POČINJU PRAZNICI

Kraj prve školske godine na daljinu: ‘Bilo je teško, posebno roditeljima i djeci. Ne ponovilo se‘

Popričali smo s nekoliko ravnatelja i učitelja iz tih škola o tome jesu li konačno odahnuli što sve završava
 Tom Dubravec/Cropix

Bilo je teško, izazovno, ali izdržali smo. Ne ponovilo se! Tim bi se riječima mogli sažeti dojmovi ravnatelja i učitelja koji će danas prvi zaključiti ovu turbulentnu, neobičnu i brojnim bremenitostima ispunjenu školsku godinu.


Naime, da nema nadoknada zbog dugotrajnog štrajka, zbog kojega su brojne osnovne i srednje škole izgubile i do 16 radnih dana, upravo bi 17. lipnja bio zadnji dan škole u cijeloj Hrvatskoj. Ovako, nastava će završavati između 19. i 26. lipnja.
Ipak, s obzirom na broj dana provedenih u štrajku, kao i oblike organiziranja nadoknada, neke osnovne i srednje škole uspjele su ovu školsku godinu dogurati do kraja čak i ranije od ostalih u svojoj županiji. Prema izmijenjenim kalendarima, desetak osnovnih i srednjih škola najavilo je završetak školske godine za danas.


Konačno odahnuli

Popričali smo s nekoliko ravnatelja i učitelja iz tih škola o tome jesu li konačno odahnuli što sve završava i kako su uopće oni, učenici i roditelji preživjeli godinu obilježenu štrajkom, skraćivanjem praznika, pandemijom koronavirusa, potresom u Zagrebu, s gotovo tri mjeseca (virtualne) škole na daljinu, neizvjesnosti oko povratka najmlađih učenika (od 1. do 4. razreda osnovne škole) u klupe - da izdvojimo samo neke od nedaća. Svi se slažu - ništa ne može zamijeniti nastavu uživo, a jedan od najvećih izazova u cijeloj godini bila je upravo nastava na daljinu te osobito ocjenjivanje u njoj.


- Iskreno, ovo je bilo teško djeci, ali i roditeljima, jedva smo dočekali kraj. Definitivno najveći izazov bila je nastava na daljinu, ta je dimenzija, osobito za one najmlađe učenike, bila potpuno apstraktna. Za sebe sam znala reći da radim kao benzinska pumpa, od 0 do 24 sata - govori kroz smijeh Martina Vanjak, učiteljica četvrtog razreda OŠ Zemunik u Zadarskoj županiji i razrednica 19 učenika koji su se svi od svibnja vratili na nastavu u učionice. Ipak, zadovoljna je i ponosna kako su sve uspjeli završiti, a svojim četvrtašima, s kojima se ove godine rastaje, za zadnji dan škole pripremila je malu proslavu i dala izraditi majice s njihovim fotografijama.


Aljaska kao uzor

U toj je školi, naime, 17. lipnja zadnji dan za učenike od prvog do četvrtog razreda, dok će za one od 5. do 8. školska godina završiti 26. lipnja.


- Ako se ovo još jednom dogodi, bit ćemo spremniji. I sada smo se uspjeli organizirati u kratkom vremenu i uspješno završiti godinu, iako smo o školi na daljinu u početku znali jedino to da se provodi na Aljasci. Ljetne praznike iskoristit ću za pripremu i planove za novu generaciju prvašića koju dobivam na jesen, iako ne mogu zamisliti da ih prvim slovima podučavam za računalom - kaže Martina Vanjak.


- Definitivno ne želimo da se ponovi ovakva godina, ali što god da bude, sada znamo više. Online nastava je u početku bila pravi izazov, ali naša škola broji svega 36 učenika od prvog do osmog razreda i učitelji su se mogli posvetiti doslovno svakom učeniku - prepričava Ana-Maria Devčić, ravnateljica OŠ Karlobag. Kako kaže, budući da su smješteni na nezahvalnom terenu na kojemu puše jaka bura, a imaju popriličan broj učitelja putnika, propuštene dane štrajka nastojali su odraditi puno ranije.


Bez konkurencije

- Upravo ću navršiti 20 godina rada u prosvjeti i mogu potvrditi kako je ovo bez konkurencije bila najteža i najizazovnija školska godina koju teško što može nadmašiti.

Bilo je veoma naporno, trebalo se reagirati odmah i sad, ali svi smo bili jedinstveni i uspjeli smo - komentar je Jane Sclaunich, ravnateljice Prve riječke hrvatske gimnazije. Ta je gimnazija, kaže, bila u prednosti jer je sudjelovala u projektu e-Škole i eksperimentalnoj provedbi kurikularne reforme. Nastavnici su najvećim dijelom digitalno opismenjeni, a veliki je dobitak što su online nastavu mogli provoditi simultano u realnom vremenu, i to u jutarnjoj smjeni.


- U nekim predmetima, poput hrvatskog jezika, učenici su u online nastavi dobili i po pet, šest ocjena. Što se tiče gradiva ove godine, najveći dio je odrađen, eventualno je u nekom predmetu ostalo najviše do 15 posto neobrađenih sadržaja- navodi ravnateljica Sclaunich pozitivno iskustvo koja se može izvući iz ove školske godine.


- Kad je krenula korona, zadivljujuće smo dobro počeli s nastavom na daljinu. Ipak, učenicima je najviše nedostajao socijalni kontakt, školsko ozračje, to je nezamjenjivo. Zanimljivo je kako su neki učenici u online nastavi ‘procvjetali’, a neki koji su dobri u nastavi uživo nisu se snašli. Puno smo naučili iz ovih teških vremena, kako u odgojnom smislu, tako i što se tiče digitalnih vještina. Ipak, ne ponovilo se! - ponavlja i Sandra Brajnović, ravnateljica Trgovačke i komercijalne škole “Davor Milas” iz Osijeka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 04:53