ODMOR U MALOM MJESTU

Ljetna oaza ministra Marića: Ovdje sam svake godine. Trčim, kartam belu i vodim djecu na kupanje

U Promajni ljetuje već godinama s obitelji, a ne zna se hvali li on više mještane ili oni njega
Zdravko Marić na ljetovanju
 Marin Tironi/PIXSELL

- Tu je naš ministar, u kući obitelji svoje supruge, i viđam ga kako svaki dan šeće po Promajni, lijepo se s nama pozdravi, kupa se na plaži bistroa Hoja Lero, ujutro otrči svojih pet do šest kilometara, a onda na lokalnom kiosku, na kojem se prodaje voće i povrće, kupi nešto, kazuje nam mještanin Promajne, kojeg smo sreli u tom malom mjestu pokraj Baške Vode, gdje već godinama ljetuje ministar financija Zdravko Marić.

Ministar financija suočen je s najtežim izazovom u karijeri: kako sačuvati fiskalnu stabilnost u zemlji u kojoj se očekuje pad BDP-a veći od 9 posto, a koja je morala potrošiti 40-ak milijardi kuna za sprečavanje gospodarskog kolapsa te je tako otvorila financijsku rupu od 25 milijardi kuna. Sigurno je da mu je odmor prije novih, itekako zahtjevnih izazova, itekako trebao.

U Promajni ljetuje već godinama sa svojom obitelji, a ne zna se hvali li on više mještane Promajne ili oni njega, počevši od gospođe koja radi u voćarni, pa do djelatnica trgovine i bara u kojem ministar nekada popije limunadu. Ministra smo ulovili posljednjeg dana boravka u tom malom turističkom mjestu, idealnom za miran odmor, posebno za obitelji s djecom. Jutro prije blagdana Velike Gospe otrčao je svoju uobičajenu turu, na brzinu se okupao u moru i otišao s obitelji proslaviti blagdan Velike Gospe.

plaža u Promajni
Ivo Ravlić/Cropix

S ministrom, koji inače ne voli razgovarati o svom privatnom životu, niti se voli fotografirati, što nam je i sam rekao, popričali smo malo o njegovim relaksirajućim danima provedenima u krugu obitelji. Ljubazni ministar, kojeg nam je pohvalila cijela Promajna, kazuje kako se više neće vraćati na ljetovanje jer mora natrag u Zagreb. U Promajni, kaže, ljetuje svake godine.

- Uh, ne volim vam se ja slikati. Da smo se jutros vidjeli u Promajni, imali biste puno slika u totalnom znoju od trčanja, i to mojih i supruge Nataše. Za trčanje nam je odlična ruta od Promajne do Baške Vode, a i dalje prema Brelima. Još kao mali, dolazio sam u Baško Polje na pripreme sa svojim košarkaškim klubom iz Slavonskog Broda, pa mi mjesto budi lijepe uspomene i volim tu rutu, kazuje nam Marić, dodavši da mu je od Promajne do Baške Vode i natrag kao krug oko Jaruna.

Ministar ljetuje u kući obitelji svoje supruge
Ivo Ravlić/Cropix

Jednako kao što su nam mještani Promajne nahvalili ministra, tako i on hvali i njih, i Promajnu koju, kako kazuje, obožava.

- Ma ja vam u Promajni ljetujem godinama sa svojom obitelji, i mještani su tako divni i srdačni, počevši od gospođe koja radi u voćarni, pa do djelatnica Konzuma i Studenca, i bara u kojem nekada popijem limunadu. Morate naglasiti da su u Promajni najbolje palačinke i sladoled, kazuje nam Marić, koji priča kako izgleda njegov jedan dan na ljetovanju koji, naravno, ne može proći bez posla. Ali, njemu to nije nikakvo opterećenje.

- Svako jutro budim se s pregledom fiskaliziranih računa, a onda počinje trčanje, pa nekada trčim sam, a nekada i sa suprugom i djecom. Nije baš da volim posjećivati kafiće, ali sjednem tu i tamo pa popijem limunadu, ali najviše idem radi djece, i to mojih dvoje i još puno njih iz cijele obitelji, kazuje nam Marić, koji poslijepodne krati na plaži u Promajni, ispod beach bara Hoja Lero, ili na mulu s kojeg djeca skaču u more.

''Skačete li vi s mula?'', upitali smo ministra Marića.

- A nisam vam ja za skakanje ni s mula ni s padobrana, iako su me nagovarali, ali nije mi adrenalin u krvi pa više vodim i snimam svoju djecu kako skaču. Inače volim loviti ribe i igrati balote, ali u Promajni nemam svoju ekipu za taj hobi, pa s djecom volim otići na košarkaško igralište i zaigrati košarku, a u večernjim satima malo prošetamo, ali ne idemo u gužvu zbog epidemiološke situacije. Tako smo sinoć otišli na plažu u Baško Polje, i fino u miru i tišini, gledali kako padaju Suze Sv. Lovre, kazuje nam ministar, koji ističe kako je njegovo ljetovanje aktivno-sportsko.

''A posao? Je li laptop uvijek uz vas?'' - upitali smo ga. Kako kazuje, uvijek je na vezi sa svojima u uredu, i to baš sada glede poreza i proračuna. - Ma nije meni teško ponijeti posao sa sobom na ljetovanje. Najvažnije mi je da sam sa svojom obitelji, onda sam najsretniji. Tako se uglavnom navečer skupimo i zaigramo belu, a kada nas je više, onda uno. Doista, u Promajni sam jako sretan, i svi mještani su mi kao dobri prijatelji, kazuje nam Marić.

Dok smo pričali s lokalcima o tome u kakvim sve situacijama sreću poznatog političara, iskrsnule su brojne slikovite anegdote i susreti s njim, ali svi ga hvale kao izrazito jednostavnog i pristupačnog čovjeka.

Tako nam je gazda na parkingu Milan Ivandić kazao da mu je ministar baš ''legao'' jer je jednostavan i samozatajan. - Njegova vam obitelj ima kuću na gornju stranu, a tu je i kuća nogometne zvizde Vahida Halilhodžića. A što se tiče samog ministra, moram reći da mi sada dođe, odma bi mu da besplatan parking, bez ikakvog računa i rekao: "Moj dobri ministre, hoćeš li ti da ti ja donesem čašu mog domaćeg dobrog vina"?. Aj me sada slikajte pa nek' naš ministar, koji je baš dobar čovik, zna na koji će parking doći, kazuje nam šjor Ivandić.

Nakon parkirališta spustili smo se do voćarne koja se nalazi tik uz plažu, a u kojoj radi gospođa Andrea Ivandić. Kako nam kazuje Andrea, ministra je i jutros vidjela kako trči oko 8 sati, a inače joj je stalni kupac i to posebno voća. - Svakog jutra ja vidim našeg ministra kako trči, a kupuje uglavnom voće, i to nektarine i grožđe. Račun mu uvijek dam, ali ne pati on od toga pa ga nekada i ne uzme. Ma baš je simpatičan, pristojan, jako skroman i viđam ga svako ljeto, kazuje nam Andrea, kod koje je kilogram velikih i slasnih nektarina 25 kuna.

kafić Hoja Lero
Ivo Ravlić/Cropix

Potom smo se spustili do plaže, gdje nam je Marina Gavran, djelatnica koja naplaćuje korištenje javnog zahoda, a koja je, kako kaže, zaposlena u Općini Baška Voda i Komunalnom poduzeću Gradina, kazala da se ministar kupa na plaži beach bara Hoja Lero. - Ministar se kupa na plaži ispod kafića Hoja Lero, a s obzirom na to da sam i ja iz Slavonskog Broda kao i on, ma dala bih mu besplatno uslugu korištenja zahoda, jer naš čovjek je naš čovjek, Brođanin, kazuje nam ljubazna Marina.

Nastavljamo dalje i stižemo do trgovine Market Optima, čiji nam djelatnik Luka Lozić kazuje da je ministra vidio na piću u Hoja Lera. - Prije nekoliko dana nam je u trgovinu došla ministrova supruga, i ne znam što je kupovala, ali samo znam da sam joj izdao račun. Nisam ja ni znao tko je ona, dok mi mještani nisu rekli, kazuje nam Luka, koji nas je uputio na plažu. I onda dolazimo do čuvenog Hoja Lera, čiji su nam prezaposleni konobari i konobarice kazali da je ministar njihov najdraži gost. - Jutros nam nije došao na limunadu, što je baš čudno. Možda će i doći popodne, a nekada popije i kavu s mlijekom, uz koju mu, naravno, izdamo račun kao i svim gostima, kazuje ekipa iz Hoja Lera.

Luka Lozić iz marketa Optima
Ivo Ravlić/Cropix

Dolaskom do kuće u kojoj ljetuje Marić, naišli smo na nama poznatog mještanina koji je htio ostati anoniman. - Ma stalno Marić dolazi u Promajnu, i vidio sam ga pet puta. Jako je to skroman, ugodan i drag čovjek, kazuje nam Promajanac, pokazujući nam kuću u kojoj boravi ministar, a ispred koje su bila parkirana dva crna vozila zagrebačkih registarskih oznaka i bijeli terenac stranih oznaka. I baš tu smo susreli mještanina Gorana Radojkovića, koji kazuje da je ministar sigurno na padobranu, premda smo mu rekli kako naši izvori kazuju da je nakon jutarnjeg trčanja, ipak otišao iz Promajne na neko skrovito mjesto s obitelji slaviti Veliku Gospu.

- On van je otiša doli na padobran na moru. Znan da je reka da će na padobran danas tek tako da ga malo digne. Ma inače vam je to s njim malo nezgodno, jer je čovjek puno zaposlen pa svako malo s ljetovanja ode ili u Zagreb ili negdje drugdje poslom, Knin, Sinj, Dubrovnik. Viđam ga ja svakog dana, ili na plaži ili na tržnici, gdje kupuje banane, kazuje nam Radojković, koji nam na mobitelu pokazuje ministrovu fotografiju, kao i Vahidovu kuću, u kojoj nema nikoga.

Splitska ulica u Promajni
Ivo Ravlić/Cropix

Potom krenusmo opet put plaže, sve do čuvenog padobrana, vizualizirajući letećeg ministra. Međutim, na padobranu nije bilo nikoga, a kamoli ministra, već ekipa tvrtke Orca. - Lani je ministar unajmio pedalinu i vozio se po moru sa svojom obitelji, ali ove godine nas nije posjetio. Jutros, kada smo dolazili na posao, vidjeli smo ga kako trči, kazuje nam ekipa veselih momaka s plaže.