DOBAR PRIMJER

KRISTINA I SANJA U ROBNOJ KUĆI U ZAGREBU RADE KAO VOZAČICE VILIČARA Zašto ne, pa ne postoje samo muški poslovi... Nekima je smiješno, ali većini fora

 
 Dragan Matić / CROPIX

Kristina svoj radni dan počinje u šest ujutro, u IKEA-inoj robnoj kući u Zagrebu, kad sjeda za volan viličara i puni police njezinih odjela prije nego što kupci po njima krenu mahnito šetati.

Viličar Kristina vozi do deset ujutro, i to već nešto više od godinu i pol, koliko radi u Ikei Hrvatska. Naučila ga je voziti na bivšem poslu, tako da se brzo uklopila u ovaj logistički tim. Kako nam objašnjava, posao viličarke nije fizički naporan, dapače, šali se da se manje umara jer i manje hoda. No, posao je, nastavlja, jako odgovoran.

- Ipak se radi o stroju kojim treba savjesno upravljati - kaže Kristina.

Oko sebe čuje samo pozitivne reakcije za svoj odabir onoga što se tradicionalno smatra muškim poslom.

Ravnopravnost

- Svima je super što vozim viličar. Nekima je to smiješno, a neki ne vjeruju da ja kao djevojka vozim viličar, ali većini je to fora - govori nam Kristina. Pojašnjava kako bi ljudi prije pomislili da radi na blagajni ili se bavi šminkanjem nego da upravlja viličarom.

No, Kristina nije jedina žena koja u hrvatskoj Ikei vozi viličar. Njezina kolegica Sanja radi to već gotovo četiri godine. Tada je bila jedina žena među muškim kolegama koja je upravljala tim radnim vozilom.

- Iskreno rečeno, ekipa nije imala nikakvih problema s tim - dodaje. Nije doživjela nikakvo neugodno iskustvo ili zloban komentar okoline, uglavnom su svi ugodno iznenađeni time što radi. Vožnja viličara, pojašnjava, nije neki bauk, najvažnije je da se posao odradi korektno i na vrijeme.

Ikea je tvrtka čija je jedna od glavnih vrijednosti postizanje rodne ravnopravnosti na svim pozicijama i funkcijama, pa tako danas ima oko 55 posto žena na rukovodećim pozicijama, a više od polovice njih radi ih u robnoj kući. Ikea želi učiniti razliku i zapošljavanjem većeg broja žena na tradicionalno muškim poslovima, primjerice u logistici, ali i većeg broja muškaraca na “ženskim” pozicijama kao što su one u ljudskim potencijalima ili komunikacijama.

Dob nije važna

Dio je to, naime, njihova pristupa raznolikosti i inkluzije, a pružanje jednakih prilika svima, bez obzira na spol, dob ili bilo koju drugu razliku nečijeg identiteta jedno je od njegovih bitnih načela. Potvrđuje to i druga lijepa priča iz ove robne kuće. Nikola Beketić trenutno ima 61 godinu, a u Ikeinu je robnu kuću došao je raditi sa 58 godina. Do tada je radio u trgovini, no silom prilika završio je na burzi. Iako je često oko sebe slušao o tome koliko je teško dobiti posao u starijoj dobi, on je odlučio biti uporan.

- U novinama sam naišao na oglas za posao i odlučio se prijaviti na Ikein natječaj. Iako u početku nisam vjerovao da bih ga mogao dobiti, vjerovao sam u sebe - prepričava nam Nikola.

Nikola trenutno radi na prikupljanju narudžbi za internetsku trgovinu i jedan je od najbržih zaposlenika.

- Godine nisu prepreka ako znaš svoje zadatke. A i kolege su uvijek tu, uskaču i pomažu ako treba - skromno dodaje. Najviše mu se sviđa što na posao ne ide s grčem, nego je rasterećen jer su radni uvjeti, prema njegovu mišljenju, vrhunski.

- Mislim da svoje godine nosim dobro, one me ne opterećuju. Najvažnije je imati vedar duh - kaže nam sa smiješkom na licu.

Pri zapošljavanju u Ikei prepreka nisu ni godine, ni trudnoća. Nikolina Lokmer dobila je ponudu za posao u tvrtki, a ubrzo nakon toga doznala je da je trudna.

“Divne vijesti”

- Kada sam javila šefu da očekujem bebu, tjedan dana nakon dogovaranja uvjeta rada, on mi je rekao: ‘Divno! Čestitam!’ Iskreno se razveselio vijesti, bila je to ljudska, topla reakcija - prisjeća se Nikolina i dodaje da to nije očekivala.

- Svi s kojima sam podijelila vijest da sam trudna savjetovali su mi da ne spominjem trudnoću, uvjereni da tvrtka sa mnom neće potpisati ugovor nakon što to obznanim. No, pokazalo se da je ovdje dobro biti trudnica i trudne zaposlenice ovdje moraju imati kauč kako bi se mogle ispružiti tijekom stanki - ističe voditeljica prodajnog asortimana u Ikeinoj zagrebačkoj robnoj kući.

Objašnjava nam kako se Ikea brine za majke te potiče ravnotežu obiteljskog i poslovnog života, što joj posebno odgovara. Naime, njezina kći Helena sada ima tri godine, puno priča, upoznaje svijet i bezbrižno uživa u njemu.

- I ne voli Ikein hot dog - kaže Nikolina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 00:58