NEPOŠTENA PRAKSA

‘Kupila sam jaknu u H&M-u na popustu od 50 posto i šokirala se kad sam vidjela cijenu prije sniženja‘

- Jakna nije ni trebala biti, valjda, na sniženju - zaključuje prodavačica H&M-a kao da je netko došao s ulice i polijepio cijene

Kaput iz H&M-a i cijena

 Višnja Gotal

Poznati švedski lanac brze mode H&M zaigrao se cijenama na sniženju. U švedsku sam se matematiku računanja cijene u posljednjem krugu sniženja osobno uvjerila. U utorak navečer sam na putu iz Varaždina do kuće na Varaždin Bregu navratila do usputnog trgovačkog centra „Lumini“. Peti je tjedan zimskog sniženja cijena, izbor je sve manji i popusti su sve veći. Barem bi trebali biti.

U H&M-u mi se svidio bijeli, duži sportski kaput/jakna, od ramena do struka od 100 posto recikliranog poliestera, donji dio od umjetnog krzna kao i rukavi. Ok je kroj, djeluje tanko i nije baš za niže zimske temperature, ali cijena je uz 50 % popusta, piše na crvenoj naljepnici, 19,99 eura ili 150,61 kunu, što mi se čini u redu pa se odlučim na kupovinu bez previše razmišljanja.

Plaćam karticom i sjetim se da imam još jedan kupon za 10 posto popusta dobiven u zamjenu za vrećicu stare odjeće namijenjenu recikliranju, što cijenu spušta na 18,19 eura. Zadovoljna još jednom, valjda dvadesetom jaknom „ali baš takvu nemam“, odlazim na kavu s prijateljicom. Pokazujem joj jaknu, kažem kako sam dobro prošla i odlučimo pogledati koliko je bila originalna cijena, budući da na etiketi to nigdje ne piše. Visjela je na „štenderu“ s oznakom sniženje 50 %, što bi značilo da je moj bijeli sportski kaput po punoj cijeni stajao 40 eura manje dva centa. Skinemo crvenu naljepnicu, ispod nje druga bijela s istom cijenom – 19,99 (150,61 kunu). Hm... Pažljivo odlijepimo i taj komadić papira i šok: Originalna cijena u eurima potpuno jednaka, 19.99 euram a u kunama i manja od ove na „sniženju“ – 149 kuna! Dakle, sportski kaput je za 1,61 kunu skuplji u pola cijene, nego je puna cijena. Vraćam se u trgovinu, pokazujem cijenu djevojci na blagajni, iznenađeno provjerava u blagajni da nije došlo do zabune s kodovima, jok. To je to.

- Ta jakna nije ni trebala biti na sniženju - čudi se ona pa zove nekoga, valjda šeficu smjene. I ova provjerava u blagajni – isto.

- Jakna nije ni trebala biti, valjda, na sniženju - zaključuje kao da je netko došao s ulice i polijepio cijene na njih, na vješalicama ih visi još nekoliko.

- I što biste vi sada s njom? Vratili ju? - pita.

- Ne, ali ovo je nezakonito pa ću pisati o tome.

- Dobro - nezainteresirano sliježe ramenima i odlazi. Ne prema vješalicama s lažno prikazanim sniženjima, nego na drugu stranu. Baš ju briga.

Iluzorno je u ovom slučaju pisati kako je prema novim pravilima iz Zakona o zaštiti potrošača, još sredinom 2022. godine uvedena obaveza da prilikom provođenja sezonskog sniženja trgovci moraju isticati dvije cijene - cijenu na sezonskom sniženju i najnižu cijenu u razdoblju od 30 dana koja je bila primjenjiva za robu koja je na sniženju, prije provođenja sezonskog sniženja. U obje valute.

Treba li reći da uz moju jaknu, kao ni uz jedan komad odjeće u H&M-u, osim što je na sniženju od 50 posto skuplja nego na redovnoj cijeni, nije bila istaknuta najviša cijena u zadnjih 30 dana?

Prije nekoliko je dana mlada frizerka za 9 centi skuplje pramenove u odnosu na cijenu zadnjeg dana stare godine dobila kaznu od 3000 eura. Provjeravaju li inspekcije velike lance brze mode jednako tako revnosno kad oni bez problema nemaju obveznu istaknutu najvišu cijenu odjevnog komada u zadnjih 30 dana i prodaju robu skuplje na sniženju nego u redovnoj prodaji?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. travanj 2024 19:43