiranja ideje, istraživanja tržišta i prvih skica nastao je prvi prototip koji su testirali sa petnaestak beogradskih mama. “Cilj prvog testiranja bio je da utvrdimo precizne ergonometrijske parametre koji su potrebni da bi namještaj bio ugodan i da zadovoljava međunarodne standarde”, objašnjava. Potom su doradili dizajn i izradili funkcionalni prototip.

To je potrajalo pola godine, no sve se isplatilo u svibnju ove godine kada su Heer testirali s petnaest zagrebačkih mama. “Reakcije su bile fenomenalne i iznad svih očekivanja. Mame nam redovno pišu mailove i poruke s idejama i upitima kada će moći dobiti Heer u svom gradu”, kaže Preiss, dodajući da brend Heer planira napraviti paletu proizvoda namijenjenih majkama.

GDJE SE MOŽE KUPITI?

“Sada smo u stadiju pripremanja komercijalne ponude i pregovaranja s prvim potencijalnim kupcima. Što se tiče samog razvoja proizvoda, tražimo partnera u proizvodnji i potencijalnog investitora. Sajam u Londonu pokazao se kao odličan potez jer smo dobili ozbiljan upit od strane globalne robne kuće”, otkriva Preiss.

Zasad ciljaju na tržište zapadne hemishere, ali voljeli bi da njihove klupice budu postavljene po cijelom svijetu. “Heer bi se savršeno uklopio na aerodromima, u shopping centrima, autobusnim, željezničkim stanicama, robnim kućama, javnim ustanovama, poslovnim središtima, čak i parkovima. Jednom riječju, svuda gdje se mame kreću”, objašnjava.

MOŽE LI SE ISPROBATI U HRVATSKOJ?

“Još ne može, ali uskoro će moći, sve ćemo najaviti na društvenim mrežama”, naglasila je Preiss. Bit će prisutni i na regionalnim dizajn festivalima i sajmovima, a prije nekoliko dana lansirali su kampanju i predstavili Heer u Londonu. “Već imamo 135 zahtjeva za klupicom u raznim gradovima Europe. Svatko tko želi imati klupicu u svom gradu može otići na naš web inviteheer.com i glasati da klupa dođe u njihov grad”, objasnila je Preiss.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 17:02